Mijn keuze

Beste allen,

In navolging van zij die mij voor gingen en in de hoop dat anderen zullen volgen, mijn bescheiden collectie. 1 klok ontbreekt nog en dat is de Stowa Airman no logo, die verwacht ik halverwege september, Daarna is de collectie compleet en heb ik (voorlopig) geen wensen meer…

allereerst de doos met ruimte voor de Stowa

Dit is mijn daily beater, draag ik onder een pak, met korte broek, tijdens vissen, kortom altijd een goede keuze, de Seamaster pro Bond uit '96. De witte stippen worden steeds geler en de klok wordt met iedere kras mooier

De '69 pre-moon Speedmaster, een prachtige klok met een mooie geschiedenis, mag eigenlijk niet ontbreken in een collectie, de mijne draag ik op bruin of zwart kroko

Nog zo’n klassieker, de SND uit 1994, deze klok is een gevaar als ik in de auto zit, blijf er naar kijken! De parel is al mooi verkleurd evenals de lunette, de plaat blijft wat achter

Omdat ik de echte te duur vind en bang was dat het groen zou gaan vervelen (is nog steeds niet het geval), de Alpha, draagt als het origineel, nu al een hele tijd op een groene nato, nog niet gezien op een originele

Als slot moet er een Seiko van de partij zijn, ben ook bang dat ik anders van dit forum wordt gegooid :wink:

VrGr,

Vincent

Mooi hoor! Ik wou dat ik ook blijer zou worden van elke kras, maar helaas lukt dat nog niet zo.

Een mooie collectie met veel klassiekers. Alleen die Kijkshop opbergdoos mag wel een houten kistje worden. :wink:

Ook ik wordt niet blij van krasjes en verkleuringen. Als ik soms zie wat mensen voor een oude rolex met vergeelde indices betalen sla ik stijl achterover. Ik zou zoiets nooit kopen. Maar dat is persoonlijk.

Mijn beste,

Dat is nog eens een mooie collectie.
Een collectie met de nodige zorg samengesteld welke zich kenmerkt door diversiteit, functionaliteit en kennis der horlogematerie.
Als ik mijn favoriet de ‘Rolex’ buiten beschouwing laat vind ik de ‘Alpha’ met groene nato band in deze combinatie een zeer begerenswaardig horloge.
Nu nog wachten op de ‘Stowa Airman’ en jij bent een volmaakte vreugdevolle horlogepassionist!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat is een mooi setje(tu). Om jaloers op te zijn. De keus van daily beater kan ik wel begrijpen. Ik heb 25 jaar lang mijn Omega Seamaster 145.024 om gehad, ook in mijn werk.
Maar nu (na restauratie door Ferrie) is toch echt de Seiko 5, de Alpha Sub of de MWC diver die als daily beater gebruikt wordt.
Zo’n horlogedoos heb ik ook even gehad: gekocht, thuis bekeken en direct weer terug gebracht. Ik wilde er m’n Alpha nog niet inleggen:)

Supermooie verzameling! B’vo voor de Speedy en seamaster! maar what the * doet die Alpha daartussen?:S

pman120 Schreef:

Supermooie verzameling! B’vo voor de Speedy en
seamaster! maar what the * doet die Alpha
daartussen?:S

Ah, da’s de mooiste natuurlijk ! (tu)

pman120 Schreef:

Supermooie verzameling! B’vo voor de Speedy en
seamaster! maar what the * doet die Alpha
daartussen?:S
O nee! niet weer!

Gisteren zou ik jaloers zijn op twee van je horloges, vandaag nog maar een omdat ik morgen de andere met de post verwacht:D
Mooie collectie Vincent!

Niks mis mee met deze verzameling (tu)

Vergis ik me nou of laat je de Rolex nu voor het eerst zien?

Op zo’n collectie mag je trots zijn, prachtig hoor (tu)

Mooie collectie Vincent (tu)

gepast jaloers is

bedankt voor de lovende woorden, ik ben dan ook zeer content met de verzameling

Om even te reageren op enkele comments, mijn liefde gaat uit naar horloges, de doos, inderdaad kijkshop (€19,95) voldoet prima, als ik een goedkopere had gevonden, had ik die gekocht :wink:

Verkleuring op klokken vind ik prachtig, mijn verwachting is dan ook dat de Seamaster pro Bond een van de klassiekers van morgen gaat worden

Volgens mij heb ik de Rolex wel eens gepost op woensdag, maar ik draag deze eigenlijk aleen in het weekend (ik ben dan toch zo’n watje dat niet zijn Rolex naar zijn werk draagt vanwege het mogelijke commentaar/gelul van zijn collegae)

Ik draag de Alpha met net zo veel plezier als de rest (laat hier aub geen discussie op volgen :))

Mijn Rolex draag ik wel eens in mijn werk, maar alleen als ik kantoor dienst heb. Nou ja, sommige collega’s weten dat ik een horlogetik heb en een enkeling weet dat ik de Rolex begin dit jaar gewonnen heb, dus ik krijg daar verder geen vragen over. Gewoon lekker dragen (en een beetje oppassen met ergens tegenaan stoten).

Een mooie verzameling! Van je twee Omega’s ga ik watertanden! (tu)

Hoi Vincent,

Fraaie collectie, met een aantal klassiekers die ik ook graag wil bezitten. De no-date en Speedmaster, met name! Die Alpha staat mooi op die groene nato.

Groeten,

Martin

Misschien een brutale vraag; maar waar kan je Rolexen winnen?

Groeten,

Ron.

Op duitse rolex fora.
Je maakt wat geld over voor een doeg doel, en huppekee, een sub over de post :wink:

Groeten,

Martin

Zo is het inderdaad gegaan. Begin dit jaar was er een Spendenaktion voor een kinderdrop in Afrika. Daarbij verlootte het duitse Rolexforum enkele horloges onder de deelnemers. Met als het schier onwaarschijnlijke gevolg dat ik de hoofdprijs gewonnen had: de 16800 Sub:). Bijna net als in een film…

Mooie collectie ziet er goed uit ik snap ook niet wat er mis is met dat kisje voor dat geld vind ik het best mooi uitzien

gr Pieter