Mijn laatste 6138 aanwinst

Lang naar gezocht,diverse malen op geboden en telkens mis.
Vorige weeek weer een gespot op Ebay.com en blijkbaar het goede bod gedaan.
Hier 2 foto,s van de verkoper geleend.


Als die op tijd is heb ik mijn oudejaarsbonus te pakken:)

6138-8010! Heel erg zeldzaam :slight_smile:
Super aanwinst!

Mijn beste,

Proficiat met deze glanzende verworvenheid.
Het geluk, straalt je van de wijzerplaat tegemoet.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat met deze zeldzame verschijning Aad(tu) Da’s zeker een mooie oudejaarsklapper!

Prachtige blauwe plaat en een strakke ongepolijste kast (althans zo op het eerste gezicht) Als het allemaal origineel is een top-aanwinst (anders ook natuurlijk)
Heeft de band een ‘speedtimer-buckle’ ?

Leuk horloge, mooie dial.

De adverteerder meldt een originele band met gesigneerde sluiting.
Zelf vermoed ik dat het niet de originele band is.
Het trackingnummer geeft een vermoedelijke aankomst tussen 28 december en 2 januari dus het is nog even wachten.

Bandje ziet er niet origineel uit nee. Ik heb ook geen origineel bandje, wél een originele sluiting :slight_smile:

die van mij is niet zo mooi als die van jou…

Wel de aanwinst is binnen.
Helaas onderschept door de douane en dus moest er nog extra afgerekend worden.
Ik heb het horloge nu een uur of wat om en het blijft lekker lopen,de chronofuncties werken naar behoren en reset keurig terug naar nul.
De kast is waarschijnlijk opnieuw gepolijst en geborsteld maar het ziet er netjes uit.
Pushers zijn van het pistontype en ik vermoed dat er gewoon gladde pushers in horen te zitten.
Achterdeksel heeft nog duidelijk leesbare inscriptie en geeft als code 3D0513 wat zou betekenen dat het horloge is geproduceerd december 1973.
De band is niet origineel,vermoedelijk een band van een 5je.
Het mooie blauw met de baan in het midden krijg ik niet gevangen op een foto maar hier wat eigen foto’s.


Van harte, Aad!(tu)
Veel draagplezier!

Hij is inderdaad flink gepoetst, maar het is een mooie aanwinst :slight_smile: Ze zijn zo zeldzaam dat het ondoenlijk is te wachten op een “ongepoetst” exemplaar :slight_smile:

Kijk ook hier eens naar :slight_smile:

http://www.thewatchsite.com/index.php/topic,17835.msg97427.html#msg97427