Mijn laatste aanwinst...1966 Omega Constellation Pie-Pan

Had deze schoonheid al gepost in de ‘’ Woensdag’’ thread.

Ik ben zo enorm onder de indruk van haar uitstraling dat ik toch maar even een eigen thread start…;):wink:

Het is moeilijk om niet naar mijn pols te kijken, ben lang niet ZO verliefd op een horloge geweest…(tu)(tu)(tu)

Pure kunst…

Erg mooi en klassiek, Gerard (tu)

Pure kunst…toen al :smiley:

Veel plezier ermee

De vertaling ‘koekenpan’ voor dit juweel is zo iets als vloeken in de kerk. Hoop ooit ook nog zo iets fraais te kunnen toevoegen aan mijn Omega serie(tje) Proficiat en kijk niet naar je pols als je aan het inhalen bent of zo :slight_smile:

hans cp

Dit is echt een hele mooie. Gefeliciteerd met je aanwinst.

absoluut zeer fraai, veel plezier er mee

zal wel een kwestie van vraag en aanbod zijn maar waarom zijn de pan pie’s zo kostbaar
in vergelijk met een bijv. een seamaster uit deze en eerdere perioden. Is echt factor 2-3 en meer duurder
Zijn er zo weinig van gemaakt?

gr

Echt schitterend!
mooie foto’s ook.

Veel plezier (zal wel lukken)

Groet,
Michiel

Bedankt mensen…(tu)(tu)(tu)

‘‘Ze’’ is geserviced net voor ik haar kocht, en loopt loepzuiver op tijd…!!

Een reden waarom ze zoveel duurder zijn denk ik is behalve vraag/aanbod ook omdat er ENORM veel redails en franckenklokjes te koop zijn.
Dat maakt het allemaal moeilijk om een ‘‘orginele’’ op de kop te tikken

:smiley: Dat je hier mee over straat durft zeg, ga je schamen :smiley:

Zonder gekheid, een prachtig horloge, en zoals altijd schitterend op de foto gezet, complimenten, en geniet er van.

Ruud

een erg mooie klok…(tu) , een echte aanwinst

Gerard,

Mooie klok. Gefeliciteerd!

Wat is de afmeting van de kast?

Groet,

Richard

36 mm incl.kroon, niet erg groot dus…

Maar het duurde wel 1 seconde voordat ik gewend was aan het ‘‘kleine’’ formaat…

Gaat heel snel…

Prachtig horloge! Idd wel een eigen draadje waard. Veel plezier ermee.
Kun je uitleggen wat met franckenklokjes wordt bedoeld? Bij een redail stel ik me voor dat er sprake is van een nieuwe wijzerplaat, maar is dat dan een fout klokje?
Groet, Arie.

Nee een redail is zeker geen fout klokje…!!
Ik probeer alles zo orgineel mogelijk te houden, dit i.v.m. eventuele latere verzamel / verkoopwaarde…:wink:

Een Francken klok is een horloge samengesteld uit onderdelen van diverse horloges ( Frankenstein), niet orgineel dus.

OK, thanks, duidelijk.

Toch wel, Gerard? Ik zit er nl. aan te denken om ook een vintage aan te schaffen, alleen het kleine formaat houdt me iedere keer tegen als ik er een om mijn pols heb. Ik wil eigenlijk toch minimaal 38 a 39 mm en die zijn bijzonder lastig te vinden.

Zijn jouw overige horloges wel groot/groter?

Groet,

Richard

De rest is allemaal veel groter bahalve de vintage Seamaster Chrono uit 1959 (tweede van links)

Het kleinere formaat went heel erg snel hoor.

Dit soort foto’s doet mij gelijk weer naar Prozac grijpen. Sadist :slight_smile: !

Whahahahahha…

Speciaal voor jou Hans…:D:D:D

Echt prachtig!
Mijn broer heeft er een, die is ook al zo mooi maar die van hem is goud (of verguld, weet ik niet). Heb je ook een foto in kleur?

Nee, sorry Henrik…

Ik zal er binnenkort een paar in kleur schieten…;);):wink:

Heb ‘‘haar’’ nog steeds om, vreemd dat een horloge zoveel emoties los kan maken…