Gisteren de koerier aan de deur met een leuk pakketje.
Ik had deze gekocht via EBay.
Een leuke ( voor mij althans) antieker uit de DDR.
Glashutte GUB, volgens de verkoper een zeldzame uit 1960. Dus met een paar jaartjes ervaring😀
Zeldzaam waarschijnlijk vanwege het cijferblad want deze versie kan ik inderdaad nergens vinden op het wereldwijde web. Dus als iemand er meer over weet,
hoor ik het graag.
En dan de plaatjes, die zeggen meer dan woorden😀
Mooi! Ik hou wel van dat soort!
Leuk. Ik heb nog een NOS Glashütte GUB ergens, nu geen foto van paraat, sorry.
Op dit model (nu ja de wijzerplaat) is de Glashütte Original Sixties gebaseerd.
Ik vraag me af hoe oud de jouwe is. Welk kaliber zit er in, weet je dat?
Dit is een kaliber 67.1, en bedankt voor je antwoord. Leuk om zijn broertje te zien.
Mooi horloge met prachtige becijfering. Proficiat met de aanwinst.
Mijn beste,
"je laatste aanwinst"
De laatste zullen de eerste zijn!!
Schitterend horloge!! Grandioos!!
Ik wens je er dan ook een meesterlijke tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Prachtige wijzerplaat
Prachtig horloge, en leuk te zien dat er jaren laten een hommage aan is gemaakt. Veel plezier er mee en van.
Groeten
Rutger
Mooi! Ik moest ook meteen aan de sixties van GO denken…
Erg mooie vintage! Maar, @BMWtje1, kan deze post niet beter naar het bruine gedeelte? Horloge is van ca. 1960! Krijg je nog meer like-jes
Ja, misschien wel, maar ik ben nog vrij nieuw hier op het forum. Moet mijn weg nog even vinden, ben nog niet zo op de hoogte van bruin, blauw, rood, etc.
Hee, ik kijk op Ranfft en ik zie:
"1960-1967"
“Incabloc, since 1962 GUB shock devices”, dus als je nog eens naar de shockprotectie kijkt weet je het preciezer.
Maar dat betekent dat de “Emko” die ik heb er eerder was met een dergelijk font voor “3, 6, 9 en 12”. Die is van 1952-1955. Heeft een PUW60 handopwinder, de (‘enige’) Duitse chronometer van die tijd.
Ik zal bij gelegenheid eens een foto in deze draad plempen.
Minder hip misschien, maar niet minder leuk om te dragen. Ik vindt de GUBjes allemaal karakter hebben.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, is zeer gewaardeerd.
Ik ben (nog) geen echte horloge kenner en op bepaalde punten kan ik je niet volgen. Ik heb eens naar Ranfft gekeken (bedankt voor de tip) en kan bij zoeken naar dit caliber een bouwjaar 1963 vinden, echter het blad is dan weer anders.
Maar wat betreft “Incabloc, since 1962 GUB shock devices”, , dat is dan weer Chinees voor mij helaas.
Ik heb wel nog een foto van het inwendige, misschien kan je hier nog iets meer mee.
Dat is geen Incabloc, dat moesten ze inkopen in Zwitserland. Een eigen fabrikaat is goedkoper dus hebben ze zelf een systeem ontworpen. Dit is dus een “GUB shock device”. Dus je horloge is dus niet van 1960 of 1961 maar van 1962-1967.
Okay, thanks. Super om te weten wat ik in huis heb.
Nogmaals bedankt voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd!
Blijk ik toch ouder te zijn dan mijn horloge, hahaha:joy: