Mijn laatste aanwinst: MKII Sea Fighter #032/331

Hallo allemaal,

de laatste maanden was het weer net een duiventil wat horloges betreft, er vloog van alles naar binnen maar het vloog er ook weer net zo hard uit.

We herkennen die onrust waarschijnlijk allemaal, bij mij steekt ie in ieder geval geregeld de kop op. Net zoals de voor- en najaarsschoonmaak bij mijn vrouw…

Maar sinds gisterenmiddag is de rust wedergekeerd na een mooie deal die Marco (hark) en ik op een parkeerplaats in het mooie Hengelo beklonken: Marco de Helson Shark Diver 45mm en ik de MKII Sea Fighter.

http://www.mkiiwatches.com/

Ik kijk al wat langer naar de horloges van Bill Yao, de grondlegger van MKII horloges. Bill was pas nog in het horlogenieuws na een inbraak waarbij de in zijn workshop aanwezige horloges zijn gestolen.

Bill is in 2002 begonnen met het modden van Seiko’s, hij kwam er echter al snel achter dat dit redelijk wat beperkingen had om zijn eigen dromen uit te laten komen.

Dus dan maar zelf aan de slag, USA based met Zwitsere componenten. Bill is geboren in Philadelphia, Pennsylvania en aan de universiteit afgestudeerd B.A. en B.S. in Econimics. Na een carriere als o.a. investment banker bij Merril Lynch blkeek het zelf ontwerpen van horloges veel beter bij hem te liggen.

Explore Eric Pezik Pajoow

v.l.n.r. Bill Yao, Mike Stuffler (moderator WUS) en Ernie Romers (eigenaar WUS)

MKII horloges hebben een zeer goede reputatie opgebouwd op het gebied van kwaliteit, materialen en customer support. Ieder horloge is eigenlijk custom build, je vindt bijna geen identiek horloge, ongeacht de serie. Jaarlijks produceert MKII maximaal 1.000 horloges, eigenlijk allemaal geinspireerd op aansprekende vintage modellen. Ieder horloge wordt met de hand gebouwd en individueel getest op waterdichtheid en accuraatheid van het uurwerk.

Mijn Sea Fighter is geinspireerd op de Blancpain Fifthy Fathoms German Army, uitgebracht in 1976. Deze zijn eigenlijk niet meer te krijgen en als ze worden aangeboden dan ligt de prijs altijd boven $ 5.000,-. Dus niet voor mij weggelegd…

Explore Eric Pezik Pajoow

Hier een mooi stukje geschiedenis over dit horloge: http://milspectime.com/?p=570

Maar deze goedkope uitvoering is wat mij betreft ook echt helemaal top, dit zijn de specs:

Case: Bead blasted or polished stainless steel
Movement: ETA 2836-2 automatic with day/date or date function
Luminous: SuperLumiNova C1
Lens: Double domed sapphire glass
Case Back: Screw-down
trap: Natural rubber
Water Res.: 200 M
Dimensions: 42.35 mm
Thickness: 14.22 mm
Lug Width: 22 mm
Crown: Double gasket screw-down

De uitstraling is vintage en lekker clean, niet teveel poespas op de wijzerplaat (alleen MKII, Automatic en 200M) of op de bezel.

Even wat QD shots…

Dor de korte lug tot lugafstand van nog geen 49mm draagt het horloge heerlijk comfortabel. De screw bars maken het wisselen van banden een fluitje van een cent, dit is ook weer echt zo’n horloge dat schreeuwt om verschillende banden.

Dus binnenkort maar eens wat leren banden en nato’s aanschaffen en dan lekker veel wisselen…oh, ik ben echt raar :slight_smile:

Het double domed saffierglas staat geweldig, de bezel klikt zoals ik eigenlijk niet eerder heb meegemaakt (echt helemaal geweldig!!), de kroon draait als boter, zo zacht, kortom het hele horloge schreeuwt kwaliteit. Ik ben weer een happy man…

Groet,
Eric

Gefeliciteerd!

Mooi: strak ontwerp en zonder allerhande poespas op de plaat gedrukt.
Gefeliciteerd hoor (tja: nu wil ik 'm ook).

Hoi,

Goede introductie Eric.

Prachtige klok.

Veel plezier ervan.

Cheers,
Elf.

Mijn beste,

Een mooi verhaal, prachtige foto’s, een fantastisch horloge en een trotse eigenaar!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral bij het dragen van dit uitblinkende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Veel plezier ermee erik! Het klinkt alsof je er blij mee bent :smiley:

Mooi horloge ook met een eenvoudige uitstraling(tu)

Ik neem aan dat je Hengelo Gelderland bedoeld met ‘mooie Hengelo’. Hengelo Overijssel is één van de lelijkste plaatsen van Nederland. Dit vinden de meesten van de bewoners zelf ook;)

Leuk verhaal!(tu) Gefeliciteerd met je aanwinst. Mooie kastvorm; staat denk ik ook erg goed op nato!

EricPP Schreef:

Hallo allemaal,

Maar sinds gisterenmiddag is de rust wedergekeerd.

Hoi Eric,

Mooie aanwinst weer (tu) Ik mag het hopen maar…geloof er niets van :slight_smile:
Gelukkig maar, dan blijven wij niet verstoken van je verslaglegging van je nieuwe aanwinsten.

Heerlijk zoals jij ons warm kan maken Eric. Jij mag niet bij mijn vrouw in de buurt komen, want als je een vrouw zo kan opwinden als de mannen hier (:smiley:

Welkom MKII en veel draag plezier Eric :)-D

Mooi, ik hou van simpele degelijke ontwerpen. Proficiat!

Mooi! Bill Yao is echt een vakman. De Kingston vind ik geweldig zou er nog ooit eens een Kingston II komen?

Echt simpelweg een fantastische klok Eric. Die wijzerplaat, zo mooi en eenvoudig. Ik kan mij 100% voorstellen dat je hier heel gelukkig van wordt!

Proficiat!

Dick

bedankt allemaal voor jullie reacties, doet een oude man goed…B)-

Ik ben net wat aan het experimenteren gegaan met wat andere bandjes. Wat vinden jullie ervan?

24mm notched bruin/oranje leer

22mm zwart/koper leer

22mm Anvil polished

Hoor graag jullie mening!

Eric

Very nice!
Clean, classy, onopvallend opvallend!

Ik vond al dat de case zo hard leek op de squale 1521 kastvorm (Von Buren)
Na het lezen van de milspec link, was het allemaal duidelijk.

Super, echt waar, heel mooi!
Ik vind hem het mooist op de shark mesh, maar de zwarte/koper gestikte band vind ik er ook mooi op voor leer.

Probeer ook eens een schreuWende gekleurde band op met een heftige structuur) gaat hem zeker staan (shark blauw, dikke struisvogepoot, croco,…)

Veel plezier er mee!

De shark mesh is inderdaad ook mijn favoriet, Wouter. Misschien eens een blauwe proberen binnenkort…X(

Eric

Allright, ‘DIE’ erric ben je dus :slight_smile:

Ik had het echt niet door …
Zo zie je maar, die band gaat hier denk ik erg mooi op staan!
De tijd is kostbaar momenteel, maar nu ga ik zeker een versnelling hoger schakelen!

Mooie klok dit!

Staat je goed Eric (jou wel)!

Ik blijf het een enorm mooi klikje vinden, maar hij is gewoon te klein voor mij. Ziet er ielig uit.

Op de mesh is ie echt top. Nato’s inderdaad ook.

Ik ben ook blij met de Helson. Die gaat zeker enkele 10tallen meters onder water mee!

P.S. Het was Almelo. Ook niet de mooiste stad van Nederland. Maar goed. De ruil is wederzijds naar volle tevredenheid afgelopen. Wat wil je nog meer!

Mooie rustige klok! Mesh staat m.i. het beste :slight_smile: