Mijn laatste NA: Set and Forget

Hallo allemaal,

de laatste weken was het in het horlogegedeelte van mijn hersenen nogal onrustig, veel aangekocht en ook weer meteen doorverkocht. Er zat genoeg moois tussen maar om de een of andere reden toch niet mooi genoeg om die kriebel in mijn hersenpan te bevredigen. Waarschijnlijk voor velen van ons uitermate herkenbaar. Helaas kwam er ook nog een blauwe envelop tussendoor waardoor eerder geplande grote aankopen niet door konden gaan, helaas.

Gelukkig was daar een binnen mijn overgebleven budget vallende GS, de SBGP009 met dank aan @fedaia en @Piede

Sindsdien een stuk rustiger in mijn hoofd en ruimte om eens na te denken wat ik qua horloges nou echt wil. En ik moet zeggen dat me dat steeds duidelijker wordt. Wat het dan exact is deel ik ooit nog wel eens met jullie als ik er zelf helemaal uit ben.

In mijn “collectie” moet in ieder geval ook een horloge zitten dat ik kan omdoen zonder dat ik hoef te kijken of de tijd of datum wel goed staat. En ik niet bang hoef te zijn om zonder na te denken het zwembad in te duiken. Een Set & Forget horloge dus. Ik heb drie keer eerder de Casio Oceanus T200 gehad en je zou denken dat die daar wel voor in aanmerking komt. Dacht ik dus ook, maar waarom heb ik die dan in hemelsnaam 3 keer gehad en toch weer verkocht? Achteraf heel makkelijk…de grootte icm het gewicht.

Degenen die mij al langer kennen weten dat ik vroeger een sterke voorkeur had voor de BCD, de Big Chunky Diver. En die heb ik echt in alle maten, kleuren, merken en stijlen gehad. Van de 45,5mm Planet Ocean tot aan dikke 45mm Breitlings.

IMG_0877_Original
IMG_0881_Original
IMG_0887_Original
IMG_0883_Original

Maar die doen het dus niet meer voor mij, het is veel geraffineerder geworden de laatste jaren, veel rustiger qua uiterlijk.

In mijn zoektocht haar een klein (max 40mm), eenvoudig (3 hands) en geavanceerd (solar, radio control en perpetual calendar) ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Seiko SBTM 323. Dit kleinood meet 39mm in diameter, een dikte van 9,5 mm en lug2lug van net 46mm. Daarnaast 100m WR en saffierglas met de Super Clear coating, echt geweldig om te zien hoe het glas soms gewoon niet aanwezig lijkt. En een mooi opgelegd logo en dito indices met fatsoenlijke lume. En als klap op de vuurpijl, exact op de seconden tikkende secondewijzer, yippieeeeee

@wander heeft deze ooit eens begin 2023 voorgesteld hier maar om de een of andere reden kom ik ze weinig tegen. Hij is er ook nog in het blauw (SBTM321), groen (SBTM319) en wit (SBTM317). Ik zou ze allemaal zo in mijn collectie nemen, dan heb je wat kleur betreft altijd wat passends.

Tuurlijk is het geen GS: de sluiting is ruk met slechts 2 micro afstellingen, geen schroefkroon en ongesigneerd en geen massieve endlinks (de schakels zelf wel) maar voor net iets meer dan € 300,00 inclusief verzendkosten binnen de EU is wat mij betreft een no brainer voor deze Seiko.

Maar genoeg gepraat, foto’s nu. Bedankt voor je aandacht!

87 likes

Enjoy Eric en bedankt voor de eervolle vermelding :sunglasses:

1 like

Ik hoop dat je met deze laatste aanwinst, eindelijk rust krijgt.

Geniet ervan!

1 like

Mooi verhaal en toffe Seiko! :star_struck:
En rust in je hoofd, altijd fijn. Veel draagplezier.

1 like

Aha, een degelijke Seiko zonder poespas, veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie Seiko ! Veel draagplezier !

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

mooi zo! rust is belangrijk👍

1 like

De rust is je van harte gegund net als het genieten van deze mooie NA

1 like

Wat een mooi horloge! Daar ga je veel plezier van hebben.

1 like

Top, Eric! Geniet ervan! :ok_hand:t2:

1 like

Leuke Seiko. Mooie wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een solide doch ook fraaie aanwinst.

Ik wens je er een rijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Seiko :ok_hand:
Geniet ervan

1 like

Het verhaal er om heen is net zo leuk als het horloge.

Veel draagplezier.

1 like

inderdaad, gelijk heb je,
draag hem met plezier

1 like

Mooi. Veel draagplezier.

1 like

Mooie fotos

1 like

Het gaat goed komen en zeker na jouw aanschaffing van die Seiko!

1 like

Prachtige Seiko. Geniet ervan.

1 like