Mijn Laco beobachtungsuhr is gerepareerd! ;-)

Wow!!! Wat een verhaal, en wat een gaat horloge!!;;
Ik ben al jaren fan van de Laco fliegers, maar je hebt hier wel een pareltje te pakken!
Heel gaaf dat hij weer goed werkt!:+1:

Proficiat met deze zeldzaam mooie klok.
Daar kun je wel trots op zijn.

Magnifiek, wat een vondst en wat een verhaal erachter :thumbsup:
Altijd smullen van posts als deze!
Voor één keer geen draagplezier, maar vooral veel plezier met deze klok vol historie toegewenst.

Prachtig en een goed verhaal er bij. Kan niet beter. Veel plezier er van.
Gaven ze tijdens jouw bezoek niet aan waarom ze het horloge wilde overnemen van je?

Gezandstraald (beadblast), tenzij ze dat vroeger anders deden.

Bedankt weer voor de reacties :wink:

De grijze finish lijkt een opgebrachte laag te zijn, op een paar plaatsen waar wat beschadigingen zitten zie je messing.
Op foto’s op het web heb ik ook exemplaren gezien waar onder de laag gewoon staal lijkt te zitten.
Dat zijn waarschijnlijk latere exemplaren waabij voor een ander materiaal is gekozen vanwege materiaal schaarste.

Mooi verhaal, prachtige klok. :thumbsup:
Dit is de tweede Laco die we hier op het forum zien, jaren geleden was er ook iemand met zo’n klok.

Gelukkig Was de koers van D-Mark en Euro bij de introductie 1 op 1 :wink:

Wat gaaf! Alhoewel bij de verkoper er natuurlijk wel sprake was van lijkenpikkerij… Maar goed wat een ongelofelijk uniek horloge, koesteren!

Holy moly wat gaaf!!

Nice catch! Ondraagbare hompen zijn het, maar wel super gave hompen!!!

Je kunt hem ook aan de muur hangen :wink:

Toch is hij zo gaaf, dat ik hem gewoon om de pols zou hangen!..:wink:
gewoon omdat het kan…

1 like

Is nu met een beetje goede wind in de zeilen een 10K plus horloge als je 'm in deze staat op de Baai zet. Wat een subliem fraai uurwerk, is typerend voor de B-Uhren. Geweldig ding, supervondst destijds! :thumbsup:

Wat een fantastisch geweldig mooi horloge! Prachtig!

Bedankt weer voor de reacties :wink:

10k is wel heel erg positief hoor :smirk:

Niet dat ik hem zou verkopen want ben er erg blij mee, was ik al maar nu hij weer werkt helemaal.

Neemt niet weg dat het een mooi stuk is dat mijn verschillende verzamel richtingen mooi samen voegt.

Groeten! Eric

http://www.ebay.nl/itm/A-LONG-SONS-OBSERVATION-WATCH-II-WORLD-WAR-UM-1944-AVIATOR-DT-AIR-FORCE-/351637262064?hash=item51df36cef0:g:flwAAOSwFnFWAl7g

OK, ik overdreef iets… …maar niet zo heel erg veel… En jouw exemplaar ziet er IMO beter uit.

Erg gaaf Ben ook Al jaren fan van deze B-uhren. Droom om 1tje op rommel markt o.i.d te vinden. Deze is in mooie staat nog.

De ene B-Uhr is de andere niet, de A. Lange und Söhne is de duurste gevolgd door de IWC, de Stowa en Laco zijn het middenveld en de Wempe is de goedkoopste.

2 likes

Ik hoop ook al jaren zoiets tegen te komen op een rommelmarkt. Helaas zijn door Google dit soort koopjes een illusie tegenwoordig, zelfs de achterlijkste verkoper weet wat ie in huis heeft. Prachtige vondst, koesteren inderdaad!

Daarom moet je vooral op zoek naar bijzondere horloges waar niks op de wijzerplaat staat, dat is namelijk het eerste en vaak enige waar mensen naar zoeken op Internet. Zo’n B-Uhr is wat dat betreft perfect, want waar wil je op zoeken?

Ik denk ook wel dat het tegenwoordig moeilijker is om iets te vinden dat nog niet is gegoogled…de wat oudere verkopers zijn meestal minder into internet dus de kans is nog wel aanwezig :wink:
Heb toch al veel mooie dingen gevonden en nog niet lang geleden mijn omega seamaster uit 1956 voor 15€…
Gewoon gaan en wie weet! :wink: