Mijn liefde en passie: TAG Heuer 6000 serie

Beste mede-forumleden,

Mijn horloge passie begon met de TAG Heuer 6000 serie sinds een aantal jaren terug.
Toen heb ik een uitgebreid inwinstrapport geschreven over mijn 1ste Automatisch Horloge van de 6000 serie: WUS.
Sindsdien is mijn liefde en passie voor de 6000 serie verder uitgegroeid.

Helaas is deze serie, die was door Jorg Hysek gecreëerd, geen succesvolle lijn-up van TAG Heuer geworden.
In mijn optiek was TAG toen van plan om de 6000 serie een all-rounder op de markt wilde brengen.
Met een zogenaamde Six Features…blijkbaar zagen ze rolex als rolmodel en willen ze iets meer dan dat aanbieden.
Six Features:
1. Screw-in crown
2. Water-resistance to 200m
3. Double-safety clasp
4. Sapphire crystal
5. Unidirectional turning bezel
6. Luminous hands and hour markers

Kijk naar de Mercedes wijzers die in alle 1500-2000-4000-6000 series worden gebruikt. Echt een Rolex navolger IMO. Helaas beviel de markt deze strategie niet goed en na slechts 6-8 jaar werd de productie al gestopt. Velen vinden dat de karakter van de X000 lijn-up moeilijk onderscheid kunnen maken tussen sportief en elegant, best vaag en niet-persoonlijk dus.

Maar ik zie dat juist wel mooi en pas bij mijn smaak. Belangrijker is, dat de 6000 serie full-size heel goed op mijn amper 15cm pols past :laughing: .

Zelf was ik ook een fan van Senna, maar vind ik alleen S/el en 6000 het mooiste bij hem past. Maar ja, is dat ook puur mijn eigen smaak en gevoel.

Even off-topic…heb alle TAG Heuer Senna LE op 2 rijen gezet, welke vinden jullie het mooiste?

Veel gepraat, nu de foto’s van mijn verzameling van de 6000 series natuurlijk

Deel 1. Chronograph Collectie

Deel 2. Alles en nog wat

Bedankt voor het bekijken en alle input.
Als fan van deze serie, zoek ik daarom nog altijd naar een platinum versie. :heart_eyes:
Ook dank aan @Mark020 zijn TAG spullen!!!

Groeten,

Ricky-Tick
(hetzelfde naam op eBay en MP)

8 likes
1 like

Zelf deze gehad.
Vind de 6000 serie nog steeds mooi, maar net iets te organische vormen hebben.
Op een Rios rally band.

Mika

Leuk verhaal en geweldige collectie! :+1:
Ik kan me de series van eerste helft jaren '90 nog goed herinneren. Vond eigenlijk alle lijnen wel geslaagd. Ook de (eerste) ‘Don’t crack under pressure’-campagne van toen kan ik me goed herinneren. Heeft destijds mijn aandacht op TAG Heuer gevestigd (wie zegt dat reclame niet werkt? :wink: ) en ik heb in die tijd mijn 1500 (hier op de foto met twee andere toppers) gekocht. Supertrots was ik erop! :grinning:
Destijds nieuw aangeschaft. Ik heb 'm nog steeds, in zeer nette staat, compleet met originele stalen band, box en omdoos en doe 'm ook nooit weg.

Succes met het vinden van het laatste ontbrekende exemplaar!

Dank voor de tip.
Dat horloge was al verkocht, heb ik in Januari contact opgenomen.

Die 36/99 duikt 5 jaar geleden ook op via eBay.

Mika, Die index dial is erg mooi ja.

Inderdaad, die motto “Don’t crack under pressure” is in mijn optie well succesvol hoor.
Want nu gebruiken ze ook bij de reclame van TAG.
Je hebt een leuke collectie met duidelijke kenmerken, erg gaaf!
Wat vind je van de duikerhorloge van ORIS, want die heb ik ook gehad :+1:

1 like

Mijn beste,

Een memorabel verhaal van een gerenommeerd horlogehuis!!
Leuk gedaan.
Overigens vind ik de TAG Heuer Senna LE no. 8 de mooiste.
Dank voor het delen.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Dank voor het delen van je verhaal, leuk om te lezen!

1 like

De Oris Aquis en Sixty Five vind ik aansprekende modellen. En de Aquis zie je hier op HF ook regelmatig en steeds vaker langskomen. :grinning:

Ja, Ed.
Die SixtyFive is erg sexy hoor :stuck_out_tongue:
Die Aquis is wel mooie duiker, maar toch iets te groot voor mijn pols :disappointed_relieved:

Thnx voor het lezen.
Nr. 8 is echt mooi hé, met die PVD afwerking.
Een mooie Carrera in Senna thema.

Gave verzameling. Een fanaat als je zelfs de dames modellen hebt :slight_smile:

Vind nr 8 het mooist, maar dan liever op de link band ipv rubber.

Die 2 dames modellen, was eentje aan mijn moeder als kado gegeven en andere aan mijn vriendin.
Wel leuk om ze allemaal bij elkaar in de foto als collectie te doen :smile:
Die Nr. 8 is erg super, met een PVD link band wordt het zeker nog mooier.

1 like