Mijn Longines lume is aan de wandel?!?

Ik keek zojuist nog eens goed naar mijn recente aankoop… een Longines Conquest Heritage en het viel mij voor het eerst op dat de lume niet naast de 9u maar op de 9u marker zit… :grimacing:
Toen ik terug ging in mijn eerste fotos zag ik dat dat al zo was toen ik hem kocht. Weten jullie of dit een bekend probleem is bij “oudere” (+/-15 jaar) Longines? Of zou dit destijds door de qc gekomen zijn omdat het niet opvalt? iig hieronder wat plaatjes. Mocht iemand in de regio Den Haag kunnen helpen hoor ik het heel graag.

2 likes

Dit komt eigenlijk vaak voor, ook bij andere merken. Nu is er een vrij groot stuk afgebrokkeld. Komt vaker voor dat er korrelige stukjes afbreken. Vaak wordt er dan gedacht dat er stof onder het glas zit wat in werkelijkheid vaak stukjes lume is.

1 like

Het fenomeen is mij bekend. Echter, maar mijn weten gebeurt het vaak bij oude vintage. Overigens lijkt het een decal te zijn want hij zit in zijn geheel op de index.

Weet je zeker dat het lumen is? Lijkt dat die links naast de 9 gelijk is als die rechts naast de 8 en 10…

1 like

Immers

Je ziet het ook op een lume shot

2 likes

Ja eens maar in t donker (helaas niet goed op de foto) zie je hem duidelijk op de index zitten.

1 like

Balen zeg. Ik heb redelijk veel over het model gelezen toen ik twee jaar geleden de mijne (nieuw) aanschafte, van dit probleem specifiek bij dit horloge heb ik niet eerder gehoord.

6 likes

Even open laten maken en weghalen.

2 likes

Terug plaatsen geen optie?

1 like

Is wel te lijmen hoor. Is alleen geen klusje van 5 minuten, want je wilt geen lijmresten zien naderhand. Zou er niet te lang mee wachten, het lume-dotje kan onder de wijzerplaat terechtkomen via datumvenster en centrale wijzeropening.

Tevens zou ik zelf alle lume-dots checken (dun penhoutje) of ze vast genoeg zitten, anders blijf je aan de gang.

5 likes

Verder mooi horloge. :+1:

2 likes

Is dit stukje niet afkomstig van de 6 uur index? Op de lumi foto zie ik op 6 uur niets oplichten

4 likes

Dat lijkt mij ook, stukje van de 6 is losgekomen en zit nu wat geblokkeerd bij de 9. Lume bij 9 licht mooi op, lijkt me niets mis mee.

Zoals eerder aangehaald, als je het horloge nog gaat dragen, maar dan eerst het lume terugplaatsen en de rest nakijken

Voor zover ik weet hoort er geen lume bij de 6. Die bij de 9 zit heel duidelijk zichtbaar niet in zijn hokje maar op de index.

1 like

Inderdaad bij inzoomen zie ik “Swiss”onder de 6 uur index staan. Dus daar zal ook geen lumi gezeten hebben.

Zojuist overlegd met de plaatselijke gecertificeerde Longines reparateur. Hij durft zijn vingers er niet aan te branden. Heb dus besloten het horloge te gaan retourneren aan de verkoper.

Die mag 'm bij mij langsbrengen; ik ben behoorlijk goed in indexen/lume-dots terugplaatsen. :innocent:

1 like

Hoort dit niet gewoon zo? Want de 12 zit precies hetzelfde

Je ziet iets over het hoofd. Wij zien het allemaal wel. Nog even heel goed kijken.

1 like