Mijn Maen Hudson mee op reis

Fijne tijd daar en :point_up_2: :+1:

1 like

FTFY :sunglasses:

TS: veel plezier daar! :+1:

3 likes

Van het weekend de Maen zijn waterdoop gegeven met zwemmen in de Marowijne rivier…

6 likes

Zonsondergang op de rivier…

7 likes

Dat noemen we een houwer.

Echt verschrikkelijk. Heel heel veel sterkte.

Tsja, bij een witmang uit Europa valt te halen, ongeacht het merk horloge.

Suriname is het leukste land ter wereld.
Iedereen aardig en gezellig.
Dit worden zes onvergetelijke maanden.
Tips:
Vroeg in de ochtend naar de vismarkt.
Met de auto naar Wageningen en Nickerie. (Nederlandse polder in de tropen)
Met het pontje naar Rust en Werk (alsof je op Java bent)
Met de pont vanaf Blauwgrond (waar Bouterse woont) naar Fort Nieuw Amsterdam en ga dan ook even naar Braamspunt.
Bezoek Bakkerij Fernandes, beroemd om het Kerstbrood.
Lekker slenteren door de Domineestraat en de Jodenbreestraat.
Met een Landcruiser naar Brokopondo en het Van Blommensteynstuwmeer.
En als je echt gek wil doen vanaf Zorg en Hoop naar het binnenland vliegen om de Marrons te bezoeken.
Oh ja, vergeet het nachtleven niet! :wink:

1 like

Ik ben met de boot van Paranam door de oude bauxietmijnen naar die half ingestorte brug geweest met een stop bij Overbridge en ik heb een tweedaagse tocht gedaan op de Marowijne van Albina naar Galibi, daar overnacht en de volgende dag geprobeerd de Tijgerbank te bereiken maar het water stond te laag. Naar de overkant geweest voor euri, weer terug naar Albina. Daarna een eilandje gezocht om te zwemmen.

Vooral de nacht in Galibi was magisch. Op het strand langs de rivier gezeten en genoten van een overweldigende sterrenhemel inclusief een extreem heldere meteoor.

Ik ga al je suggesties noteren, veel dank daarvoor.

3 likes

Jaloers hier!

Ik zou willen adviseren: Vaar met een korjaal van Galibi naar Stoelmanseiland.
In mijn jeugd droomde ik al van een bootreis door het Amazonewoud, tien jaar geleden kwam dit op mijn pad, de indrukwekkendste reis die ik heb gemaakt.
Echte Jungle op een fantastische wilde rivier met gevaarlijke stroomversnellingen, schildpadden, piranha’s, alligators, slangen, hagedissen, vogels.
En op verschillende plekken langs de rivier maak je van alles mee.

1 like

Ik heb nu gevaren tussen ongeveer Galibi en de Tijgerbank en Swamkoepondre. Er staat nog meer op het programma maar ik denk dat dat meer Surinamerivier wordt dan Marowijne omdat het toch al een aanzienlijke autorit is vanaf Paramaribo.

Ik krijg mogelijk nog wel een trip per boot naar de goudmijnen ergens in de buurt van Moengo. De booteigenaar was daar erg enthousiast over om te gaan doen. Hij kan daar veel laten zien en over vertellen.

2 likes

Op thuisverlof, na drie Maenden weer iets anders om de pols…

1 like