Mijn meest recente Casio aankopen zijn

een BM-200 - overgenomen van Jonathan hier op het forum

Het 2e model van Casio met een barometer/hoogtemeter, uitgebracht in 1992.
Het horloge ziet er nog bijzonder goed uit voor zijn leeftijd! Nu nog de engelstalige handleiding vinden en een origineel bandje… :smile:

een CPW-100

Waarschijnlijk een van de eerste horloges met een ingebouwd digitaal kompas, uitgebracht in 1993

een WQV-3

Het eerste Casio horloge met een ingebouwde kleurencamera. Ik had al een dergelijk expemplaar in mijn collectie sinds 2002, maar nu heb ik een NOS op de kop kunnen tikken, nog in de originele doos, inclusief CD-rom en alle labels. Jammer wel dat de originele handleiding en de infrarood USB adapter ontbreken.

7 likes

Casio mag niet in de collectie ontbreken. Leuke verzameling bij elkaar :+1:

1 like

Gelukkig dat die niet mogen ontbreken! Ik zou anders geen collectie meer hebben… :smile:

3 likes

Leuke horloges :+1:

Leuk om te zien hoe Casio ook hier tussen de Omega’s en Rolexen gewoon een plekje heeft. :smile:

Ik heb er zelf ook een stel, o.a. G-Shock, Pro-trek en Lineage. Kun je alle kanten mee op.

Jammer dat Casio tegenwoordig niet meer van die aparte horloge maakt, heb er zelf een gehad met een race spelletje erop. :oncoming_automobile:

Inderdaad jammer! Die Casio’s met spelletjes worden serieus verzameld en er worden ook serieuze prijzen voor gevraagd!

Gefeliciteerd! Casio is zeker een serieuze speler in de horlogewereld. Nee, geen premium geprijsd merk. Maar wel prima horloges met vaak geinige features. Heb hier nog ergens een Casio van eind jaren '70 liggen. Was ooit van m’n vader. Toch 'ns opzoeken en kijken of we die weer aan de praat krijgen. Horloge dan; m’n vader wordt dit jaar 74, maar loopt nog prima! :wink:

2 likes