Mijn MM is kapot wat nu?

Ik zal vanmiddag of morgen een foto maken van het uurwerk. Misschien dat iemand mij dan verder kan helpen.

Oh… niet zo 1 als die van martin?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,191358,192168#msg-192168

Ja die snee zal ik maar zeggen loopt iets anders volgens mij. Verder lijkt die er wel heel veel op.

of zo een?

Groeten,

Martin

Ik moet even thuis kijken straks. Weet het niet uit mijn hoofd.

Waarschijnlijk idd een curved “6497”. Tenzij ie geen handopwind heeft :slight_smile:
Heb een mini-fiddy MM hommage met een st2530 automaat.

marnix_moed Schreef:

Waarschijnlijk idd een curved “6497”. Tenzij ie
geen handopwind heeft :slight_smile:
Heb een mini-fiddy MM hommage met een st2530
automaat.

Zo een?

Zonder CrownGuard, IMHO de mooiste uitvoering, omdat de mooie lijnen van de kast niet verstoord worden. (sorry we gaan nu ietsje of topic :))

Het is inderdaad dit uurwerk. Is er iemand die zegt je kan dit laten maken, of iemand bied me een nieuwe aan voor een paar tientjes:P

Ik zou eerst proberen de achterkant er af te halen, en het genoemde schroefje proberen aan te draaien. Grote kans dat daarmee alles is opgelost.

Met een rubber stressballetje kun je die deksels zo los draaien.

Groeten,

Martin

Met een rubber stressballetje, dat snap ik neit helemaal:P
En die heb ik niet thuis, misschien andere oplossing?

MT043 Schreef:

Met een rubber stressballetje, dat snap ik neit
helemaal:P
En die heb ik niet thuis, misschien andere
oplossing?

Je hebt iets ‘plakkerig’ flexibels nodig om draaiende kracht op het deksel te zetten.
Je kunt ook een prop ‘ducktape’ maken, en die gebruiken. Of Squash balletjes, sommige hondespeeltjes schijn je ook te kunnen gebruiken.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

marnix_moed Schreef:


Waarschijnlijk idd een curved “6497”. Tenzij ie
geen handopwind heeft :slight_smile:
Heb een mini-fiddy MM hommage met een st2530
automaat.

Zo een?

http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/parnis_fidd_MVMNT.jpg

Zonder CrownGuard, IMHO de mooiste uitvoering,
omdat de mooie lijnen van de kast niet verstoord
worden. (sorry we gaan nu ietsje of topic :))

http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/parnis_fidd_side5.jpg

Yup, die bedoel ik. Heb ze beide. Ben ook gek op de zijlijnen. Alleen jammer dat ie zonder beugel, geen kroonbeschermer heeft en geen geschroefde kroon. Uurwerkje vind ik ook mooi afgewerkt. Is mijn eerste automaatje geweest die ik gedemonteerd/gemonteerd heb. Heeft nu blauwe schroeven. Ziet ie er nog chiquer uit.:stuck_out_tongue:

Niemand op werk (in 't management bijv.) die een stressbal heeft :wink:
Of 1 van je buurtjongens met een zachte (stuiter)bal? Als je z’n lege ballon ook even mag lenen, dan heb je em zo open. Lege ballon op de kast, bal erop drukken en draaien maar. Wel tegen de klok in heh? :+

Enneh, 't is dan dat kleine schroefje (niet blauw) dichtbij de kroon. Pas op dat je de juiste kant opdraait. Draai je te ver de verkeerde kant op, dan valt een radje eruit en kun je nog meer gaan sleutelen. Desnoods schroef je em aan met het uurwerk richting de grond.

Suc6 met openen.

Ik zal het vandaag eens proberen met een prop ducktape. Als ik het schroefje wil aandraaien neem ik aan dat dat rechtsom moet. Met de klok mee zegmaar?

Rubber balletje stevig tegen het deksel duwen en dan draaien. Door de frictie tussen bal en deksel zal het deksel meedraaien. Zo krijg je de meeste horloges wel open. :wink:

Oke, ik heb geprobeerd. Het lukt me echt niet. Zit dus even met een probleem:P

Je geeft zelf het antwoord. Spaar iets langer en koop een degelijk horloge.

hans

hcptdg Schreef:

Je geeft zelf het antwoord. Spaar iets langer en
koop een degelijk horloge.

hans

Een Patek ofzo:


(foto van Rainer B)

:smiley:

Ik had het over een degelijk horloge :smiley:

Ik zou geen risico’s nemen: zo hebben ze laatst in Beverly Hills mijn Panerai Black Seal verziekt; vraag ook bij een horlogemaker eerst of ze een speciale Panerai sleutel hebben. Je kunt er een op Internet vinden, maar dat kost je dan weer geld; tja, de volgende keer misschien toch een echte? Dan is het het misschien toch waard al deze moeite, en je krijgt er een geweldig horloge voor.

Succes!

Roald