MIjn mooiste horloge - tot Euro 250

wat is je mooiste mechanisch horloge waarvoor je minder dan Euro 250 hebt betaald?

Geen, er is een grote lege ruimte tussen m’n Alpha Sub en Alpina Avalanche Extreme. Ik hoop dit gat tzt op te vullen met een monster :smiley:

Hallo RC,

Het is dat ik geen tweede of derde keus mag indienen. Maar een Seiko Monster is een uitstekende keus (ik heb er eerder een review over geschreven), en door het Monster ben ik Seiko pas echt gaan waarderen. No Swiss bullshit. Het beste horloge voor het geld (pakweg Euro 150). Daarom is mijn stellng: iedere horlogeliefhebber zou een Monster moeten hebben - minimaal 1. Het valt mij tegen dat het tot dusverre nog door niemand is genoemd…

Groet,

Johan

Johan,

Niet helemaal waar, de eerste post van Joram had bijna een monster opgeleverd. In plaatst daarvan staan er nu twee Samurai’s van Seiko

Hallo Ed,

Ik heb zelf enkele keren getwijfeld of ik een een Samurai zou kopen. Ik heb 'm 's in handen gehad, en het is een indrukwekkende klok. Ik zal ook maar vermelden waarom ik 'm NIET heb gekocht. Ik vond de wijzers net te kort, en de kwartierindeling op de minutenring voor zo’n stoere duiker net te veel. Maar ik ga er toch nog 's 1 goed bekijken. Deze modificatie vind ik iig zeer geslaagd.

Groet,

Johan

Hallo Mark,

Dit model spreekt me erg aan. De vormgeving is perfect. Ik kan in ieder geval geen smetje ontdekken. De lengt van de wijzers helemaal goed (zelfs de secondenwijzer). De minutenaanduiding is helemaal goed en fucntioneel. Ook de kronen zijn van een formaat dat precies past bij het geheel. De emblemen zijn niet storend. Waarschijnlijk is het mineraalglas, het zou zeker saffier verdienen.

Is het merk “Aviator”? Of heet het model zo? En hoe zit het met de waterdichtheid?

Groet,

Johan

Johan,

Overleg eens met Rob wat je speciale wensen zijn. Hij kan een hoop.
Let ook op de wijzers van mijn Samurai (origineel) en die van Joram (aangepast).

Persoonlijk vind ik ze toch iets mooier dan de Monsters, bovendien zijn de Samurai’s toch wat exclusiever.

Maaruh… ik heb die Monster nog niet he :wink:

Hallo Ed,

Ik hen de neiging jouw versie net iets mooier te vinden. Voor duikers geef ik de voorkeur aan een zwarte wijzerplaat, en jouw wijzers vind ik goed bij het geheel passen. Als Rob ook de minutenring kan aanpassen, dan moet ik er toch 's serieus over nadenken. Aan de andere kant: je moet niet AL te veel in een model ingrijpen. Ik ben dus niet zo voor MODs. Maar soms heb ik de indruk dat met een kleine ingreep een horloge sterk kan verbeteren. Bij de echte topmerken (IWC of Lange, ik noem maar wat) heb ik dat eigenlijk nooit.

Groet,

Johan

Binnenkort vakantiegeld…:smiley:

Ik ben er ook zeer content mee.

Moet echt een koopje zijn geweest,ik weet nog dat de winkelverkoopprijs van Seiko Bullhead eind 1973 795gulden was.
Wat waardevast zijn dan Omega’s gebleken.

@ Aad A,

Het was ook een koopje. Omega paste niet echt in de V&D collectie (understatement:)). Daarom had het management besloten de Omega collectie met korting te verkopen. De bedoeling was 15% korting. Maar zoals wel meer gebeurt (denk aan “de kapitein die de zon laat verduisteren”, Paul van Vliet) kwam dat op de werkvloer over als 50% korting. En nog personeelskorting, dan begrijp je wel dat de meeste exemplaren bij het personeel terecht kwamen. Ik heb hem 25 jaar iedere dag gedragen tot er in 1998 een pusher wegraakte en dit jaar laten opknappen.

Mijn eigen monster… Noblesse oblige…


Oranje/zwart gehusseld
Plongeur wijzers
Gebeadblast
gebeadblaste Watchadoo
En gereguleerd tot akelige precisie.

Omdat het mijn eerste was (ik ben begonnen met een oranje monster, die zit hier nog in), mijn mooiste.
AR Coated glas in deze mod komt zeker nog, want dat is echt een oppepper (en dan meteen weer verse wijzers).

Hallo Rob,

Bedankt voor je berichtje. Ik dacht al, waar blijft-ie… Nu vind ik de ‘gewone zwarte’ helemaal perfect. En deze MOD (ik moet hier toch eerlijk over zijn) niet de fraaiste. Zo vind ik de bandaansluiting ronduit lelijk. En deze wijzers ook aanzienlijk minder dan de originele. Behalve dan dat minutenwijzer en de minutenrand wat kleur betreft matchen. Dus al met al ik weet ik 't nog niet helemaal…

Seiko - no bullshit.

Groet,

Johan

Deze. € 249.

Lacroix Schreef:

Ypuh

Je moet hem nu wel eens gaan
dragen…:wink:

Draag hem toch een dag of 4 in de week hoor! Dit was alleen even een foto uit de oude doos.

Momenteel moet ik een beetje bezuinigen voor mijn andere hobby’s, maar het kan maar zo zijn dat er met een nieuwe impuls weer een nieuw schatje komt hoor!

Ypuh

Een Seiko monster is inderdaad zeer goede value voor money. Het uiterlijk van het horloge komt op mij echter over als een eh…monster. Ik vind het echt een verschrikkelijk lelijk model. sorry Rob. :wink:
De SkX007 vind ik echter het mooiste duikhorloge wat er is. Helaas moest ik één model kiezen. Voor degenen die niet weten welke seiko ik bedoel ff een foto erbij gedaan.

No offense taken.

Over smaak moet je niet twisten, toch?

Een paar maanden geleden heb ik deze Tissot in de VS besteld, alles bij elkaar opgeteld, en omgerekend naar euro’s was ik 238 euro kwijt.

Helemaal eerlijk is dit niet, aangezien dit horloge in Nederland 350 euro kost.

Maar anders wordt het zeker mijn Poljot Aviator met ETA uurwerk.

Hallo Dreski,

Ik kan mij heel goed in deze keuze vinden. Zelf heb ik ook zo 1 gehad, maar iemand andsers kado gedaan 'want ik zou nog wel ‘s 1 kopen’. Dat is nooit gebeurd.

Ik ken slechts twee nadelen: (1) het is een Submariner-imitatie en (2) de band is van matige kwalitet en heeft een povere endlink. Het Monster heeft een eigen gezicht, en is in ontwerp uniek.

Groet,

Johan