Mijn mooiste verhaal over vintage horloges

Laat ik voorop stellen dat ik het een mooi verhaal vind, maar begrijp geen bal van het feit dat deze meneer deze horloges verpatst. Het leven van de beste man zit in die klokken! Hij behoort tot de kwart promille bikkels van Rolex sub eigenaren die dat ding dragen waar hij voor gemaakt is op de meest exotische en gevaarlijke plekken in de wereld! Het gros van de Subs komt niet verder dan de beachclub op Bomaire of de Piranña wildwaterbaan in de Efteling.
En het is ook geen geheim dat de creme de la creme uit zijn beroepsgroep echt verschrikkelijk goed betaald krijgen, zeker in het verleden. Chique huis in Warmond blijbaar, voor de mensen die dat dorpje niet kennen, daar staan hele vette villa’s.
Die paar mille revisie-kosten moet op te brengen zijn en lekker in de familie houden dat spul. Met alle respect naar jouw mooie winkel Jasper, maar met een beetje pech eindigen deze stukjes geschiedenis aan de pols van het gemiddelde verwende rijkeluiszoontje van een oliegarch uit Kazachstan die een weekendje Amsterdam doen, doodzonde…

2 likes

Leuk verhaal, maar vochtschade in duikhorloges is geen beste reclame.

1 like

Rolex maakt hele goede duikers,maar…

Hier is een 80 er jaren Rolex niet voor gemaakt en snap wel dat die 5513 de geest gegeven heeft.
De huidige Subs zullen zeker beter bestand zijn tegen zwaar gebruik.

1 like

DIe lume ziet er dan nog bijzonder netjes uit voor een horloge met waterschade :open_mouth: Ik vind ze zo ongerestaureert inderdaad veel mooier :blush:

1 like

Meneer zal er achter gekomen zijn wat deze oude subs vandaag de dag waard kunnen zijn en gedacht hebben dat je met cash in je knip meer kan doen dan met klokkies in de la.

1 like

Schitterend verhaal, :wink:

1 like

Ik lees nergens dat hij ze verkoopt.
Of lees ik er overheen?

1 like

Ze staan op de site van AVW

1 like

Ik zie het.
Jammer dat de mooie ‘lume pip’ in de bezel na service ontbreekt. Er uit gevallen en niet teruggeplaatst?
Vwb betreft de verkoop; daar moeten wij niet over gaan oordelen :wink:

1 like

@AmsterdamVintageWatches prachtig verhaal… maar ik begrijp inderdaad ook niet het stukje waarom meneer het wilt verkopen en het niet aan zijn zoon wilt geven bijvoorbeeld… als zoon wil je toch altijd zoiets hebben lijkt me, horloge liefhebber of niet ?!

1 like

Ach omdat wij horlogefielen zijn en die dingen begeren zo zijn er ook hordes die niets om horloges geven hoor, ik heb menig prachtklokje als oud vuil in rommelbakjes gevonden dus de kans is groot dat de zoon ze niet eens wilt hebben.

1 like

Dat sentiment hechten wij daaraan. Ik denk dat de zoon wel mooiere herinneringen heeft, of meer ‘memorabele’ (en minder kostbare) objecten, die verbonden zijn met zijn vader. De beste man heeft natuurlijk veel meegemaakt en de rol van zijn horloge moeten we daar denk ik niet in overdrijven :stuck_out_tongue:

1 like

De reden van verkoop van meneer zijn privé maar heeft te maken met aftakelende gezondheid. De verkoop was niet makkelijk voor hem gezien de emotionele gehechtheid. Daarom heb ik hem ook door het hele proces meegenomen en ben ik blij om sinds gisteren hem te kunnen melden dat de horloges binnen 1 dag verkocht zijn aan een verzamelaar. Mooi dat ze niet gescheiden worden maar als een set een nieuw huis gevonden hebben :slight_smile:

6 likes

Prachtig verhaal. Bedankt voor het delen.

1 like

Mooi verhaal!

1 like