Mijn NA (en er komt meer aan!)

Haha gisteren jullie al geteased met mijn nieuwe aankoop. Heb hem net 5 minuten :joy::joy::joy:
Ff bandje korter en om de pols!

Zoals je ziet, OG erbij gepakt. Dit horloge heeft vanwege de zwarte kast en band een heel andere stijl. Gisteren liet iemand mij al een foto van een zwart Tudor zien. Heb nog nooit een Horloge gehad die volledig zwart is. Maar kan je wel zeggen dat dit mij bevalt! :smiley:
De PVD coating/Swiss plating (zo noemt Invicta het geloof ik), is netjes gedaan. Eigenlijk identieke als de stalen, geborsteld met hoog gepolijste hoeken bij de lugs.

Zoals je in titel leest: dit is als goed is tipje van sluier, er komt nog meer aan. heb niet voor niets tijdje geleden topic aangemaakt betreft nieuwe aankoop🙃

26 likes

Gefeliciteerd !
Hij is zeker mooi zo in het zwart.
Veel plezier ermee.

Hij is prachtig! Echt happy! :smiley::smiley::smiley::smiley:

1 like

Vind hem knap maar ben wat terughoudend dat het zwart er snel zou afgaan :confused:

1 like

Ervaring zal het leren! :upside_down_face:

Uiteindelijk zal het ongetwijfeld eraf gaan.

Was geen kritiek btw :smile:. Zou me storen als hij er zo zou uitzien na verloop van tijd :point_down:

4 likes

Tjah, dat kun je met een PVD coating niet volledig voorkomen. Tenzij ik hem altijd in zijn doosje laat en hem nooit draag…

1 like

Zier leuk uit. Veel draagplezier.

Daar zijn horloges niet voor. Draag 'm lekker en laat 'm slijten, daar krijgt ie karakter van. Zeker zo’n mooie zwarte. Toen ik nog als fotograaf werkte (heel vroeger toen ik klein was…) waren mijn meest geliefde camera’s altijd mijn ouwe zwarte Nikons met aangesleten koperen hoekjes. Die camera’s heb ik niet meer. Allemaal verkocht. Alleen mijn eerste Nikon, een zwarte Nikkormat FN staat nog in de vitrine met een paar andere oudjes. Was destijds een echt werkpaard, maar wordt nu uiteraard niet meer gebruikt. Wie fotografeert er nog analoog? Mag niet weg. Is een relikwie. Je mag hopen dat jouw kleinkinderen later jouw zwarte kaal gesleten Invicta 1953 ook nog zullen koesteren.


Sorry voor het stof! Het ding staat al jaren lang niks te doen in een vitrinekastje.

4 likes

Mooi !

Ze zijn erg snel bij Invicta.

Die van mij was vanmorgen ook al binnen.

Gefeliciteerd :+1:

Grappig, proficiat.

Gefeliciteerd met je NA

Proficiat. Er zijn weinig horloges in het zwart die ik mooi vind maar deze hoort zeker bij de goede.

Gefeliciteerd, @Chillekasper!

Inderdaad een hele andere verschijning!

Toch leuk hoe jij en @KoningKlok (toch?) aan de wieg staan van dit model.

1 like

Als het even mag @Chillekasper, hierbij mijn NA Invicta:

Voelt zeer gedegen aan, swiss made, zelfs met gmt tijd.

1 like

De “Baby-G” voor vrouwlief is geleverd en hangt al aan de pols. :slightly_smiling_face: Zolang de eega maar tevreden blijft. :blush:

Klokje heeft, voor zijn prijs, heel wat in zijn mars, zoals automatische tijdzone, winter/zomeruur, 5 timers (met snooze), count-down timer, chronometer… Je vraagt jezelf af hoe ze het kunnen leveren voor 129 euro.

Heb je die hele serie besteld?

:wink:

Me, me, me! :raising_hand_man:

Heerlijk om af en toe te prutsen en schieten met pa’s oude Olympus OM10 :grin:

2 likes

Super leuk hoor! Ben benieuwd waar deze gemaakt worden in Zwitserland. Misschien in de fabriek waar ze ook Glycines maken? :smiley: