Mijn nieuwe 1803 witgoud Rolex daydate

Super blij mee vandaag me Rolex 1803 uit 1976 opgehaald in het witgoud erg lastig te vinden compleet met alle toebehoren.

Vandaag opgehaald?
Ik zie dat je het al aanbiedt op marktplaats.

Klopt even om prijs te peilen

Waarom zou je je verantwoorden? Als je een handeltje hebt in horloges en ze zonder blikken of blozen weer verkoopt als je winst kan maken, moet je lekker zelf weten.

verkoopmijnhorloge Schreef:

Klopt even om prijs te peilen

:S

Je hebt jezelf aangeprezen als tussenpersoon in de horlogehandel, dan mag je toch verwachten dat je dit soort trucjes niet hoeft uit te halen. Op deze manier probeer je gewoon de verkoopregels van het forum te omzeilen mijns inziens. Ongewenst lijkt me dat.

Ik kan natuurlijk helemaal mis zitten maar leer mij de mens kennen :wink:

Rinus lijkt me gewoon een handige snuiter die ondanks zijn eerder mislukte
introductie toch probeert om op een slimme manier andermans (in consignatie)
horloges hier te slijten…

Niets mis mee om op deze manier een inkomen te verwerven maar wees daar gewoon
eerlijk in en probeer een deal te maken met de forumbeheerder…

mvg

Waarom niet? Verschuil jij iets bij het verkopen? Ik krijg ook bij het verkopen van horloges soms vragen hoe ik eraan kom, dan geef ik ook netjes een antwoord.

Wel een mooi horloge! Een gouden Rolex horloge is sowieso een grail voor mij, maar dan geen witgouden.

Frans53 Schreef:

Ik kan natuurlijk helemaal mis zitten maar leer
mij de mens kennen :wink:

Rinus lijkt me gewoon een handige snuiter die
ondanks zijn eerder mislukte
introductie toch probeert om op een slimme manier
andermans (in consignatie)
horloges hier te slijten…

Niets mis mee om op deze manier een inkomen te
verwerven maar wees daar gewoon
eerlijk in en probeer een deal te maken met de
forumbeheerder…

mvg

• 1

En als die deal gemaakt is, s.v.p. via het verkoopgedeelte!
Er is al genoeg “ruis” op dit vintageforum…

Wat ik wel of niet doe op marktplaats staat los van het geen wat ik hier op het forum doe of zeg. En ik bied hier niets aan tenslotte dat is ook niet de intentie

Ik verkoop altijd netjes en eerlijk, maar daar gaat het mij niet zozeer om.
Het valt mij vaak op dat er leden zijn die fanatiek controleren of er iets te koop aangeboden wordt wanneer iemand anders iets post of vraagt. Als dat zo is wordt er verontwaardigd en soms zelfs vijandig gereageerd. Laat elkaar lekker gaan. Moet iedereen toch zelf weten?
Ik wil geen partij kiezen, maar is hij zelf begonnen met het aanprijzen van dit horloge en dat het te koop is?

Vintage1982 Schreef:

Ik verkoop altijd netjes en eerlijk, maar daar
gaat het mij niet zozeer om.
Het valt mij vaak op dat er leden zijn die
fanatiek controleren of er iets te koop aangeboden
wordt wanneer iemand anders iets post of vraagt.
Als dat zo is wordt er verontwaardigd en soms
zelfs vijandig gereageerd. Laat elkaar lekker
gaan. Moet iedereen toch zelf weten?
Ik wil geen partij kiezen, maar is hij zelf
begonnen met het aanprijzen van dit horloge en dat
het te koop is?

Dankjewel hier is niet veel meer over te zeggen

Vintage1982 Schreef:

Ik wil geen partij kiezen, maar is hij zelf
begonnen met het aanprijzen van dit horloge en dat
het te koop is?

Nee. Maar melden dat je superblij bent met je aanwinst terwijl het ding gewoon te koop staat, staat haaks op elkaar. Zeker gezien TS inmiddels verwijderde aanmeldtopic is dit gewoon hopen op verkoop via MP, met de schijn"zekerheid" van een medeforummer.

Iedereen beleeft zijn “hobby” op een eigen manier. Ik vraag me af waar deze achterdocht en vijandigheid vandaan komt. Ik vind het in ieder geval geen prettige sfeer dat elke post die ik plaats of vraag die ik stel, gecontroleerd wordt of ik iets te koop heb staan.
Nogmaals, het is tegen niemand persoonlijk, maar het is me al meerdere keren opgevallen.

Ik snap je punt en ben het deels ook met je eens. Als je echter, zoals ook velen van ons doen vanuit hun hobby, dagelijks bepaalde zoekslagen op mp of ebay etc maakt, weet je ook gewoon wat er te koop wordt aangeboden. Dan is er geen sprake van controle, maar wel van (markt)kennis.

Zolang hier geen topics komen over “kijk naar mijn Marktplaats advertentie” maakt het mij niet zoveel uit. Ik ben persoonlijk graag duidelijk over of een horloge is voor dragen of handel (je mag ook best weten wat het heeft gekost) maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Volgens mij zijn we hier om te genieten van horloges en het delen van kennis, alles daarbuiten kost alleen maar energie.

Ik denk persoonlijk niet dat mensen bewust elke keer gaan kijken of je iets ook te koop hebt staan, ik schat eerder in dat we met zijn allen zo vaak naar Marktplaats kijken dat je de horloges gewoon bekend voorkomen als iemand ze hier laat zien.

Leuk horloge, ver buiten mijn prijsrange, en ik hoop dat degene die hem gaat dragen er veel plezier aan beleeft.

Dat begrijp ik. Ik wil het ook niet groter maken dan het is. Laat elkaar in waarde en niet meteen opspringen als een bos vlooien als er iets te koop staat, is mijn advies.
Superblij zijn omdat je verwacht snel veel winst te maken is ook een reden voor blijheid :wink:

Vintage1982 Schreef:

Superblij zijn omdat je verwacht snel veel winst
te maken is ook een reden voor blijheid :wink:

Haha :~

Ach, als u maar een keer “super blij” bent geweest
Alhier hebben we het laatste uur ook gelachen, maar dat heeft natuurlijk niets met klokkies te maken…

Hendrik