Mijn nieuwe aankoop merk Pery 14K met diamant

Hoi allemaal

Is weer een tijd geleden dat ik op het forum was, maar druk druk druk, dus weinig tijd voor de horloges. Maar laatste week weer eens aan de slag gegaan, en ja hoor gelijk een leuke aankoop te pakken denk ik ?

Het is een 14k witgoden horloge van het merk Pery swiss en is bezet met 16 kleine diamantjes. Ik ben op google aan het zoeken geweest maar vond niet echt veel links die veel info opleverden ( alleen links naar juwelier en een veiling site )
Wie kan er iets meer over vertellen ?
En ben toch ook wel benieuwd of jullie vinden dat het een goede aankoop was?

Mooi klokje.(tu)
Waarschijnlijk een enkel exemplaar door een goudsmid gemaakt voor een rijke klant.
De naam Pery is misschien alleen de naam van de uurwerkfabrikant.
Deze vond ik in het uurwerkboek, ze zijn iets anders van uitvoering.
Deze uurwerkjes zijn 8 3/4 lines in diameter.

Groeten, Chris.

Mijn beste,

Of het een goede aankoop is, met betrekking tot (financiële) waarde, dat laat ik graag over aan de expertise van mede-forumleden.
Doch dit horloge is een niet alledaagse verschijning en dat maakt het al een bijzonderheid op het gebied der tijdwaarneming.

Ik wens je dan ook veel geneugte bij het vergaren van die kennis, welke de ware ziel van dit horloge bloot legt.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dank je voor je snelle reactie

Het werkje lijkt inderdaad een beetje op het de rechter afbeelding, maar wel wat detail verschillen.
Wat betreft de fabrikant, ik heb op google en in Ebay 3 van deze uurwerkjes gevonden met een model dat ongeveer lijkt op deze, maar vaak net iets anders.
Zoals meer diamantjes, en kleine model verschillen, en 1 van platina.
2 ervan hadden de merknaam pery op de wijzer plaat staan, en 1 niet zoals die van mij. Dus lijkt erop dat er wel een fabrikant zou moeten zijn.

Alleen de prijzen schrok ik van tenopzichte van wat ik heb betaald.

in positieve zin neem ik aan,
het is wel een heel oud horloge zeg, werkt alles nog?

dit zijn niet alledaagse klokjes, de meeste die hier voorbij komen zijn niet ouder dan onszelf, maar deze is toch echt uit een andere tijd, meer toen mn vader geboren is, 1925 of nog ouder?

wie vertelt er wat meer over, wel eens leuk om wat anders te lezen dan de seiko de breitlings de omega etc etc.

hardy Schreef:

in positieve zin neem ik aan,
het is wel een heel oud horloge zeg, werkt alles
nog?

dit zijn niet alledaagse klokjes, de meeste die
hier voorbij komen zijn niet ouder dan onszelf,
maar deze is toch echt uit een andere tijd, meer
toen mn vader geboren is, 1925 of nog ouder?

wie vertelt er wat meer over, wel eens leuk om wat
anders te lezen dan de seiko de breitlings de
omega etc etc.

Ja ziet er echt leuk uit, ik heb inmiddels nog een aantal dames horloges van voor 1940. Ik was uit begonnen met zakhorloges, maar kwam bij toeval in bezit van zo’n klokje. Sinds die tijd ben ik dus meer op zoek naar dit soort klokjes.
Ik schat deze ergens uit de periode 1920 - 1940 toen er veel art deco stijl gebruikt werd voor deze horloges.

Ohh ja vergeet ik nog, volgens de beschrijving werkt hij nog goed en houd goed de tijd

Pery watch zegt mij in het geheel niets.
Eens gezocht in mijn bibliotheek maar niets…
Ik schat ook de ouderdom rond '30 à '40.

Hoi Freddy

Bedankt voor je moeite van het zoeken

Ik heb er nog 1 op ebay gevonden, alleen platina uitvoering en kleine model verschillen Ebay object nummer: 140354209856 ( is wel al veiling die is afgelopen )

Verder vond ik er 2 via google waarvan er 1 de merknaam Pery op de wijzer plaat had. De modellen verschillen allemaal licht maar zijn wat stijl betreft goed te vergelijken.

Dit zijn modellen die ik op google en ebay vond van hetzelfde merk, er kennelijk toch een fabrikant geweest van deze klokjes. Degene die ik vind zijn overigens behoorlijk prijzig, dus moet haast een goede koop zijn die 80 euro incl verzendkosten.

hoeveel hebben de eerste twee opgebracht? Deze zijn natuurlijk wel volledig behangen met diamanten…
Dit komt natuurlijk ook terug in de prijs…

de ene op ebay $ 750, die andere stond een bod op in antiekveiling site van $ 1200
De van ebay heeft 20 diamantjes, die van mij 16

Nou ik heb wel wat zaken ontdekt over het merk Pery.
Het is dus niet zomaar een juweliertje ofzo die wat klokjes heeft gemaakt.

Op Ebay staan trouwens een stuk of 10 Pery horloges in verschillende modellen en zelfs een zakhorloge uit ca 1880 ) In 1 van de omschrijvingen vond ik dat het merk Pery watch co gelinkt moet zijn aan Dreyfus Frères & Co in Chaud de fonds.

Tevens vond ik wat info dat Pery in het verleden wel eens uurwerkjes geleverd heeft aan Tiffany en Cartier voor een paar speciale klokjes.

IK vond ook nog een lijst met Zwitserse uurwerk fabrikanten waar bij Pery de volgende info stond: PERY WATCH ET MONTRE SIGMA.

Dus het is wel echte uurwerk fabrikant geweest maar heeft kennelijk niet een hoge produktie gehad omdat er zo moeilijk iets te vinden is.