Mijn nieuwe aanwinst en een aantal vragen

rare kwiebes :wink:

Als 2006 had gevraagd aan mij waarom ik mijn recente aankoop alweer verkoop (wat los staat van mijn passie voor pontiac in nos en wat ik eigenlijk niet hoef te verantwoorden), had ik hem aangegeven dat ik goud toch niet bij mij vind passen nu ik het gedragen heb en ik het dan zonde vind om zoā€™n stuk in een doos te laten rusten. Dat doet niets af van mij passie voor Pontiac en dus alle andere nos stukken die ik in mijn verzameling heb. En dus past Henrik zijn geste goed in mijn verzameling en vind ik het geen prettige gedachte dat dit in twijfel wordt getrokken. Maar goed, ieder zijn mening, maar het zou prettig zijn als een ieder navraag doet bij iemand ipv met dergelijke woorden te komen. En nu Sylvester en ik wens jullie een goed nieuwjaar alvast

Als je hier in het openbaar een topic start wordt er ook in het openbaar op gereageerd.Iedereen reageerd op je bericht zowel positief als negatief.Als je dat liever niet wil omdat het negatief kan zijn moet je in vervolg rekening houden hoe je jouw bericht brengt.
Er zijn meer mensen die hier een horloge kopen en een paar weken later verkopen . Daar heb ik ook wel eens bij waarom, dat vind ik raar een beetje vreemd misschien maar ik kan het me wel voorstellen. En ik krijg er ook geen ā€œviezeā€ smaak van mijn in mond.
Bij jou is het anders en wel om deze zinnen : Ik heb het geluk dat mijn MOEDER uit een HORLOGES FAMILIE komt, waarbij mijn GROOTVADER en OOM Pontiac dealer zijn.Ik heb dus nooit hoeven ā€˜zoekenā€™ naar een merk wat mijn voorkeur heeft.

Dan haal je familie er bij dat schreef je toch op met de bedoeling dat het horloge iets extra voor jou betekend.
Het komt dan bij mij over , zoiets als een erfstuk dat je moet koesteren.
En als ik dan zie dat je het horloge 10 dagen later te koop aanbied denk ik : Ik dacht dat het allemaal zoveel voor hem betekende een Pontiac horloge. Iedereen gaat eigenlijk mee met jouw in je verhaal over je familie en Pontiac horloge`s.
Maar ik lees nu dat je goud niet zo goed bij je vind passen en daarom het horloge weg doet dat kan ik wel goed begrijpen. Maar haal a.u.b niet meer die verhalen met je familie er bij.

Hallo Peter,
Ik lees dat je met mijn uitleg iets anders tegen mijn bericht aankijkt. Ik vind het jammer dat ik eerst moet schrijven waarom ik dit gouden horloge verkoop, kort nadat ik het gekocht heb. Het staat totaal los van mijn passie voor Pontiac en ik ben trots op hetgeen mijn grootvader opgebouwd heeft voor latere generaties van mijn familie. Het familiebedrijf bestond onlangs zelfs 100 jaar en daar is een tentoonstelling over gehouden. Het zou toch jammer zijn als mensen niet meer op het forum zouden schrijven waarom ze echt iets hebben met een merk. Het zou een verarming voor het forum zijn als mensen bv alleen maar nieuwe aankopen laten zien. Laten we het hier maar bij houden. Vriendelijke groet, Ron

Jij schreef :
Te koop:

Prachtig gouden herenhorloge van het gerenomeerde Zwisterse horlogemerk Pontiac (handopwinding) uit 1980.

Pontiac is een Nederlands merk ik dacht ik maak je er even op attentā€¦

Ik vind het allemaal wel meevallen. Ik verkoop soms ook wel eens iets kort nadat ik er hier enthousiast over heb gepost (meestal niet zo snel maar toch). En de connectie met de familie van Ron en dit specifieke horloge zie ik niet zo zeer. Wel de connectie tussen Ronā€™s familie en het merk Pontiac.
Aan de ander kant begrijp ik ook wel dat anderen dit anders zien, maar ik dus niet.

Ik dnek dat 't m voornamelijk zit in de Oom/tante opa etc.

Hierdoor leek het alsof het horloge een erfstuk is, maar achteraf blijkt dat Teun het horloge zelf gekocht heeft. De reden dat het een Pontiac is geworden is omdat zijn familie daar een goede band mee had, zodoende is zijn merk een Pontiac.

Het horloge is dus geen erfstuk maar het merk heeft wel enige betrekking tot de familie. Ik denk dat hier het misverstand zit. Klopt dit?

Hallo allemaal,

precies zo is het: als 2006 goed had gelezen, had hij kunnen lezen dat ik gewoon een eerdere aanwinst weer verkoop. Iets wat regelmatig voorkomt als men verzamelt en waar iemad eigenlijk niet eens uitleg over hoeft te geven. Misverstanden die makkelijk kunnen worden voorkomen als men goed leest en als men dan nog vragen heeft, iemand een berichtje sturen en vragen naar hetgeen niet duidelijk is. Iets wat ik direct ook zo benoemd heb. Ik vind het erg jammer dat er vervolgens ook nog eens grove benamingen worden gebruikt en iemands oprechtheid in twijfel wordt getrokken. Als we met zā€™n alleen goed lezen wat de ander schrijft en de toon naar elkaar toe vriendelijk houden, blijft het forum ook in 2007 leuk. Gr Ron

Jaap-Wim Schreef:

Ik dnek dat 't m voornamelijk zit in de Oom/tante
opa etc.

Hierdoor leek het alsof het horloge een erfstuk
is, maar achteraf blijkt dat Teun het horloge zelf
gekocht heeft. De reden dat het een Pontiac is
geworden is omdat zijn familie daar een goede band
mee had, zodoende is zijn merk een Pontiac.

Het horloge is dus geen erfstuk maar het merk
heeft wel enige betrekking tot de familie. Ik denk
dat hier het misverstand zit. Klopt dit?

Nee dat wist ik wel dat het geen erfstuk was JW ,ik haalde dat er bij om een vergelijk te maken dat het van een soort gelijke "waarde " was voor Kwiebes.Omdat hij met het merk Pontiac is opgegroeid door zijn grootvader en er met zoveel passie over schreef.En om die rede begreep ik niet dat hij het horloge 10 dagen later alweer te koop aanbood.Ik dacht dat het is speciaals voor hem was.Maar kennelijk is het dat niet anders zet je hem niet te koop toch?