Mijn nieuwe aanwinst en een aantal vragen

Hallo allemaal,

Dit is mijn laatste aanwinst, binnen mijn verzameling Pontiac. Het is een Pontiac *** Memomatic. De kast is 18 karaat. Ik ben er erg blij mee, ik ben helemaal weg van Pontiac in NOS staat. Natuurlijk zou ik wel eens willen weten wat jullie ervan vinden.

Ik heb ook nog een paar vragen, ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop:

-Welke kleur en materiaal zouden jullie kiezen voor wat betreft een horlogeband (de band is 17 mm)?
-Zouden jullie een band kiezen met een eveneens massief gouden sluiting, of zou voor jullie double volstaan, of zou het jullie niet uimaken uit welk materiaal de sluiting bestaat? Ik zie geregeld een verschil tussen het materiaal van de kast en de sluiting. Ben benieuwd hoe jullie dit zien.
-Zijn er websites van goede bedrijven in Nederland of Duitsland aangaande horlogebanden? Ik bedoel dan de dealers en niet de website van bv ‘Hirsch’ zelf.
-Hoe verwijder ik (zonder de kast aan te tasten) resten van de originele sticker op de achterzijde van de kast? Ik denk dat het gedroogde lijm betreft.

Ik zou reacties erg leuk vinden! Groet, Ron



Hoi Teun of Ron,

gefeliciteerd, ziet er uiteraard mooi uit voor een NOS. Ik zou voor een sluiting double wel voldoende vinden en kiezen voor een bruine lederen band. Hier kun je horlogebanden halen:
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-s256h207-Butterfly-Faltschlie.html
maar ook bij
http://www.watchband.biz/
bijvoorbeeld

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Natuurlijk zou ik wel eens willen weten wat
jullie ervan vinden.

Als vintageliefhebber ben ik natuurlijk erg enthousiast over dit horloge, gefeliciteerd met de aanwinst!

Ik heb ook nog een paar vragen, ik ben benieuwd
naar jullie kijk hierop:

-Welke kleur en materiaal zouden jullie kiezen
voor wat betreft een horlogeband (de band is 17
mm)?

Zwart (croco?) of donkerbruin (lizard?) leer.

-Zouden jullie een band kiezen met een eveneens
massief gouden sluiting, of zou voor jullie double
volstaan, of zou het jullie niet uimaken uit welk
materiaal de sluiting bestaat? Ik zie geregeld een
verschil tussen het materiaal van de kast en de
sluiting. Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Ik zou wel voor een gioudkleurige gesp gaan, of dat nou goud of verguld is…

-Zijn er websites van goede bedrijven in Nederland
of Duitsland aangaande horlogebanden? Ik bedoel
dan de dealers en niet de website van bv 'Hirsch’
zelf.

Kijk eens op http://horloge.startpagina.nl, daar staan er een heel aantal.

-Hoe verwijder ik (zonder de kast aan te tasten)
resten van de originele sticker op de achterzijde
van de kast? Ik denk dat het gedroogde lijm
betreft.

Gewoon dragen, dat slijt vanzelf :smiley:

Erug mooi hoor,
mooie bruine leren band zou ik doen met wel een zelfde kleur gesp als de kast.
Lijm/sticker kan je met alcohol weg halen kopen bij de drogist.

mooie klok , veel plezier ermee…

Daar hoort een bruin bandje aan met een gouden of goudkleurige gesp. (tu)

Mooi klokje, veel plezier ermee.

kijk hier effe voor een voorbeeld: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,37524,37524#msg-37524

Ziete r nog goe duit. Van harte.

Ik zou voor een goudkleurige/doublé sluiting gaan, staat net ff ietsmooier. Bandjes kan je idd halen bij de linkg van Coen, heb er zelf ook goede ervaringen mee.

Als bandje zou ik eens kijken naar een mooie lichte Struis eventueel met wit stiksel! Heelmooi.

wat een prachtig horloge, echt super mooi! ik zou gewoon een double sluioting erop zetten dat verschil zie je toch niet. Verder kun je kiezen voor een zwarte, bruine of misschien donker blauwe band. wat je zelf het mooist vind. Ik heb zelf wel de neiging naar een mooie donkerblauwe band.

Hallo allemaal,

Ik moet zeggen dat ik (als Pontiac liefhebber) jullie reacties super vind. Ik heb het geluk dat mijn moeder uit een horlogiers familie komt, waarbij mijn grootvader en oom Pontiac dealer zijn geweest in de topjaren van het merk. Ik heb dus nooit hoeven ‘zoeken’ naar een merk wat mijn voorkeur heeft.

Inmiddels ben ik ook bezig met het aankopen van allerlei ‘nevenzaken’, zoals reclame-artikelen van vroeger mbt Pontiac. Reclame-asbakken aangaande verschillende Pontiacmodellen, zelfs knopen met het logo, etc. Ik vind echter nergens op het internet informatie over Pontiac, haar horloges, etc. Ook boeken vind ik maar niet. Misschien weet iemand van jullie iets hierover. Ik zou zeggen, blijf reageren :slight_smile:

Groet, Ron

Als je deze wilt hebben Ron (gratis) moet je me maar even je adres pb-en. Ik doe er niets mee en als ik 'm zou verkopen komt daar niet veel van doordat het datumvenstertje los ligt. Het is een Pontiac International, in zeer goede staat met mooie blauwe plaat, automaat, alleen het lijstje om het venstertje van de datum ligt dus los (op de foto te zien tussen de 5 en de 6) onder het glas. Niets wat een beetje bisonkit niet kan oplossen :smiley:

Henrik Schreef:

Als je deze wilt hebben Ron (gratis) moet je me
maar even je adres pb-en. Ik doe er niets mee en
als ik 'm zou verkopen komt daar niet veel van
doordat het datumvenstertje los ligt. Het is een
Pontiac International, in zeer goede staat met
mooie blauwe plaat, automaat, alleen het lijstje
om het venstertje van de datum ligt dus los (op de
foto te zien tussen de 5 en de 6) onder het glas.
Niets wat een beetje bisonkit niet kan oplossen

Leuk Henrik dat je het zo spontaan aanbied (tu)

Genereus Henrik! Ik zou gaan voor een bruine band en double sluiting. Voor bandjes kun je ook eens kijken op de website van Horloge Platform Nederland (www.horloge.com) bij accessoires. Mooie klok trouwens, veel plezier ermee!

Ik heb dit erg leuke horloge vandaag gekregen. Het is inderdaad een mooi gebaar van Henrik, wat ik erg heb weten te waarderen!

Sommige mensen snap ik niet : http://horloge.paginamarkt.nl/nos-pontiac-massief-18-krt-19/147505.html
En vooral niet naar al die verhalen…

FF nog een aanvulling : je vraagt mensen mee te denken in je bandkeuze.
Waar ik mij erg aan stoor in deze is dat je, je moeder,grootvader,oom erbij haalt.
Dan denk ik het horloge heeft voor jou emotionele waarde.
Er gaan toch mensen mee in jouw verhaal je krijgt gratis een Pontiac.
Ik krijg van dit hele gedoe een vieze smaak in mijn mond en dan druk ik mij nog eufemistisch uit.

Peter,

Ik weet niet of het gebruikelijk is dat jij suggestieve opmerkingen plaatst op dit mooie forum. Ik wens echter niet aangesproken te worden met ‘sommige mensen’ en een link met ‘al die verhalen’ ontgaat me al helemaal. Als je niet eerst persoonlijk aan iemand jouw vraag stelt, kun je inderdaad sommige beslissingen van mensen niet begrijpen. Het is geen ongewoon verschijnsel dat forumleden een recent verkregen horloge, ondanks dat ze het prachtig vinden als horloge op zich, toch te koop besluiten aan te bieden. Iemand kan daar meerdere redenen voor hebben. Het is in een dergelijk geval niet aan jou om daar zo’n vage opmerking over te plaatsen.

Vr groet, Ron.

Hallo Peter,
Ik lees nu dat je er nog een schepje bovenop doet. Ik wil je vragen op te houden met jou ‘verhaal’. Een suggestie als heeft dit enig verband met de enorme geste van Henrik (en Henrik weet hoe blij ik daarmee ben), gaat voor mij echt verder als wat we hier op het forum van elkaar hoeven te accepteren. En mijn passie met Pontiac en mijn voorgeschiedenis die hieraan verbonden is aanhalen… nou ja. Ik denk dat het met levenservaring te maken heeft, hetgeen niets met leeftijd te maken heeft, maar sommige dingen kun je wel denken maar niet schrijven. Zeker niet als je niet de moeite neemt de ander te vragen naar een reden.

Vr groet, Ron

Ik denk niet dat je er veel van snapt en mijn ogen ben je gewoon een arrogante bal :
Zie je tekst hier :
Hallo allemaal,

Ik moet zeggen dat ik (als Pontiac liefhebber) jullie reacties super vind. Ik heb het geluk dat mijn moeder uit een horlogiers familie komt, waarbij mijn grootvader en oom Pontiac dealer zijn geweest in de topjaren van het merk. Ik heb dus nooit hoeven ‘zoeken’ naar een merk wat mijn voorkeur heeft.

Je moet gewoon niet van die mooie dingen schrijven alsof het je allemaal zoveel doet. Ik vind het echt " plastic " overkomen als je naar deze verhalen het horloge 10 dagen later te koop aanbiedt.
Maar aan je reactie te zien snap je er totaal niks van.
En ik laat me door niemand de mond snoeren.

ik kan me de reactie van peter voorstellen…

ik ook

groet

Bart