Mijn nieuwe aanwinst Hewlett Packard HP-01 1977 Led Horloge

Ik weet dat er meer mensen warm worden van een mooi analoog klokje, en dat begrijp ik, maar ik had dit horloge al heel lang op mijn verlanglijste staan. Ik ben hier echt heel lang naar op zoek geweest om een redelijk netjes exemplaar te vinden voor een redelijk nette prijs, en dat is eindelijk gelukt.

De Hewlett Packard HP-01 uit augustus1977.

Zijn er meer mensen die hier van houden?

44 likes

Bijzonder horloge!

Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

Nooit eerder gezien! Moet enigszins verbaasd vaststellen dat het horloge dateert van 1977… :open_mouth:

Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Er staat een mooie review op youtube in het engels:
RetroTech: Hewlett Packard HP-01 1977’s Smartest Watch

1 like

cool :+1:

Geweldig, mooie staat ook lijkt wel of ie gisteren is geproduceerd!

1 like

Prachtig!

die is zeker wel cool ja. Ben benieuwd waar dat hele toetsenbord voor is… soort rekenmachine lijkt me?

Een klein stukje omhoog heb ik een youtube video gelinkt, daar wordt heemaal uit de doeken gedaan wat dit horloge allemaal kan.

1 like

Wow! Helaas geen RPN :wink:

2 likes

Echt nostalgie… en reken maar dat het - in goede staat - serieus waarde gaat krijgen

Mijn beste,

Apart horloge hoor!!
En alhoewel het niet mijn smaak is, vind ik het wel fascinerend om naar te kijken!!
Derhalve wens ik jou er een inspirerende tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mazzelaar! Stikjaloers :slight_smile:
@mr_brakke ze zijn al veel waard, prijzen van dit soort horloges knallen omhoog.

sodeknetters… inderdaad… op Ebay staan er een paar en die zijn niet mis. Niet verwacht…

Erg gaaf!!
Heb zelf twee Seiko’s en draag ze af en toe. Blijven gave horloges en helemaal in de jaren 70 waren ze nog van degelijke kwaliteit.

Heb je hem compleet of enkel het horloge?

1 like

Kijk maar eens op de “vintage calculator” forums hoe gewild ze zijn.

Ja, maar dat zijn gelukszoekers hoor.
Wat er nu op ebay staat is echt een beetje overdreven, dat heb ik er ook absoluut niet voor betaald.

1 like

Ik heb alleen het horloge, maar dat dan wel compleet met alle schakels en de stylus.
Met doos en boekjes gaat de waarde nog meer omhoog, maar ik ben al blij met dit klokje.
Het is niet direct een investeringsobject, ik draag het ook gewoon.

1 like

Groot gelijk heb je, lekker van genieten.
Heb je ook de sleutel die in de sluiting zit. Vind ik een erg leuke toevoeging.

1 like

Jazeker, zonder dat kan ik hem niet bedienen… of eigenlijk demonstreren, want echt gebruiken doe je al die toepassingen niet natuurlijk. En de tijd en datum kunnen met de vinger.

2 likes