Mijn nieuwe aanwinst :-)

Yes, net FedEx aan de deur geweest en hij is daar. . . mijn Seiko 6139-7100 Helmet.

Loopt super, chrono reset op 0, kast ziet er goed uit. Ik ben helemaal blij :slight_smile:

De wijzerplaat is ietwat vies maar dat geeft volgens mij aan dat hij wel origineel is!

Als iemand tips heeft hoe ik deze zelf kan schoonmaken dan houdt ik me aanbevolen.

En dan nu wat foto’s:

En wristshot:

Groet,

Marc

Veel plezier met deze Darth Vader!

Geweldig ding, veel plezier ermee!

Groet,
Alex

Ook al zo’n mooie vintage Seiko! (tu) Geniet ervan!

Mooie horloges zijn dat toch!! Gefeliciteerd met de ‘nieuwe’ aanwinst(tu)

Prachtig hoor die Vintage Seiko Chrono’s. Zeker met de witte plaat.

Gefeliciteerd!

Martin

Mijn beste,

Gefeliciteerd hoor met deze fraaie Seiko.

Een ‘TIJDLOOS’ horloge waar je heden ten dage gelukkig ook nog van kan genieten om er de ‘HUIDIGE TIJD’ mee af te kunnen lezen.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze Oosterse evergreen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ja, zo vind ik ze mooi.
Knap horloge, houden zo :slight_smile:

Het blijft voor mij een van de mooiste vintage seiko horloges die ze gemaakt hebben.

heel veel plezier er mee

gr sjon

Soms komen er dials op e-bay.

Verkoper is meestal ene Sophon:
http://myworld.ebay.nl/sophon_l

Ik zou geen horloge van 'm kopen, want hij schijnt werkelijk alles in elkaar te sjorren to Frankenwatch (aldus Seiko Citizen Forum!).

Wel heeft hij veel dials enz.

Deze dial schoonmaken kun je vergeten denk ik, bij Seiko’s wil de hele opdruk als een soort vlies weleens loslaten, je hebt dan maar weinig over.

Daarnaast zou je 'm kunnen laten redialen. Buiten de prijs (ruim 100 euro) krijg je waarschijnlijk ook nog een slecht resultaat (verkeerde fonts etc.) voor je kiezen.

Ik zit al best wel een tijdje te azen op een mooie helmet via ebay, maar voordat ik serieus ga bieden wil ik eigenlijk wel weten hoe groot de helmets zijn. Zijn ze echt ‘huge’ of valt het mee? Op deze wristshot ziet ie er perfect uit qua maat, maar ikzelf heb behoorlijk dunne polzen.

Of zou een 6138-8020 beter passen? Die vind ik namelijk ook prachtig.

Mijn ervaring:

Helmet is erg hoog op de pols.
De UFO is erg groot.

De 8020 bevalt mij uitstekend. Ik heb eveneens een smalle pols.

Dank je. En ja ik heb ook allerlei verhalen over die Sophon gehoord en gelezen dus die laat ik liever links liggen.

Nee, de wijzerplaat lijkt wat stoffig te zijn en ik zou er daarom graag eens overheen willen blazen maar ik weet niet hoe ik bij de wijzerplaat kan komen.

Een nieuwe wijzerplaat wil ik niet, dan laat hem liever zoals hij nu is: lekker origineel :slight_smile:

-Marc

Hoi Rullemus,

De Helmet bevalt mij erg goed. Hij is inderdaad wat hoger dan hert gemiddelde horloge maar dat is nu juist wat er zo bijzonder aan is :).

Mijn pols is wat groter dan de gemiddelde pols denk ik. Zie hier nogmaals mijn wristshot:

En hier een andere wristshot die ik op Internet vond:

Zoals je ziet is de pols op foto 2 een stuk smaller.

-Marc

De hoogte zou mij niet zo veel uitmaken. Als ik kijk naar de tweede foto ziet de helmet er wel erg groot uit. Misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat ik te smalle polsen heb voor zo’n grote klok en wat meer spekpannenkoeken eten.

En ondertussen op zoek naar een 6138-8020 uit 1971 (mijn geboortejaar). Iemand nog eentje in de aanbieding?