Mijn nieuwe aanwinsten

Hallo verzamelaars,

Dit zijn mijn twee nieuwe aanwinsten een Minerva handopwinder, origineel en een
Du Bois, ook origineel.

Wauw mooie Minerva! Wat is de maat van dit klokje?

Gr. Mark

Mooi hoor, gefeliciteerd!

mvg, Frans

Deze is niet echt groot de maat is 30mm. Maar volgens mij waren de horloges uit die tijd niet echt groot. Het is verder ook niet de bedoeling dat ik hem ga dragen maar dat geldt voor al mijn verzamel horloges. Oke één dan, mijn Tag.

Bender Schreef:

Wauw mooie Minerva! Wat is de maat van dit
klokje?

Gr. Mark

Ja, vooral die Minerva vind ik mooi! (tu)

Gaaf, is het een cal.48 van Minerva?
Groet
Iwan

Vooral die Minerva is fantastisch! Vertel er eens wat over?

Voor Minerva liefhebbers onder ons
Groet
Iwan
http://www.chronomania.net/wiki/doku.php/minerva

Het is een caliber 48, maar dan wel hersteld denk ik. Er zijn twee stukken, waarschijnlijk vervangen in het horloge. Het stuk waar het merk met caliber nummer opstaat en een stuk waar Swiss made op staat. Misschien dat de stukken vervangen moest worden of het hoort zo. Want in de binnenkant van de deksel staat een datum van april 1971, (misschien datum van reperatie) verder is ook naam gekrast in de dekkel maar dat kan ik niet goed lezen. Maar verder is het uurwerk netjes en hoort het wel bij het horloge. Want er staat verder wel een symbool en de naam Minerva op het uurwerk.

Henrik Schreef:

Vooral die Minerva is fantastisch! Vertel er eens
wat over?

Gefeliciteerd met de aanwinsten(tu) Beide zijn mooi, maar als je ze zo naast elkaar op de foto zet wordt alle aandacht opgeëist door die hele mooie Minerva :~

Die Minerva is mooi! Voorloper van de Pythagore?

Ik twijfel trouwens of de wijzerplaat origineel is, gezien de tekst lijkt hij me eerder een re-dial. Verder vroeg ik mij af of de minutenwijzer origineel is. Deze lijkt wat donkerder van kleur en niet echt dezelfde vorm als de uren- en secondewijzer. (welke volgens mij meer een leaf-hand is)

Mijn beste,

Wederom twee stijlvolle horloges, uit vervlogen tijden.
Horloges welke de tijd met eerbied hebben doen gadeslaan.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze sublieme getuigen der tijd!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-