Beste forummers,
Ik had al een topic gestart over eventuele nep Tissots, maar een week geleden kreeg ik een casio edifice binnen waarvoor ik omgerekend ongeveer 50 euros betaald heb.
Hij ziet er prima uit met edifice doosje en handleiding.( chinees?)
Zou dit dan ook nep zijn ?
Zo een discussie is er ook op wus geweest. Ik ben nog geen neppe tegen gekomen en de argumenten die men op fora aangeeft zijn ook niet overtuigend. Er wordt veel in China geproduceerd. Misschien valt er wel eens iets van de vrachtwagen of de horloges voor Chinese markt zijn goedkoper.
klopt,
was mij ook al opgevallen.
Ik heb fotos opgezocht op het net bij gerenomeerde dealers en daar waren ze allemaal goed uitgelijnd.
Dus ja…
Misschien ben ik er ingetuind.
Voor een dubbeltje op de eerste rang werkt waarschijnlijk nog steeds niet.
Maar ik ben nog niet overtuigd omdat de beschrijving en het boekje wat erbij zit, weliswaar in het chinees, er toch origineel uitziet. Goede duidelijke druk en fotos.
Alles werkt ook. Ook de subdials.Mooie band goede kwaliteit, soepel en zwaar.
Als hij fake is zit hij toch knap in elkaar.
En nog iets waaraan je fake kunt herkennen is de waterdichtheid.
Deze heb ik een nacht in het water laten liggen .Niets aan de hand werkt prima.
Fakes zijn nooit waterdicht.
misschien een uitvoering special voor de japanse “goedkope B keuze” markt ?
ik weet het natuurlijk niet en ik zou het ook vreemd vinden want tegenwoordig gaat alles de wereld over en wil je natuurlijk geen B keuze als normaal verkocht model op ebay zien.
ik heb bij veel duurdere horloge merken regelmatig “foutjes” kunnen ontdekken maar bij casio valt me dat eigenlijk wel mee (nog niet dus) kijk er dan ook van op dat we bij dit exemplaar op de foto al meer dan 1 zien zitten.
hij zou dus ook nep kunnen zijn … wie weet ff onder de achterdeksel kijken
Ja, ik heb hem met paypal betaald.
Ik heb al een keer met goed gevolg een dispuut geopend voor dezelfde klok bij een andere dealer die niets leverde en heb toen alles teruggekregen maar ik vindt de al dan niet neppe Edifice toch wel leuk.
Heb ik in ieder geval een edifice met wat productiefoutjes ( toch zeldzaam haha ) en voor die 5 tientjes maakt het allemaal niet zoveel uit.
Ik zal vanmiddag proberen hem open te prutsen en een fotootje plaatsen, misschien kunnen de experts hem dan classificeren als nep of echt met een productiefoutje.
misschien een uitvoering special voor de japanse
"goedkope B keuze" markt ?
ik weet het natuurlijk niet en ik zou het ook
vreemd vinden want tegenwoordig gaat alles de
wereld over en wil je natuurlijk geen B keuze als
normaal verkocht model op ebay zien.
Dit zie je helaas wel meer in Azië. Modellen die niet helemaal perfect zijn gaan toch de markt op. Welliswaar tegen een andere prijs, maar da’s niet herkenbaar bij verder verkopen.
Dit kan erg schadelijk voor de naam&faam van een fabrikant zijn.
Lenno Schreef:
Fakes zijn nooit waterdicht.
Daar zou ik niet vanuit gaan. Ik ken iemand die gewoon zwom met een fake rolex. Nooi problemen mee gehad (gelukkig heb ik hem kunnen overtuigen dat er ander moois is dan fake :))
Op E-Bay kom je regelmatig edifices tegen voor rond de 50 a 60 Dollar. Ik kan me bijna niet voorstellen van het gewin is om fakes te produceren als de officiele versies niet veel duurder zijn. Zelf zie ik reikhalzend uit naar mijn bestelling, zie mijn topic hierover.http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,233772
Prettig weekend,
René
Kijk eens naar de 24-uurs schaal.
In de allerkleinste verdeling daarbinnen zie telkens maar 3 streepjes met verspringende hiaten, terwijl daar telkens 4 streepjes zouden moeten staan.
Zoiets komt toch niet door een kwaliteitscontrole heen?!
Dit i.c.m. andere opmerkingen geven mij het vermoeden dat het een nepper is.
Kijk eens naar de 24-uurs schaal.
In de allerkleinste verdeling daarbinnen zie
telkens maar 3 streepjes met verspringende hiaten,
terwijl daar telkens 4 streepjes zouden moeten
staan.
Zoiets komt toch niet door een kwaliteitscontrole
heen?!
Dit i.c.m. andere opmerkingen geven mij het
vermoeden dat het een nepper is. M.vr.gr.,
Flip.
Die komt ook niet door de kwaliteitscontrole heen maar wanneer je in zo een fabriek werkt ga je dat horloge toch niet weggooien. Wie weet hoeveel B keuze horloges er worden doorverkocht? De chapter ring is inderdaad een misdruk. Dat is echter geen garantie dat het hier om een nepper gaat. Deze horloges worden grotendeels machinaal vervaardigd. Wanneer een wijzerplaat een beetje scheef ligt worden de indices ook scheef gedrukt.
Ik ben nog steeds niet overtuigd. Hij is gewoon echt imo.