Mijn "nieuwe" klokje

De Pakjesman was aan de deur en bracht mijn nieuwe klokje.

Nou ja, “nieuw”: ze is van 1967, 41 jaar dus alweer.
Gekocht omdat ze “anders” is, zoemend met haar stemvorkje door de tijd gaat.

Ze bevindt zich nu bij een paar andere “anderen”:

  • een Glycine Airman, die “anders” is omdat ze een 24-uursklokje is, en dan ook nogeens niet mechanisch maar quartz;
  • een Jungans Mega 1, die “anders” is omdat die de eerste radiocontrolled armbanduhr was;
  • een Jacob Jensen Chornograaf die “anders” is omdat die zo van details is geschoond dat die als chronograaf echt niet te gebruiken is;
  • een Glycine Incursore die niet echt “anders” is, maar wel voor mij omdat dat sinds jaren en jaren weer mijn eerste mechanische horloge en mijn eerste “grote” horloge was.

Hier plaatjes van mijn nieuwe aanwinst:

Aan de pols:

Closeup:

Voluit:

en de achterkant met het geboortejaar M7 (=1967) en haar herkomst (die “1” voor dat grote getal geeft aan dat ze zwitserse is, haar amerikaanse nichtjes hadden een letter in plaats van een cijfer)

Mooie hoor. En uit mijn geboortejaar ook nog. Is het Acrylglas? Zo ja moet je er wel even met Displex over heen gaan wordt ie nog mooier. Veel draagplezier.

Prachtige aanwinst !
Bulova is ook een van mijn lievelingsmerken (tu)
Veel plezier ermee !

Heel mooi,

van harte met deze wat andere aanwinst. :slight_smile:

Prachtig in z’n eenvoud (tu)

Excuus, HAAR eenvoud

hij blijft mooi dez uitvoering van bulova veel draag en luisterplezier gr hans

Mooie aanwinst (tu)

Gefeliciteerd met deze waardige aanvulling op de ‘anders dan andere’ collectie.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Groeten, Tom Vreeken.

AAARGGG een Quatsch met een BATTERIJ! :smiley:

Geintje, hardtikke leuk exemplaar. Ik zit ook steeds vaker naar de bijzondere quarzen te kijken, stemvorken, en recentelijk vond ik de ATA-CHRON
http://www.hwynen.de/jgh-600.html
van Junghans als weer een variant. Erg interessante technieken allemaal.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.

Het horloge heeft een uiterst fraaie vormgeving waarvan het design der wijzerplaat een zeer unieke stijl heeft.
Dit horloge is dan ook een waar sierraad om te dragen.

Een ‘TIJDLOOS’ horloge waar je heden ten dage gelukkig ook nog van kan genieten om er de ‘HUIDIGE TIJD’ mee af te kunnen lezen.
Veel succes er mee. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Mooie Accutron.

En het woord “Anders” wordt zeer gewaardeerd op dit forum.