Mooi ding. Vind de AOII wel mooier.
Zijn de wijzers en indices nou oranje? Staat niet heel fantastisch bij de pepsi bezel vind ik.
Bandje is dan wel weer errrugg mooi.
Ik kan het niet laten, sorry. Originaliteit is niet het sterkste punt van TS.
Koolhoven rings a bell?
Ik vind de vergeelde indices dus wel erg mooi staan bij de pepsi bezel 
mcfr Schreef:
Ik kan het niet laten, sorry. Originaliteit is
niet het sterkste punt van TS.
Koolhoven rings a bell?
TS & Nivrel does ring a bell 
lencoth Schreef:
mcfr Schreef:
Ik kan het niet laten, sorry. Originaliteit is
niet het sterkste punt van TS.
Koolhoven rings a bell?TS & Nivrel does ring a bell
Nivrel had ik ik ook kunnen tikken ja. Maar ik zeg verder niks meer.
Er zijn nu eenmaal genoeg mensen die het kopen en dat moeten ze ook allemaal zelf weten. Wat Dreski zegt ik ook weer waar. Squale en Davoso hebben de cyclops goed en stiekem kijk ik wel vaak naar de squale. Maar ergens zit er een hele sterke rem op om hem daadwerkelijk te kopen. Of dat altijd kan volhouden weet ik niet 
Pluspunten voor de setting van de Jumbo foto’s! Mooi die detailfoto’s van instrumentarium met die verroeste schroeven etc. Denk dat menig passagier daar op voorhand een hartverzakking van zou krijgen 
En ik vind het een mooi horloge ondanks het hoge ‘omdat het kan’ gehalte.
Jazzper Schreef:
En ik vind het een mooi horloge ondanks het hoge
’omdat het kan’ gehalte.
Das een mooie uitspraak 
Iedereen moet kopen wat ie wilt en voor elke portemonnee is er wat. Als ik dus het hommage / kopie / afgekeken / geen eigen identiteit geleuter even achterwege laat vind ik de bandaansluiting niet mooi (prototype? straks beter?), de indexen te geel (lijken niet te matchen met wijzers) en ik heb moeite met de naamgeving op de plaat. Ik doel dan op het woordje “by”.
Dat is inderdaad nog het prototype gehalte in dit horloge. De wijzers en indexen worden uiteraard dezelfde kleur (de kleur van de indexen) en de aansluiting wordt uiteraard ook strakker. De band is gelijk aan hetgeen Breitling gebruikt, was mijn horlogemaker ook al opgevallen.
Mooie hommage! Ik vind de vergeelde wijzers prachtig met het pepsi. Een goede cyclops zou wel een goede finishing touch zijn.
Hij is behoorlijk goed komt alleen op de foto’s helaas wat minder tot zijn recht.
Het zal kwalitatief best kloppen. Maar… Op de foto’s zie ik erg veel overeenkomsten met een “MP-Rolex” Loep de slecht vergroot en wijzers die uit proportie zijn en zo nog wat. Als je dan toch jat, doe het dan goed.
Bert1 Schreef:
Het zal kwalitatief best kloppen. Maar… Op de
foto’s zie ik erg veel overeenkomsten met een
"MP-Rolex" Loep de slecht vergroot en wijzers die
uit proportie zijn en zo nog wat. Als je dan toch
jat, doe het dan goed.
Dat is de “Project and Design: Aramar” inbreng :)-D
ik vind t wel n mooie klok geworden. alleen de bandaanzet vind ik wat iel met die dunne middenschakel. ik vind de oysterstyle… krachtiger ogen.
de lugs vind veel mooier dan die ‘stijve’ v steinhart. deze lijken meer gebogen en met de pols mee te lopen.
fijn dat de lume de wat zachtere kleur vd indexen krijgt.
en betreft t formaat vd wijzers, ik vijd ze wel bij n instrument watch passen. ik bedoel, ik vind de mercedes wijzers op mn seadweller deskdiver eeg elegant en mooi passen bij de relatief slanke kast, maar als ik m als professioneel duikhorloge zou gebruiken, zou ik me ergeren aan de cruciale doch ‘onzichtbaar’ dunne minutenwijzer(lume).
bij deze vind ik de wijzers prominent, duidelijk, zonder onwijs uit balans te zijn, zoals sommigen blijkbaar vinden. begrijpelijk met t origineel in t achterhoofd, daar niet van.
zelf vind ik t overigens vervelend als de gmt wijzer over de indexen valt. in t donker wordt ie voor mij dan ‘onzichtbaar’. heeft met mn slechte oogjes te maken. ik vind t daarom prettiger als ie wat korter is en bijvoorbeeld de indexen aanraakt of desnoods een heel klein beetje overlapt. 1 vd punten die ik prettig vind vd nieuwe explorer 2 (dat driehoekje vind ik wel weer wat fors).