Hierbij de eerste foto’s (vandaag genomen in een Boeing 747 cockpit) van mijn nieuwste project, samen met Nivrel. Het is de Worldport GMT, hommage aan de iconische Rolex 6542. De kast van 40mm is speciaal voor dit horloge gemaakt, net als de wijzers, kroon met Brevet gravering etc. Het uurwerk is een ETA2893-2. Het horloge wordt volledig door Nivrel in Duitsland voor mij samengesteld.
De foto’s, die zijn natuurlijk het belangrijkst:
Stiekem vind ik hem ook best wel erg mooi! Kijk soms met een schuin oog uit naar een GMT hommage, maar een Parnis is wel erg… Chinees en een MK. II zal toch wel pittig qua prijs zijn, als 'ie uitkomt ergens in 2021(ruwe schatting). Deze is verder prima: pepsi, dikke kroon, 40mm, hopelijk sympathiek geprijsd (hint?:)). Alleen de gebruikte lettertypes knagen bij mij een beetje. Vooral de onderste helft is wat saai/standaard, hoewel een simpel font niet saai hoeft te zijn. Verders: niks meer aan doen
Aparte band ook, trouwens. Hybride tussen oyster en een fishbone, met zo’n smallere middenschakel?
Wat ik nou niet begrijp is waarom er geen datumloep op kan die 2,5 keer vergroot? Dat ziet er bij Steinhart ook niet uit. Alleen Davosa en Squale hebben de juiste loupes.
Vind het persoonlijk 1 van de mooiste horloges ooit. Mijn holy grail is al jaren een Rolex GMT master pepsi, en dat heb ik vorig jaar eindelijk kunnen realiseren. En commercieel gezien, is er ook vraag naar een dergelijk model zonder kroon beschermers.
Daar ben ik ook echt heel benieuwd naar. Je hebt de mogelijkheid om met een horlogefabrikant iets te ontwikkelen, de kast wordt zelfs speciaal voor je gefabriceerd… Als je dat allemaal in eigen hand hebt, zou het dan niet prachtig zijn om je naam te zetten op iets met een eigen smoel?
Ik dacht precies hetzelfde. Jammer.
Je hebt de contacten om iets nieuws, eigens te fabriceren. 700 euro vind ik ook een hoop geld in vergelijking mbv steinhart en je eerder uitgekomen snowflake hommage.
Ik dacht precies hetzelfde. Jammer.
Je hebt de contacten om iets nieuws, eigens te
fabriceren. 700 euro vind ik ook een hoop geld in
vergelijking mbv steinhart en je eerder uitgekomen
snowflake hommage.
Ticothijs82 Schreef:
Waarom een hommage?
Jammer dat ie inderdaad meer hommage is dan eigen design. Er zal ongetwijfeld een markt zijn, vraag me wel af in hoeverre de prijs dan niet als te hoog gezien wordt.