Mijn "nieuwe " Seiko

mijn laatste aanwinst. De seiko skx 171 met super solid oyster

Eigenlijk was dit een 007, overgenomen van ons aller Dreski. Maar omdat ik de Amerikaanse versie, de 171 eigenlijk mooier vond heb ik aan Rob gevraagd of hij deze wijzerplaat wilde vervangen.
De band is een solid super oyster.

De 007 mod valt op doordat hij eigenlijk een zeer beschaafd horloge is. Heeft een rustige klassieke uitstraling en is niet zo dik als een Monster of mijn BFK.
Samen met de comfortabele band zorgt dit ervoor dat deze Seiko zéér prettig draagt,een ideale maat heeft (42mm excl om een pols van 16,5cm) en dus een zeer complete mooi afgewerkte allround horloge is.

De reden dat ik na mijn BFK weer een automaat wilde was naar aanleiding van een Youtube filmpje waarin een 007 werd getest. De secondenwijzer liep zo mooi en ik werd weer overtuigd automaat-liefhebber.
Ook anderen viel op dat dit horloge niet tikt maar glijd.

De 007 wijzerplaat (iemand interesse?) vond ik te rond en een stijlbreuk met de oudere geliefde duikers. Ik hou van hoekig.

(tu)

dat is toch de skx007 uit de usa ? mooi klokje en de band staat hem goed

Mooi (tu)

helemaal toppie(tu)

wilco Schreef:

dat is toch de skx007 uit de usa ? mooi klokje en
de band staat hem goed

inderdaad. Iets zeldzamer en minder voor het voetlicht dan de overbekende, ronde 007.
De band is echt een aanrader. Oogt heel mooi en is niet te dik maar straalt een degelijkheid uit die perfect past bij een skx duikert

oke ik heb ook een normale 007 met de orginele band . maar ik hoor iedereen over solid links en zo , heb je die er ook op ?

:smiley:

Helemaal goed! Draag 'm in gezondheid!

Menno

wilco Schreef:

oke ik heb ook een normale 007 met de orginele
band . maar ik hoor iedereen over solid links en
zo , heb je die er ook op ?

Ja. De Solid Super Oyster heeft vaste eindstukken. De schakels zijn te verwijderen met schroefjes.
Zoals een lumpy zo mooi past bij een Monster past deze mooi bij
de 007 en consorten.

Netjes! (tu) Heb je trouwens ook wel eens gekeken naar een 6309-7290? Dat ziet er bijna hetzelfde uit.

Voor de keuze van een alledaags horloge ben ik niet dapper genoeg om vintage te dragen. Heb er wel naar gekeken!

mooie seiko(tu) veel plezier ermee.

Seiko is altijd goed (tu)

Maruh…het is geen wijzerplaat van een SKX 171 maar van een SKX 173.
Waarom geen meatball ?

Meatball?? Gaan we schelden? :slight_smile: :wink:
Wat is een gehaktbal?
En het is inderdaad de 173. Bedankt!

Harry,

Veel plezier met deze Seiko aanwinst (tu)

Meatball: Zo wordt de sekondewijzer van de 6309, 7002 en SKX 173 duikers genoemd.

De anderen (SKX007, 009, 171 hebben de lume dot aan de andere/verkeerde (?) kant van de wijzer)

Schelden heeft geen zin, de handen uit de mouwen steken daarintegen…(tu)

Ik stoor me niet aan de secondenwijzer maar ik heb de discussies erover gelezen. Mocht mijn Seiko skx173 eens enig slijtage gaan tonen dan gaan er wel andere wijzers op met saffier of zo. Het oogt nu wel harmonieus.

hij idd erg mooi zo en ook de band maakt hem af!
Complimenten, en ik draag met plzr je BKF, dus alletwee tevreden.

Ps hoe staat het met de clienten klokjes, ontvang je nog wel eens wat?

ik heb binnenkort waarschijnlijk weer eentje voor, wie weet moet je je topic weer even bovenaan zetten?

Hij is mooi geworden hoor. Ik vind die blokjes ook mooier dan de rondjes.