Mijn Ogival is binnen!

Vandaag netjes bezorgd: Een klein horloge in een grote doos.

De Ogival meet slechts 29 mm zonder kroon, maar is op de pols groter door de hoekige kast met ver uitstekende lugs. Overigens was dit eind dertiger jaren een normaal formaat voor een herenhorloge. Best nog draagbaar voor de echte vintage liefhebber.

Nee er zit geen deuk in de bezel X(, dat is spiegeling of een artefact van de camera.

Allereerst de lelijke rekband eraf en iets van leer er aan:

Dat ziet er een stuk beter uit :slight_smile:

Nog even op het afregel apparaat: Loopt uitstekend ampl. 280 en een paar seconden in de plus. Waarschijnlijk recent een beurt gehad (tu) zo mag ik het graag zien want dat beperkt slijtage.
Tenslotte waar ik zo tegenop zag, het openen van een Brevet kast. Nu, dat viel mee gelijk los met de “stickyball”.

Dit is wat er in zit:

Helaas, zelfs met een microscoop kan ik geen merk of nummer vinden onder de balans. Demonteren doe ik liever niet, want het klokje loop zo goed en ik wil niets stukmaken. Mogelijk staat het nummer ook onder de wijzerplaat, dat komt wel voor bij zeer oude polshorloges.

Wie kan mij helpen en herkent dit uurwerk?

Mijn beste,

Een klein horloge met een grootse uitstraling!!
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuk ding is dit.
Gefeliciteerd! :slight_smile:

Inmiddels heb ik de database van Ranfft nageslagen, hier kan je kenmerken invoeren waarna je een lijst krijgt van mogelijkheden.
Helaas geen overeenkomend uurwerk gevonden.
Het is wel een opvallend uurwerk met zo’n 90 graden hoek tussen de bruggen.
Wie zet mij op het juiste spoor?

Heb ik ook gedaan André. Een obscuur uurwerkje is het :wink: Even zonder dollen, de tiretteveer zou de oplossing kunnen bieden. Of iemand moet toevallig meteen het uurwerkje herkennen.

Mijn Ogival doet het uitstekend ik draag deze elke avond na werktijd.

Ondertussen heeft mijn zoektocht naar het uurwerk heeft mij naar een plaatje geleid waarop een soortgelijk uurwerk staat ook in een Ogival.
Schijnt een HW Cal. 262 te zijn volgens de advertentie waar de foto bij staat.

Dat zal wel, maar weet iemand waar HW voor staat? Hand wind misschien, maar wat is dan de bouwer van dit cal. 262 uurwerk?
Is het misschien een Ogival cal. 262?
Ik kom er niet uit, wie helpt mij verder.