Mijn opa's jaren 60 Omega Constellation

PeterLC wellicht?

1 like

Wesselink is inderdaad gecertificeerd. Schweitzer lijkt gewoon een Omega-expert te zijn, ik zie hem in ieder geval niet op de Omega website staan.

Wat is het verschil tussen een officiƫle Omega service centre en een gewone horlogemaker? Betaal je alleen extra voor het feit dat je dan garantie hebt bij Omega? Gewone horlogemakers halen wel hun onderdelen van Omega, dus wat dat betreft lijkt het hetzelfde.

De discussie of niet geautoriseerde horloge makers nog toegang hebben tot Omega onderdelen is al 100 keer gevoerd hier.

Samengevat is de boodschap: breng je opaā€™s -voor jouw zeer waardevolle- horloge naar een zeer bekend (of gecertificeerd) adres en wacht desnoods nog even totdat je genoeg fondsen daarvoor beschikbaar hebt gemaakt.

Er zijn hier op het forum legio verhalen van incompetente clowns die klungelen met horloges; bespaar jezelf die ellende :neutral_face:

1 like

Nou - gewone horlogemakers hebben daar ook geen toegang toeā€¦ Schweitzer wel, maar daā€™s een apart verhaal. :neutral_face: Ze hebben wel toegang tot een landelijk netwerk van ā€œyou scratch my back, Iā€™ll scratch yoursā€; een soort ruil-systeem waarbij iedereen die aangesloten is kijkt of ze voor degene die iets zoekt, nog wat hebben liggen.

Ik ben maar een amateur - in mijn huidige status althans. :wink: Heb dus ook niet zo makkelijk toegang tot onderdelen. Verder dan eBay, Cousins en heel af en toe een behulpzaam mede-forumlid kom ik niet. Wellicht dat Geert meer weet dan ik, maar ik heb bij vintage Omega nog nooit problemen gehad met de automaat-wisselaars. Het juiste smeermiddel is wel essentieel, en dat verschilt per type.

2 likes

Haha!! Mooiā€¦ incompetente clowns!:clown_face:

1 like

Ik zou gewoon naar W&V gaan en een kosten opgave vragen, heb ik ook altijd gedaan en ben nog nooit teleurgesteld geweest en heb er inmiddels al een kleine 20 vintage horloges (waaronder ca. 10 Omegaā€™s) laten opknappen/reviseren.

Succes!

Het is duidelijk dat je opa erg zuinig is geweest op zijn horloge. En terecht, het is een prachtexemplaar!
V.w.b. betreft service moet je je eerst de vraag stellen of je het horloge geregeld wilt gaan dragen (hoe dan ook zou ik het zeker niet wegdoen, vanwege de familieband maar ook omdat het altijd zijn waarde blijft houden). Zolang je daar niet uit bent, zou ik rustig wachten met service en me in de tussentijd wat gaan oriƫnteren. Het lijkt te functioneren zoals het hoort (ook de datumfunctie, die kwetsbaar en dus vaak kaduuk is); dat is in elk geval een goed teken. Af en toe een dagje dragen kan geen kwaad. Heb legio vintage horloges die al 'tig jaar geen horlogemaker hebben gezien of lang niet gedragen zijn en die toch nog steeds loepzuiver lopen; die gesp ik af en toe een-twee dagen om.
Zelf heb ik wat betreft Omega inderdaad ook goede ervaringen met Ferrie Schweitzer: http://www.vintagehorloges.nl/