Mijn oude seiko als nieuwe dresswatch

Gewoon een verhaal delen over de kwaliteit van Seiko.

Ik heb in 1981 een nieuw Seiko quartz horloge gekocht, dat was toen voor mij (toen 17 jaar) best veel geld. Hoeveel weet ik niet meer.
Ik heb dat horloge heel lang elke dag gedragen en deed er niet voorzichtig mee, hij heeft van alles doorstaan, zelfs militaire dienst oefeningen.
Op een gegeven moment kwam er wat anders en ging hij in de la. Wel steeds elke 5 jaar een nieuwe batterij erin, want ik denk dat dat beter is voor het uurwerk.

Recent kwam ik op het idee hem een beetje op te knappen en heb er een nieuw glas in gezet, het originele stalen bandje was te gaar om nog te gebruiken en ik ben een end link kwijt, dus daar kan ik niets mee. Dus voor nu een zwart leren bandje erop. En voila, een leuke dress watch is geboren, klassieke stijl en mooie dunne kast. Hij mag zelfs weer in de horlogedoos !
De wijzerplaat is donkerblauw met mooie reflectie’s als er licht op valt.
Het horloge loopt nog steeds perfect, nooit iets aan gedaan, 31 jaar oud en aan zijn 7e batterij bezig.
Het is een 8222 uurwerk en heeft 4 jewels, 5 jaar batterij en een low batterij indicator.

Sorry, moet naar hoofd forum.

Ik dacht al, waarom doe je zoiets weg joh…

In ieder geval, leuk opgeknapt!

geweldig ! ziet er ook weer goed uit nu !

Mooi hoor! Goed dat ie een 2e leven verdient.

Heb je goed gedaan… Mooi hoor en kwaliteit. Daar zijn we het allemaal wel over eens. Niet kapot te krijgen joh.

Old skool dresswatch - hartstikke tof dat die nog een actief leven krijgt.

Ik ben best wat jaloers op deze antieke maar tijdloze oerdegelijke Seiko.

Jammer dat je de originele stalen band niet hebt kunnen recupereren. Maar met de zwarte band staat hij mooi. Nog veel draagplezier ermee !

Leuk verhaal, en mooi horloge ook, geen rommel he die Seiko horloges!

Leuk om te zien dat niet alleen wij mannen maar ook onze horloges soms aan hun tweede jeugd beginnen.

Ik vind hem hardstikke mooi als dresser, veel mooier dan met het stalen bandje.

Zelf heb ik onlangs ook zo’n actie gedaan, maar dan met een nog veel oudere mechanische Seiko. Geen spijt van, en dat krijg jij ook niet :slight_smile:

Paul.

Dan zeg ik : Foto’s !!

Uhhh,

die probeer ik z.s.m. te maken, maar ik kan jouw topic er toch niet mee gaan vervuilen ?

Paul.