Ik zou deze posting op het algemene deel van het forum kunnen plaatsen: er komt ook een nieuw horloge in voor. Maar gezien het historische karakter van de posting, toch maar hier!
Ieder jaar draag ik op mijn verjaardag mijn de Seiko 7005-8042 die ik in 1973 van mijn ouders voor mijn verjaardag kreeg. En deze week was het weer zover! Ik herinner me dat ik met mijn vader een horloge bij Observator aan het Vasteland in Rotterdam (waar ik toen woonde) een horloge uit mocht zoeken. Mijn vader was vaste klant bij Observator, een bedrijf dat vooral zeevaart en zeilspullen verkoopt. (Ze bestaan nog steeds, alleen op een andere locatie). Ze verkochten ook instrumenten en… Seikos.
De stalen band ging een paar jaar later kapot en ik heb geen kans gezien om de originele band terug te vinden. Dus… wie nog een originele 7005-8042 stalen band heeft liggen… Ik heb er heel wat voor over om het horloge weer origineel te krijgen!
Het leek me een leuk moment om dit september 1972-horloge eens af te beelden met mijn nieuwste Seiko: een september 2008 Sumo die ik afgelopen winter heb overgenomen van een Britse verzamelaar.
Beide een mooi voorbeeld van tijdloze
degelijkheid.
Succes met het vinden van een band voor de
inmiddels vintage geworden klok.
Heeft de eerste ooit een service gekregen, of
draait het motortje nog zonder onderhoud?
De nieuwste aanwinst is zeer begeerlijk, ook mooi
op koningsdag te dragen.!
Gr, Erik
Leuk dat zo’n oud draadje weer wordt opgepakt. De oude Seiko tikt als sinds nieuw, ongeopend en ongeserviced. En hij loopt ook nog goed op tijd. Ik draag 'm niet vaak meer. Toch wil ik 'm niet kwijt!
Leuk setje, Menno. Staat je classic car zo ook naast de hedendaagse op de oprit naast het huis?
Soms is ook de kapotte band nog te maken (kapot schakeltje er tussen weg halen, een linkje open buigen en voorzichtig weer dicht?), ik hoop dat je die nog hebt.
Als dit de originele band is dan zal ik mn ogen open houden:
Leuk setje, Menno. Staat je classic car zo ook
naast de hedendaagse op de oprit naast het huis?
Soms is ook de kapotte band nog te maken (kapot
schakeltje er tussen weg halen, een linkje open
buigen en voorzichtig weer dicht?), ik hoop dat je
die nog hebt.
Als dit de originele band is dan zal ik mn ogen
open houden: