Mijn quartzen (en stemvork) zijn terug!

Vandaag kreeg ik een pakketje toegestuurd met mijn eigen horloges, MartijnV heeft drie quartzen en een stemvorkhorloge voor me nagekeken en afgeregeld. Ik heb echt nul verstand van electronica (mijn slechtste vak op de MTS). Mijn verzameling klokjes bestaat grotendeels uit mechanisch maar ik kan steeds meer waardering opbrengen voor electronische horloges (en als je 's ochtends haast hebt wel zo praktisch).

Goed daar komen ze (weer)…

Zondagse zoemer, Bulova Accutron (liep vier seconden per etmaal achter)

LED Pulsar P3 op de originele lobster bracelet(van mijn vader, linker magnetische Reed schakelaar was defect, moest opnieuw gesoldeerd worden)

Omega DeVille uit 1982 van de rommelmarkt, knop om minuten in te stellen werkte niet (waarschijnlijk vuil)

Breitling Military Colt 80210, viel soms stil, had blijkbaar wat quartz olie nodig

En een gezinsportret

MartijnV is voor mij nu de officiële quartz en stemvork koning, heel erg bedankt man! :}

Graag gedaan hoor :slight_smile: Alhoewel die Breitling wel ietsje meer werk was dan alleen een drupje olie erbij…

SuperMartijn (tu)
Die paar seconden per etmaal bij de Bulova zou ik niet opgemerkt hebben, laat staan bijregelen :wink:

Ik ben dus zo’n oen die elke ochtend even controleert of mijn horloge nog synchroon lopt met een NTP server. In de plus is geen probleem maar in de min vind ik echt vreselijk…

Je hebt uiteraard helemaal gelijk… :sunglasses:

Ik heb ze het liefst in de plus :slight_smile: Nog mooier als ie iedere ochtend strak gelijk blijkt te lopen met mijn dcf klokje :slight_smile:

Maak je geen zorgen over die afwijking, dat is een bijwerking van ons virus :z