Waarde medeforummers,
Wellicht vindt iemand het lezenswaardig en zal het een glimlach van herkenning opleveren, een ander vindt het gewoon helemaal niks. In ieder geval dacht ik gewoon mijn wandelingetje richting mijn ultieme 3-piece collectie eens op schrift te stellen. Naar aanleiding uiteraard van mijn meest recente aanschaf en de binnen bereik komende laatste van het trio.
Vandaar dat er 't een en 't ander hier overigens nog in de verkoop staat om de laatste aan mijn collectie te kunnen toevoegen. Dus wie helpt Jaco de winter door. Jaja, ik weet het, over een half jaar kan het weer veranderd zijn.
In ieder geval wilde ik:
De Pakken-klok. Jawel, na een jaar of vijf gezocht, te weinig budget, geflipper en zo is 't ie er via het forum toch gekomen.
De Oris Big Crown Pointer Date die al jaren op mijn lijst stond (langer dan het “goedkopere alternatief”, de Tissot Visodate) en voila, een paar maanden geleden op het forum met dank aan @johngo.
Als dagelijks kantoor-/advieswerk horloge bijna niet van de pols te krijgen en steeds vaker de vervanger van de nog in bezit zijnde Visodate voor wat betreft pure dresswatch.
En nee, na deze om de pols gehad te hebben, gaat een Tissot Heritage Navigator het toch niet worden.
Oris Rules!
De Kan-Bij-Alles-Behalve-Pak-en-Overall-klok. We zijn er bijna denk ik.
Er is de afgelopen tijd nogal wat van voorbij gekomen. Verkoop, ruil, nieuwe kansen, etc. maar nog steeds niet de klok die ik wil. Maar ja, 't is ook een budget kwestie. Maar komen gaat hij er wel, en hopelijk met al mijn verkoop items heel snel!
Een Oris Sixty Five.
De Kan-Tegen-Een-Stootje-Weekend-Vakantie-etc.-klok. Jawel, die is er nu ook.
Er kwam natuurlijk van alles voorbij. Laatst een Tissot T-Touch, maar die voelde toch niet goed, diverse ruilertjes voor en na de T-Touch. maar allemaal net niet. Toch niet mijn ding, te klein, te groot, maakt niet uit wat. Jullie weten allemaal wat het is om te verzinnen waarom een klok het wel is, maar na een week toch blijkbaar niet. En we riepen zo hard dat we het dé klok vonden…
Maar nu… in het verleden, toen hij net uitkwam, zelfs een keer geleend van iemand die hem had, maar niet wilde verkopen, meerdere keren op het punt gestaan te kopen, maar ik durfde het niet aan om wat voor reden dan ook, was het hem nu wel of niet? Maar de heimwee bleef.
Heel erg onverwacht en voor het budget wat mij voor ogen stond, kwam hij via @Logie toch op het forum voorbij op een moment waarop ik me “lek” twijfelde aan van alles en nog wat als definitieve vrijetijdsklok. Niet dat ik er slaploze nachten van had of zo, daar ben ik te nuchter voor als ik geen borrel op heb.
En ja, het voelt als thuiskomen. Die kleine subtiele details en toch zo robuust: Voelt om de pols net zo relaxed als de Big Crown.
Dames en heren, mag ik u voorstellen, een oude bekende, maar nu eindelijk de mijne. De Victorinox I.N.O.X.
Dank voor het lezen en kijken.