Mijn rit op weg naar mijn wenscollectie - Voorlopig voltooid - Update

Waarde medeforummers,

Wellicht vindt iemand het lezenswaardig en zal het een glimlach van herkenning opleveren, een ander vindt het gewoon helemaal niks. In ieder geval dacht ik gewoon mijn wandelingetje richting mijn ultieme 3-piece collectie eens op schrift te stellen. Naar aanleiding uiteraard van mijn meest recente aanschaf en de binnen bereik komende laatste van het trio.:wink:

Vandaar dat er 't een en 't ander hier overigens nog in de verkoop staat om de laatste aan mijn collectie te kunnen toevoegen. Dus wie helpt Jaco de winter door. :innocent: Jaja, ik weet het, over een half jaar kan het weer veranderd zijn. :grin:

In ieder geval wilde ik:

De Pakken-klok. Jawel, na een jaar of vijf gezocht, te weinig budget, geflipper en zo is 't ie er via het forum toch gekomen.

De Oris Big Crown Pointer Date die al jaren op mijn lijst stond (langer dan het “goedkopere alternatief”, de Tissot Visodate) en voila, een paar maanden geleden op het forum met dank aan @johngo.
Als dagelijks kantoor-/advieswerk horloge bijna niet van de pols te krijgen en steeds vaker de vervanger van de nog in bezit zijnde Visodate voor wat betreft pure dresswatch.

En nee, na deze om de pols gehad te hebben, gaat een Tissot Heritage Navigator het toch niet worden.
Oris Rules! :punch:

De Kan-Bij-Alles-Behalve-Pak-en-Overall-klok. We zijn er bijna denk ik.

Er is de afgelopen tijd nogal wat van voorbij gekomen. Verkoop, ruil, nieuwe kansen, etc. maar nog steeds niet de klok die ik wil. Maar ja, 't is ook een budget kwestie. Maar komen gaat hij er wel, en hopelijk met al mijn verkoop items heel snel!
Een Oris Sixty Five.

De Kan-Tegen-Een-Stootje-Weekend-Vakantie-etc.-klok. Jawel, die is er nu ook. :grinning:

Er kwam natuurlijk van alles voorbij. Laatst een Tissot T-Touch, maar die voelde toch niet goed, diverse ruilertjes voor en na de T-Touch. maar allemaal net niet. Toch niet mijn ding, te klein, te groot, maakt niet uit wat. Jullie weten allemaal wat het is om te verzinnen waarom een klok het wel is, maar na een week toch blijkbaar niet. En we riepen zo hard dat we het dé klok vonden…:sunglasses:

Maar nu… in het verleden, toen hij net uitkwam, zelfs een keer geleend van iemand die hem had, maar niet wilde verkopen, meerdere keren op het punt gestaan te kopen, maar ik durfde het niet aan om wat voor reden dan ook, was het hem nu wel of niet? Maar de heimwee bleef.

Heel erg onverwacht en voor het budget wat mij voor ogen stond, kwam hij via @Logie toch op het forum voorbij op een moment waarop ik me “lek” twijfelde aan van alles en nog wat als definitieve vrijetijdsklok. Niet dat ik er slaploze nachten van had of zo, daar ben ik te nuchter voor als ik geen borrel op heb.

En ja, het voelt als thuiskomen. :relaxed: Die kleine subtiele details en toch zo robuust: Voelt om de pols net zo relaxed als de Big Crown.

Dames en heren, mag ik u voorstellen, een oude bekende, maar nu eindelijk de mijne. De Victorinox I.N.O.X. :tada:

Dank voor het lezen en kijken.

14 likes

Nogmaals proficiat en veel plezier van de INOX :slight_smile: !

1 like

Mooie klok, komt me ergens bekend voor :wink:

2 likes

Had Logie nu gewoon lekker met die inox laten zitten, was die 65 ook eerder binnen bereik :wink:

1 like

mooi, maar nu mis ik nog de “niet bij alle voorgaande gelegenheden passende klok klok” :slight_smile:

Gr.
Herman

1 like

Das flipperfase twee toch? :wink:

1 like

Helemaal gelijk… de compensatie is echter al binnen :smiley:

1 like

Mooie 3 piece als de 65 er is. Dresser/duiker/tool. Proficiat :thumbsup:

1 like

Mooi verhaal @koetsjh !
Dus jij was degene die nèt voor mij aanklopte bij @Logie. :triumph:

Mooi en leuk verhaal trouwens !!

:laughing::laughing::+1:

2 likes

Mooie Inox, staat je goed Jaco :ok_hand:
Leuk om te horen dat de Oris BC een blijver is bij jou.
Alvast veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :v:

1 like

Ik denk het wel. Sorry… :pensive::wink:

Dit was echt één van de horloges op het forum waarbij ik geen seconde heb nagedacht maar direct zodra ik het zag gereageerd heb. Mocht ik mensen voor het hoofd gestoten hebben… mijn nederige excuses. Meestal ben ik niet zo van het hele snelle… :sunglasses:

1 like

Geen enkel probleem hoor!!
Is toch super als zo’n klok voorbij komt zeilen?
Meten arresteren en dat heb je gedaan.
Voor klein geld reuZenfun

1 like

Mijn beste,

Een plausibel verhaal en scherpzinnige foto’s van een magnifiek horloge. :+1:
Veel plezier ermee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Chique én stoere uitstraling, proficiat!

1 like

De Inox staat bij mij ook bovenaan de wishlist. Maar dan de blauwe versie. Voor de kerst zou ie in m’n bezit moeten zijn…:smirk: Lijkt me een super ‘vrijetijdshorloge’!

2 likes

Gefeliciteerd! Leuk verhaal en mooie foto’s.
Nou, two down and one to go! Zo dichtbij; heerlijk man. We blijven het volgen!

1 like

Even een updeetje van dit topic. Ik had geacht wat langer de tijd te hebben voor de volgende update, maar goed: “Het kan verkeren zei ik iemand vroeger eens”. Ik heb het gisteren in een ander topic ook al aangehaald.

De 3-piece collectie die ik beoogd had heeft door (positieve) omstandigheden wat wijzigingen ondergaan.
De korte versie, de Oris Sixty Five gaat er (zeker dit jaar) niet komen.

Er zijn wat factoren die daar aan hebben meegewerkt:

1. Na heel hard nadenken kom ik er achter dat ik geen afscheid kan en wil nemen van de Tissot Heritage Visodate. Dat drukt natuurlijk op het hobbybudget.

2. Daarnaast kwam heel onverwacht een Tissot Heritage PR516 op het forum voorbij die dik op nummer 2 onder de Sixty Five stond. En die kon ik echt niet laten lopen. Het Tissot bloed kruipt waar het niet gaan kan.

3. Als laatste heeft in een nieuwbouw plan op ons dorp tijdens de huidige bouwfase een koper van een nieuwbouwhuis de handdoek in de ring gegooid. Je raad het al, wij waren de eerstvolgende op de lijst… dus we gaan als het goed is binnen nu en een half jaar verkassen.

Dat gezegd hebbende is hobby natuurlijk hobby en heb ik besloten dat alles wat nu nog uit verkopen en hobbybudget komt, gebruikt gaat worden om ons nieuwe huis aan te kleden. Even andere prioriteiten zogezegd. Het verkoop gedeelte ga ik de komende tijd niet meer volgen. :sunglasses:

Ik ben trots op mijn bescheiden collectie. Voor elke gelegenheid wel wat. Mijn smaak is wel duidelijk denk ik. :slight_smile:

Voorlopig ben ik in ieder geval klaar en ziet het er als volgt uit:

Dank weer voor het lezen!

Jaco

3 likes

Proficiat en inderdaad een herkenbaar verhaal. Zit ook nog in de transformatie…

1 like

Echt een prachtige collectie. 4 geweldige horloges (PR516 mooier met zwarte band). Succes en sterkte met de komende verhuizing.

1 like

Mooie set hoor. En de Tissot is minstens zo prachtig als een 65.
Maar ehm, persoonlijk zou ik me wezenloos storen aan twee gapend lege plekken in mijn kist… :smiling_imp:

1 like