Mijn Rochemont

Hallo horlogevrienden,
Wat vinden jullie van mijn Rochemont automaat?het is een erfstuk dus veel weet ik er niet van maar het is wel mijn (persoonlijk)mooiste klok die ik heb.Normaal zit er een stalen band om maar ik heb er een lederen om laten zetten.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik vind het een gaaf horloge:D

Volgens mij op basis van een Lémania 5100 uurwerk.

Erg leuk. Zeker niet waardeloos. Alleen al gelet op het uurwerk…

Denk je wel eraan dit horloge te laten servicen als je het regelmatig gaat dragen?

Mijn beste,

Prachtig hoor deze Rochemont.
Een klasse horloges welke zich met gepaste trots rekenschap mag geven over het voortschrijden der tijd.
En dat dit horloge is verkregen middels een erfenis maakt het in mijn ogen zeer memorabel om te dragen.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit respectabele horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste Tissot62,

Wat een prachtige woorden! dank daarvoor.Ik draag het vol trots en krijg ook complimenten want zeker voor de liefhebber is het een blikvanger.Hij loopt overigens nog erg precies maar zoals eerder hier opgemerkt is hij wel toe aan een servicebeurt.
Kan ik dat bij een willekeurige juwelier laten doen of een bezoek aan de leverancier noodzakelijk?

groeten

WillemM Schreef:

Beste Tissot62,

Wat een prachtige woorden! dank daarvoor.Ik draag
het vol trots en krijg ook complimenten want zeker
voor de liefhebber is het een blikvanger.Hij loopt
overigens nog erg precies maar zoals eerder hier
opgemerkt is hij wel toe aan een servicebeurt.
Kan ik dat bij een willekeurige juwelier laten
doen of een bezoek aan de leverancier
noodzakelijk?

groeten

Een kwalitatief goede horlogemaker moet dit horloge kunnen servicen.
Je kunt even zoeken hier wie een goede horlogemaker weet, liefst in je omgeving.

Ik vind het ook een mooi horloge, en zoals Tissot62 al mooi verwoord heeft, het feit dat het een erfstuk is maakt het horloge in mijn ogen specialer dan elke andere klok. Ik bezit zelf ook een horloge als erfstuk, een Marti, niets bijzonders maar voor mij toch van grote waarde. Ik laat hem zoals ie is, geen servcicebeurt gegeven en ik draag hem nooit.

Geniet van deze mooie Rochemont.

Wat een mooi ding(tu), zuinig op zijn en nooit meer wegdoen!

bjoetifulB)-

Leuk horloge!

Rochemont heeft horloges gehad met het Lemania 5100 uurwerk dus het zou zomaar kunnen.

Op sometimeago staat een Rochemont met dit uurwerk maar die ziet er anders uit. Wel een scherpe prijs!

Leuk horloge. Heb zelf voor jaren terug ook een Rochemont gehad, was destijds het huismerk van Siebel zo is mij toen verteld. Helaas heeft hij het niet lang vol gehouden, hoop voor je dat deze het nog lange tijd mag doen!