Na vier jaar in de weer te zijn met horloges heb ik gisteren mijn eerste Rolex gekocht!
Helaas hebben mijn twee prachtige Omega’s het veld moeten ruimen (een RVS met blauwe wijzerplaat Geneve en een Staal-gouden Constellation pie pan), maar ik ben dan ook uitzonderlijk blij met mijn Datejust 1601.
Een mooi klassiek klokje, met ‘karakter’ (gedragen, maar ik maak me nu veel minder zorgen dat er een krasje op komt!), maar precies binnen mijn budget. Ik heb hem gisteren opgehaald bij Roos Beumkes in Arnhem en hem voor een eerlijke prijs meegekregen. Voor zover ik na kan gaan is hij helemaal origineel, met 1575 uurwerk, datumschijf met open 6 en 9, en 62510H bracelet met 555 end links. De dial is echt prachtig en de kleur verschilt per lichtval.
Hij loopt op dit moment op +7 seconden (na ruim 20 uur). Ik verwacht dus een kleine +10 per dag. In mijn ogen best prima! Zit er alleen nog over te denken om hem op leer te dragen. Iemand hier suggesties voor?
Ik volg even mee want ik heb ook een stalen horloge met “witte” wijzerplaat die ik graag op leer zou willen dragen dus ben benieuwd naar de suggesties.
Ik ben zelf ook op zoek naar gelijkaardig horloge. Zelf ook aan leer aan het denken, maar dan met name de vintage straps zoals ze op de webshop van Hodinkee en Bulang&Sons te verkrijgen zijn.
Ik heb op mijn gouden Omega Constellation een hagedisleren band van Hirsch gedragen. Beviel goed, hoewel ik een ander soort leer voor deze zou kiezen. Kangoeroe misschien?
Toevallig een leren band met zgn minimal stitch overwogen? Op bv een 5513 vind ik dat prachtig. Voor sommigen zal het not done zijn, maar ik zou zelfs een nato overwegen op een datejust.
Schitterend exemplaar trouwens! Ik overweeg er ook een, het liefst zoals jij 'm hebt. Echt geniaal. Ik moet dan wel de aanschaf van een sub uitstellen maar ach, die lopen ook niet weg.