Mijn Seiko Alpinist ( mini review )

Sinds enige maanden ben ik in het bezit van de Seiko SARB017 ook wel bekend onder de naam Alpinist, en ik mag wel zeggen dat de looks en draagcomfort in mijn beleving echt geweldig zijn.

Zoals velen van jullie wel weten is de Alpinist een Japanese domestic market model en het lijkt alsof deze horloges door Seiko net wat meer TLC krijgen dan modellen voor andere markten. De mooie strakke afwerking en oog voor detail laten mij keer op keer weer genieten van deze knaller !
De mooie overgangen tussen geborstelde en gepolijste delen is echt heel strak gedaan en met veel oog voor detail, zelfs aan de binnenzijde van de lugs zie je een super strakke overgang.
De gouden indices met wijzers zouden normaal niet mijn eerste keus zijn, goud is niet zo mijn ding maar in combinatie met de groene wijzerplaat klopt het gewoon. Een andere kleur dan geel goud had het ook gewoon niet kunnen zijn, de kleurcombinatie werkt erg goed met elkaar.

Zijn er dan zaken aan de SARB waarvan ik minder onder de indruk was ? Ja de standaard lederen band is zo slecht dat geloof je gewoon niet, hadden ze me verteld dat het geverfd karton was dan had ik het ook geloofd. Maar gelukkig is dat zo opgelost met in mijn geval een mooie Hirsch band. De kroon voor de kompas functie draait misschien ook iets te soepel maar goed dat is voor mij echt de enige ( kleine ) storende factor.
Zou dit een blijver kunnen zijn, ik begin steeds meer te denken van wel. Zeg nooit nooit bij ons flipperaars maar deze Alpinist voelt gewoon goed in alles en ben er zeer content mee.
Voor de twijfelaars, kappen en gewoon kopen krijg je geen spijt van :grin:

Tot slot van dit gezever dan ook nog wat plaatjes die zeggen vaak meer dan woorden :slight_smile:

22 likes

Mooi ding… Staat stiekem ook op mijn verlanglijstje. De gouden kleur houd me nog tegen.
Als je hem kwijt wil? Je weet me te vinden :slight_smile:

1 like

Mooi horloge inderdaad! En een heel leuke review ook! :+1: :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Het enthousiasme straalt er vanaf!!
Leuk hoor!!
Dank voor het delen.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Heel mooi deze staat bij mij eigenlijk al heel lang op het verlanglijstje

1 like

Prachtige klok, heb hem zelf ook. Echt een uniek design en bijzondere kleur combinatie. Veel plezier!
[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20Saro017%20alpinist%20%20nato_zpskoamee6e.jpg.html][/URL]

3 likes

Toen ik deze voor het eerst zag, vond ik hem vreselijk lelijk. Kennelijk heb ik er aan moeten wennen, vind hem schitterend.
Als ze hem in 42mm of groter zouden hebben, ging ik gelijk sparen.

1 like

Ik vond hem in eerste instantie ook minder interessant, maar hoe vaker ik hem zie…
Ook een goede combi met de band. :+1:
Veel plezier ermee!
Gr.Wander

1 like

Is idd een prachtig horloge, maar met zijn 38mm voor mij toch te klein. Staat jou overigens prima hoor! :thumbsup:

1 like

Ik heb de Alpinist eens opgemeten op het werk met zo een schuif ding, en kwam op iets meer dan 39mm. In combinatie met een stevige lederen band zoals ik er nu op heb staat het best goed op mijn 19,5 cm pols. :grinning:

1 like

Ha fijn. Morgen doe ik 'm weer aan, kan ik me nu al op verheugen! :heart_eyes_cat:

1 like

Die van mij is 18,5 cm dus dan zou hij mij ook staan denk ik. Toch maar op de lijst zetten dan. :thinking:

1 like

De SRP409 komt aardig in de buurt;

2 likes

Hij is mooi, goed gedaan :+1:

1 like

Ook gehad :thumbsup:. Zeker een mooi klokje met ietwat eigenwijze looks. Toch vrij snel verkocht omdat ik iets hem te klein vond.

1 like

I know, die heb ik gehad en is ten prooi gevallen aan de flipperitus.
Is zeker een mooi horloge, met een voor mij prima maatje.

NicešŸ‘, leuk review van een mooi horloge

1 like

Goeie combi!