Mijn SKX Saga (NA: Seiko SKX013)

Zoals velen op dit forum heb ik een zwak voor een mooie Seiko duiker. Nadat ik vorig jaar een Seiko SRPC37 ik huis gehaald heb (ook wel de Mini Turtle) begon het te kriebelen om ook de SKX eens te proberen. Omdat de waardes van SKX’en echter begonnen te stijgen en ik echt op zoek was naar een zomer beater heb ik voor een prikje een Seiko 5 Sports gekocht, waar voor mij al wat meer krasjes etc. mogen opkomen. Vorige zomer was het dus Njet, maar toch bleef het kriebelen.

De Mini Turtle (een echte blijver):

Enkele maanden later deed iemand een leek ruilvoorstel op mijn Dan Henry 1937: een SKX009, met een lichte mod, namelijk een ‘domed’ saffierglas. Ik keek met spanning uit naar mijn eerste SKX… maar jammer genoeg was de klik er niet helemaal… De 42mm diameter droeg niet zo lekker op mijn pols van 16.5mm, het saffier viel tegen, de kleuren van de SKX009 bevielen me niet helemaal en tot slot vond ik het erg jammer dat hij niet op een jubilee bracelet kwam. 4x pech dus… dus deed ik hem weer weg binnen de paar maanden.

De kriebel voor een SKX bleef echter…

De SKK009 (modded):

Vervolgens kwam ik vorige maand een SKX013 tegen op dit forum, in het blauwe gedeelte. Blij als ik was waagde ik mijn kans… maar te laat! Jammer maar helaas. of toch niet? Want hetzelfde horloge kwam slechts 3 weken later weer in de aanbieding! Ditmaal wel met succes een overeenkomst kunnen sluiten met de verkoper, en ditmaal ben ik alles behalve teleurgesteld! De kleur, de maat, de staat en de band zijn helemaal naar m’n zin ditmaal. De 38mm diameter maakt toch een gigantisch verschil… Deze gaat hoogstwaarschijnlijk niet rap uit de collectie!

Bij deze wat plaatjes:

Bedankt voor het lezen en een fine dag!

30 likes

Gefeliciteerd met uw aanwinst :tada:! Zo blijkt maar weer passen is kennis en weten :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Gaaf horloge en staat je goed!

1 like

Staat je uitstekend en blijft een topper van Seiko :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd, dat ie maar lang mag blijven :+1:t2:

1 like

Heerlijke aanwinst :+1:

1 like

Ja, hij blijft tof! Ik heb hem ook gehad en gewoon een superding! Enige horloge waar ik ooit geld aan heb verdiend :grinning_face_with_smiling_eyes::see_no_evil:

Enjoy!

2 likes

Als ik zie dat er hier 2-3 jaar terug aan 120-170 EUR verkocht werden is het wel even slikken! Maar kom… op een goede fit staat geen prijs, toch? :smiley:

1 like

Geniet ervan! Nogmaals bedankt voor het fijne contact, hij staat top! :muscle:t3:

1 like

Insgelijks!

1 like

Mooi horloge.
Heb zelf de SKX023 ook 38mm.
Zeer fijne maat.

2 likes

Mooi! Leuke band ook :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met je SKX. Blijft een top horloge, ook voor een hogere prijs. :laughing: Ik vind die chamfered edges bijvoorbeeld erg mooi. Genoeg duurdere horloges die dat niet zo mooi hebben als de SKX. :muscle:

2 likes

Gefeliciteerd, welkom bij de club! Heb 'm zelf ook erg vaak om, maatje is perfect.

1 like

Top horloges!

Ik heb ook een skx en mini turtle in bezit, en bevallen allebei nog prima :sunglasses:

4 likes

Mooi verhaal!
Veel draag plezierrr!

1 like