En, zijn de kids ook op de maan geweest?
Plottwist: het stukje maansteen blijkt een fragment te zijn van een meteoriet die ooit insloeg op de maan.
Dit doet mij pijn om te zien
Dat is dus nòg specialer, bijzonderder.
Hoeveel procent van de maanmassa bestaat uit meteoriet en hoe groot is de kans dat een fractie dáárvan op aarde terecht komt ?
Hoe kom je daar bij?
Met een raket.
Bedoel natuurlijk hoe je op die info komt. Of is t uit de gezogen?
Romain Jerome, heeft daadwerkelijk, maanstof verwerkt in hun horloge, niet het allermooiste ontwerp en goedkoopste.
Brrr, nee als zo iets op n Speedy komt, dan liever n normale wijzerplaat en dat maanstof verwerkt in n speciale achterdeksel ofzo.
De missie dient bovenal als technologisch prestigeproject dat de Chinezen dichter bij hun einddoel moet brengen: mensen op de maan zetten.
Wat denken jullie dat er om de polsen gaan vd taikonauten die op de maan landen?
Seagull 1963?
Een replica natuurlijk. Das logisch.
Uit de duim gezogen? Hoe kom je daar nu weer bij? Heb je ooit het maanlandschap eens goed bekeken?
Het lijkt me evident dat na miljarden jaren van meteorietinslagen de maan bezaaid is met niet-maan fragmenten. Sterker nog, door meteorietinslagen losgeslagen stukken maan komen ook op de aarde terecht, zijn genoeg voorbeelden van.
Saillant maansteen-detail: op 9 oktober 1969, tijdens een wereldtournee van Neil Armstrong, Buzz Aldrin en Michael Collins, werd in de RAI te Amsterdam met veel poespas aan toenmalig minister van Staat Willem Drees een meegenomen maansteen geschonken.
Deze maansteen is als zodanig ook 4 decennia tentoongesteld in het Rijksmuseum maar bleek bij nader onderzoek in 2008 een waardeloze versteende boomstam te zijn
Ik ben geen expert, maar dacht dat er verschil zou zijn tussen n meteoriet wat bv op de aarde terecht is gekomen, of steen dat op aarde zelf is gevormd na de big bang ofzo.
Net als je denkt we hebben alles over de moonwatch wel gezien verzinnen ze weer nieuwe manieren om de hype levend te houden