Mijn Speedy is op de maan geweest

Veel horlogeliefhebbers hebben wel een Speedmaster in hun collectie (gehad). The legendary first watch worn on the moon. Fantastisch icoon en een prachtig horloge.

Maar ik denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat hun eigen Omega Speedmaster daadwerkelijk op de maan is geweest.

In navolging van de legendarische Neil Armstrong, Edwin Aldrin, ben ik hen achterna gegaan. Na een lange voorbereiding en een pittige reis was het dan in 2020 zo ver. Op 17 september j.l. heb ik touch down gemaakt op de maan.

Om deze bijzondere gebeurtenis te vereeuwigen heb ik een foto gemaakt toen ik mijn Speedy op de maan legde.

Nou ja, op een stukje van de maan dan…

#MoonwatchMeetsMoonrock :wink:

P.S. Hoe vet zou het zijn als ze werkelijk maansteen in n Speedy zouden weten te verwerken. Zoals met hun meteorieten wijzerplaat.

36 likes

This is pure hocus pocus :crazy_face::+1:

1 like

En geen woord van gelogen. Zo deed ik de ‘touch down’ met mijn vinger :upside_down_face:

3 likes

Mijn hersenen begrijpen niet wat mijn ogen zien!

En dat is al weer een tijdje geleden, dank voor deze ervaring :grin::+1:

2 likes

Ja heel vet. Ik vond de Sun landing ook indrukwekkend. Daarmee verovert Omega wederom een plek in de geschiedenisboeken! First watch on the Sun 2020

9 likes

Bijzonder horloge als die zo maar terug komt van de zon!

1 like

Ik denk dat die een beurtje nodig heeft

1 like

Wat is daarmee gebeurd?

Ik denk net terug van het service centre

7 likes

Precies wat ik schreef: een stukje van de maan. De meeste liggen ergens achter dikke deuren veilig opgeborgen.

Wereldwijd zijn er 10 die je mag aanraken.

Hier mijn touch down on the moon :upside_down_face:

20200917_153128

20200917_153142

6 likes

Valt mee hoor, ze gaan daar gewoon 's nachts heen.

3 likes

He, waar is dat in Nederland. Ik heb de maan al aangeraakt op Kennedy Space Center :stuck_out_tongue: Maar leuk voor de kinderen.

1 like

Ik moest ook ff zoeken, maar blijkt Museon in Den Haag te zijn.

3 likes

Inderdaad, in de André Kuipers zaal.

One small step for men, one giant leap in Museon Den-Haag.

Je vinger streelde een stukje maan maar je stond met beide voeten op de grond neem ik aan.

1 like

Wel even handen wassen. Zou toch lullig zijn als je corona oploopt via die maansteen!

2 likes

Gaaf, nu heb je idd een speedy die in contact is geweest met een stukje van de maan! :new_moon:

Heb een museum jaarkaart dus ik weet wat het volgende bezoek gaat worden.
Heb helaas geen speedy om mee te nemen :frowning:

1 like

Als je omhoog springt en dan gauw je vinger op de steen legt, heb je waarschijnlijk record reistijd behaald v aarde naar maan :wink:

2 likes

Door het gehele complex is desinfectie gel verspreid. Het museon is n soort ‘doe museum’, waar je dus geregeld je handen voor moet gebruiken. Dus geregeld handen wassen wordt aanbevolen.

Ook waren er destijds al bepaalde items gesloten vanwege corona.

1 like

Bepaalde Rolex of Bulova tellen blijkbaar ook :wink:

2 likes