Mijn Steinhart Nav B

Al enige tijd wilde ik een mooie pilot watch hebben en na alle hier bekende merken te hebben bekeken is het toch de Steinhart geworden. Dit voornamelijk door het formaat van 44mm, persoonlijk vind ik dit de mooiste maat voor een horloge. Ook de decentrale seconde wijzer vind ik ondanks dat deze historisch onjuist is, prachtig.

Het enige wat mij stoorde was de originele kroon. Deze heb ik dan ook direct vervangen voor een diamand kroon en daar leeft het horloge helemaal van op. Ook ben ik voor een andere band gegaan zonder de gebruikelijke rivet’s.

Al met al ben ik er nu zeer tevreden mee.

Ben nog steeds geen kei in foto’s maken, maar jullie moeten het er maar mee doen…

Bedankt voor het kijken en de hartelijke groeten,

Frank

Mooi horloge !
Veel plezier er mee !

Groet,
Werner

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst, Goede keuze om die kroon te vervagen, brengt het hele model wat meer in balans.

Wat een mooie klok en een mooie oplossing (deze kroon op een 44mm model). Ik loop zelf steeds te dubben over een Steinhart (de 47mm is te groot, maar de 44mm heeft een standaard kroon)!
Ik ben zelf niet (horloge)technisch, maar hoe heb je deze kroon vervangen/verkregen?
Geniet van je aanwinst!

Dennis

Gefeliciteerd met je Steinhart. Een zeer mooi merk. Ik denk dat we er ook nog veel voorbij zullen zien komen hier.

Mijn beste,

Proficiat met dit kloeke horloge. Een uiterst fraai horloge welke je op begeerlijke wijze de tijd laat lezen.
En die foto’s!! daar is toch niks mis mee!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hé, jij hebt precies gedaan waar ik aan zit te denken: de 44mm handopwinder, maar met diamant kroon! De combinatie die ik ook zou willen.

Heb je die kroon er bijbesteld ofzo?

Groeten,

Martin

Mooi hoor zeker met deze kroon. Gefeliciteerd!

Uitstekende keuze, en al helemaal met deze kroon…

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe. Steinhart wil de kroon niet los leveren, maar ik heb het aan Debaufre gevraagd en zij hebben mij er een toegestuurd. Ze hebben zelfs mijn advies opgevolgd om de kroon apart op hun site aan te bieden.

Groeten,

Frank

kijk, doe je goed :wink:

prachtig horloge, ik ga ooit nog eens voor de 47mm

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst(tu) En nu het luchtruim in…:wink:
Heel leuke foto’s!

Mooie FliegerUhr (tu)

Ik vind deze van al die Fliegers samen met Archimede de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Veel draagplezier!

Super oplossing die losse kroon. Heb zojuist nog even op de site van Debaufre gekeken en hij staat daar inderdaad al op voor 25 dollar.
Nu wordt de keuze makkelijker!
Tevens bedankt voor je leuke review.

Dennis

Top klok! Groeten van nr0038 :wink:

Mooie band, morgen krijg ik ook een Steinhart band binnen zonder die rivets. Ik vind het gewoon soms een beetje overdone die rivets. Maar op de Stowa vind ik ze nog lelijker. Daar staan ze ook uber a-symetrisch erop. Enfin. Leuke aanwinst.

Hoi,

Deze staat ook zeer hoog op mijn wish-list :slight_smile:
En ik ben helemaal van hetzelfde gedacht. De 47mm is te groot (zeker voor mijn polsjes), maar die kroon maakt het horloge echt 10x mooier.

Als ik nog eens geld te veel heb, is dit een grote kanshebber.

Veel plezier ermee!

mvg
Rik

Alvast bedankt voor de leuke reacties. Volgens mij verschijnen er in de toekomst nog wel enkele Steinharts met aangepaste kroon, niet origineel meer, maar zeker een aanrader.

Groeten,

Frank

Deze week dezelfde Steinhart binnengekregen.Vond het een goed idee om de kroon te vervangen door een diamantkroon.Ik heb echter getracht om op de website van defaubre.com te komen ,maar deze site kan momenteel niet worden weergegeven.
Hoe kan de bestaande kroon zonder beschadigingen worden verwisseld.
Hans