Mijn supernauwkeurige SKX

Mijn SKX loopt continue, zit nu permanent op de winder als grab and go horloge.

Heb hem sinds maanden en maanden een minuutje verzet.
Hij heeft een minuut (42 seconden eigenlijk) gewonnen sinds 14 april.
Dat is gemiddeld een kwart seconde per dag.
(Mijn quartzhorloges zitten tussen de 0.2 en 0.39 seconde per dag).
Dat is deels geluk hebben, maar wel afgedwongen door mijn horlogemaker.

Ik vind dat gewoon gaaf :grin:

18 likes

En terecht dat je dat gaaf vindt! Hulde.

Erg netjes. Die van mij wijkt per dag zo’n 15s af.

Netjes! De mijne verliest een seconde of twintig per etmaal, toch maar eens een keertje goed laten afregelen.

Ja hoor , kan makkelijk.

Mijn SKX loopt dat ook met gemak bij het dragen gedurende een x-aantal maanden. Perfect dus.

Top klokjes.
.
.
Elf.

1 like

Sterk! Mijn SKX loopt per dag ongeveer een tiental seconden voor, dus dat is elke week een minuutje terugdraaien. Maar mij hoor je niet klagen :slight_smile:

Probeer dat te verbeteren d.m.v. het 's nachts wegleggen . ( kroon omhoog, of juist omlaag)

Succes ermee.
.

Elf.

:thumbsup: Niet voor niks volgens Fratellowatches ‘the best diver under €500,-’.

Toevallig zojuist mijn Speedmaster Reduced 48-uur getimed (om de klik met de klok weer terug proberen te krijgen). 4 seconden vertraging in 48 uur. Niet slecht voor een bijna 19 jaar oud horloge.

Dus alsk 'm op zn zij leg 's nachts, kan dat verbeteren? Ga ik es een tijdje uitproberen, thanks!

1 like

Jij bent altijd op tijd! :wink:

1 like

Gewoon even alle 6 posities checken, het verschilt wel eens wat het meest remt of versnelt.

1 like

edit, dubbel

Wow! Da’s inderdaad meganauwkeurig!

Mijn Seiko’s blijven ook allemaal (ruim) binnen de 10 seconden per dag. Best netjes, aangezien Seiko volgens mij +/- 30 seconden hanteert.

Trouwens maar goed voor de horlogebranche dat Seiko die SKXen niet in de fabriek al afregelt. Dan zou echt niemand nog iets anders kopen.:wink: