Mijn tweede duik

Heb vandaag mijn tweede duik gemaakt :). Bij een eerste duik bleek de Sea Dweller al de diepte van het Aquarium te hebben weerstaan,

Nu bleek zelfs de Sub no Date ook de peilloze diepte kunnen weerstaan :slight_smile:
De visjes bleven echter iets teveel uit buurt :frowning:

Hans cp

Jij hebt best wel slimme keizer tetra’s , Hans
zie je niet vaak, aquarium vissen die kunnen klok kijken :slight_smile:

Het waren Pirañas echt waar!!

:slight_smile: :slight_smile:

jammer dat jij ontbreekt op de foto dat was wellicht de reden dat de visjes zo nieuwsgierig waren.

Meestal zit er nog een behoorlijk stukkie mens aan het horloge vast

Ik was net effuh luchthappuh

leuke foto’s, ik zal deze zomer aan de spaanse kust, proberen om ook zo een kunststukje uit te halen;) :wink: :wink:
gr. john

Goed dat de Alpha sub niet mee is gegaan :D…
Leuke foto’s.

Groeten,

Stefan

Hahaha, die had ik om! :slight_smile: :slight_smile:

Ah ok,
Hoe is dat eigenlijk om de Apha te dragen als je ook de echte sub hebt?

Groeten,

Stefan

Tja, hij voelt goed aan, ziet er goed uit, loopt goed, kost 31 Euro en er staat geen Rolex, maar gewoon Alpha op (met flinke letters). Al met al voel ik me niet schuldig…

hcptdg Schreef:

Tja, hij voelt goed aan, ziet er goed uit, loopt
goed, kost 31 Euro en er staat geen Rolex, maar
gewoon Alpha op (met flinke letters). Al met al
voel ik me niet schuldig…

ik zie hier bij het dragen van een echte Rolex dan alleen nog maar als argument het merk. Als de Alpha ook lekker robuust is en je valt voor het design dan zie ik totaal geen argument voor de Rolex. Mocht het zo zijn dat je erg veel waarde hecht aan de waterdichtheid dan pleit dat natuurlijk ten zeerste voor de Rolex. Maar wie gaat er nou echt mee duiken.

trouwens in deze alpha zit geen miyota uurwerk maar een chinees automatisch uurwerk.

Hans bedankt voor je ervaring, en en Master-Fan mening en voor de informatie!

Groeten,

Stefan

Nou ja, alleen het merk… Ik schat toch dat de Sub langer leeft dat de Alpha!

Ik dacht dat miyota’s ook uit china kwamen :slight_smile:
net als de meeste Seiko’s tegenwoordig.

De reden om toch voor een Rolex Sub te gaan is de waterdichtheid
en de gebruikte materialen en de afwerking van een Rolex.
moet nog zien of die Alpha ook de honderd haalt :slight_smile:

de Alpha is TOTAAL niet waterdicht, zelfs op een diepte van 50 cm in het aquarium
loopt tie waarschijnlijk al vol met water.
3 ATM = spatwaterdicht = je kan er mee in de regen lopen of aanhouden als je je handen wast
en that’s the limit.

en verder kan je voor een Rolex sub over 30 jaar nog steeds onderdelen kopen,
wel zo’n prettig idee,

je kan natuurlijk voor een aanschafprijs van 31 euro ieder jaar een nieuwe Alpha kopen,
ben je nog stukken voordeliger uit dan met een Rolex,
alleen aan onderhoud, afschrijving en investering ben je met die Rolex al het 3 voudige kwijt.
maar horloge liefhebbers redeneren toch meestal anders,

tis is ook zinloos om een Ferrari te vergelijken met een Daewoo,

hcptdg Schreef:

Nou ja, alleen het merk… Ik schat toch dat de
Sub langer leeft dat de Alpha!

ja tuurlijk Hans, het is gechargeerd, maar toch het is toch iets wat me aan het denken zet. Ik heb de sub en SD vaker in het echt gezien en ze zijn wel echt robuust, maar zou in de alpha een miyota zitten en een saffier glas dan zou ik zijn levensduur ook lang inschatten.

Dat doe ik ook niet hoor, serieus vergelijken, maar ik vond het gewoon leuk om te kopen voor die prijs. Zodra hij het begeeft zal ik het hier officieel melden! :slight_smile:

ziet er goed uit (tu) …alleen nr 3 nog even in bad :wink:

Heb uit doorgaans welingelichte bron vernomen dat dit een einde zou betekenen aan een kort leven (hoe graag sommigen dit ook zouden willen zien :slight_smile: )

hans

:d