Mijn tweede Vostok

Vorige week zat ik lekker over het forum te bladeren en in Algemeen stond een topicje getiteld "My cheap ass collection"
niets mis met horloges van minder dan 500,- lijkt me…

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3074612,page=1

Gaat Drex me even lekker zitten maken met een Vostok:

Ja… eh… hoor es… tegen zoveel moois was ik niet opgewassen…
Krijg ik kort na het plaatsen van mijn reactie een PB’tje van NickW… met een Linkje naar een Ebay veiling… een identiek model, echter met ivoorwitte wijzerplaat nog geen biedingen op uitgebracht…nog 5uur te gaan en een startprijs van '$12.75… can do… dus… ik denk… nou… laat ik een max instellen van $30,- en we zien wel…

Hapje gegeten, en daarna bij mijn ouders op bezoek gegaan… toen ik thuiskwam, was de veilingtijd verstreken… en Jawel!.. geen andere biedingen… dus… voor 12¾ Dollars mocht ik me de nieuwe eigenaar noemen van een Vostok…
en dan begint het afwachten… 't horloge moest uit Kirovograd, Oekraine komen… en… 't is daar een beetje onrustig… om het zacht uit te drukken… maar… de volgende dag de bevestiging dat het gepost was… en vanmorgen… Tring!..
Pakketdienst…

Dus…

de Dumet Instrument 2 krijgt aflossing vandaag…

en met 37½ mm over de kroon gemeten… is het een mooi klein klokkie… en ondanks een flinke plexi vissekom is ze met 9 mm nog redelijk dun

Kortom… ik ben een blij man…

Mooi man.
Ik draag ook gerust wat kleinere horloges. Die hele grote knotsen zijn vaak niet praktisch. Mijn Enicar van 32 mm is eigenlijk net iets te klein, maar zo’n speciaal bandje maakt 'm optisch wat groter. (Zie welke vintage draag je vandaag)

Ja… die Enicar op die Bundstrap… beetje doorleeft… maar wel mooi…!

Hey… ontwaar ik nu een Pilot one band & buckle op die Dumet ?

( proficiat trouwens :~ )

grt. Gerard

Mooie aanwinst, veel plezier ermee (tu)
Zelf zit ik ook nog op een Vostok te wachten vanuit chistopol.

Carpe tempus Schreef:

Hey… ontwaar ik nu een Pilot one band & buckle
op die Dumet ?

( proficiat trouwens :~ )

grt. Gerard

ongeveer ja… de band is een 7T2 strap, van een andere soort leer, iets lichter van kleur… en… de buckle is het prototype voor de P1lot One… ik heb ook een P1lot One Prototype strap ( nu op het P1lot One prototype ) aan de DumeT gehad… om te kijken hoe’t zat… lekker… dus… :slight_smile:

Dat is niet te duur! :slight_smile:
Loopt het ook nog?

Hendrik

Leuke klok, geniet ervan (tu)

Hendrik… ze loopt prima… ik hou haar in de gaten naast de Zentra Savoy… dat is de meest nauwkeurige die regelmatig polstijd krijgt… mijn quartzen komen de kist niet meer uit bijna… :slight_smile:

Harpoen. Ik geniet er inmiddels van sinds 5 minuten nadat ik het pakketje ontving… ik heb er een bandje aangezet… en 't horloge omgedaan… de DumeT Instrument 2 ligt nu “werkeloos” :slight_smile:

Leuk, dat russische spul, heeft karakter en is heel betaalbaar :slight_smile:

Leuke Vostok !
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Mooi zo, ik heb dat ook met mijn Russen (tu)
Bytheway, die Zentra is nog steeds onderweg (half maart, ja van dit jaar, verwacht) :z

Ja… ik ben wel in mijn nopjes met de Vostok… Ik heb de Cognackleurige band vervangen voor een zwarte alligator… die zit wat comfortabeler… een Nato zou ook kunnen natuurlijk… maar ik heb geen zwarte 18 mm

Ik hoop één dezer dagen een bandje van 19 mm voor mijn Zentra in de bus te krijgen… :slight_smile: i’ll keep you posted!

Leuke klok, ben blij dat ik heb kunnen helpen :slight_smile:

Zo zie je maar, niet alle gave horloges kosten klauwen met geld (tu)

Leuk ding voor een lekker prijsje.

Ook zo tegen deze aangelopen, ZIM rond 1960.