Ebay al gecheckt voor onderdelen?
Sterkte met een goede beslissing!
Horlogehobby is soms hard.
Ja dat zou me eigenlijk niets moeten uitmaken maar dat doet het op een of andere manier toch.
Soms is goedkoop duurkoop.
Ik weet niet zeker of hij stuk is.
Dat heb ik al meer gehoord. Is zeker een goede optie
En nog veel meer woorden die ik hier niet mag schrijven
Bedankt voor uw zoektocht. Ik weet niet of dat eraan scheelt, zoveel verstand heb ik (nog) niet.
Mijn grootste hoop😉
Dat adresje is erg welkom.
Ik weet nog niet wat voor onderdelen ik nodig heb. Eigenlijk wat voor onderdelen de horlogemaker nodig heeft. Zelf ga ik hier niet aan beginnen.
Soms wel maar gelukkig meestal niet.
Ai dat is idd heel erg klote. Als je gevallen is is de kans zeker aanwezig dat de tap is afgebroken al kan ik het op de foto niet zien.
Mocht je willen kan ik er eens vrijblijvend naar kijken voor je.
Dat klinkt al super.
Kalle Slaap? Ik ken hem niet persoonlijk, maar wat ik van hem aan werk gezien heb en zijn reputatie geven mij het idee dat hij de beste optie is om jouw VC weer tot leven te krijgen. Een reparatie bij VC (als ze het al willen uitvoeren) gaat sowieso heul veul centjes kosten. Kalle zal ook best wat gaan kosten, maar ik heb zo maar het idee dat dat een stuk minder zal zijn als bij VC zelf. Ik weet niet hoever jij van Noordholland vandaan woont, maar als het even kan zou ik hem persoonlijk gaan opzoeken en met hem de mogelijkheden overleggen. Veel succes!
Edit:
Terwijl ik dit schrijf zie ik een berichtje van @Tokes binnenkomen. Met hem heb ik persoonlijk goede ervaringen. Er van uit gaand dat het gaat om een gebroken balansas, denk ik dat hij ook in staat is om een nieuwe as te draaien en het horloge weer levend te krijgen. In dat geval even naar de andere kant van Nederland rijden: regio Nijmegen.
Als de as niet terug te vinden is kan die vrij goedkoop gedraaid worden.
Vermoed zelf ook dat de tappen zullen afgebroken zijn.
En dan voor een betaalbare herstelling? Spreek eens enkele horlogemakers in opleiding. Misschien willen zij dit wel eens proberen samen met hun docent?
Gereedschappen en kennis zijn zeker aanwezig.
Zoek hier eens op het forum naar opleiding horlogemaker België…
Goed komen doet het zowizo. Anders ken ik nog wel een gepensioneerde die zou kunnen helpen. Heeft nog de gereedschappen om zelf onderdelen te maken.
Dus niet stressen, alles is te herstellen zeg ik altijd. Kost dat geld? Meestal wel.
Mee eens, met wat geluk kun je het zelfs live volgen op zijn YouTube etc
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Uiteraard hoop ik dat het lukt om het horloge te laten repareren. Bij mijn Enicar had ik een soortgelijk iets, het heeft ruim twee jaar geduurd voordat ik iemand had gevonden en hij de juiste onderdelen kon vinden.
En weet je wat, dat maakte het horloge nog meer speciaal.
Ik hoop dat het bij jou net zo gaat! Misschien iets sneller.
Is geen drama. Balans as vervangen. Ik vraag mij alleen af of je dit bij een Vacheron door een stagiair of een hobbyist moet laten doen. Als de balans beschadigd wordt heb je pas echt een probleem (lees veel geld).
Zoek een professionele horlogemaker . Kost misschien iets meer (altijd nog veel minder dan Vacheron voor een vintage revisie vraagt) maar wel veel minder risico dat het misgaat.
@Rolex123, goed verwoord.
Krijg een vreemd gevoel bij het zien van dit soort handelingen:
Zo’n kloof raakt toch beschadigd bij het vastpakken met zo’n pincet!
Vandaar mijn gedacht, eigenaar is op zoek naar goedkope herstelling want hij smijt het horloge zelf even open.
Lijkt er op dat eigenaar er niet heel veel voor over heeft qua financiën. Als ik lees tussen de regels wil hij zeker niet meer betalen dan de aankoop?
Denk niet dat Kalle goedkoop is… die heeft wel alle machines voor herstelling, maar die kosten geld en ook om ze te bedienen.
Mijn docent uurwerktechniek zou gezegd hebben - en dat deed hij ook een keer toen ik een iets te grove pincet pakte - “daar ga ik het kolenhok nog niet mee in”.
Hou hem voor het verhaal, zoek gewoon mooi verder voor een 2de keer zon mooie vondst, en wannee die tijd daar is, is het goud alweer 700 eu waard…lkkr w88
Ja heb ik nu contact mee opgenomen.
Was stiekem mijn hoop dat ik door iemand van het forum geholpen kon worden.
Meteen ook vermaak voor ons allen.
Dat doe ik ook niet. Komt wel goed.
Heb ik al eerder filmpjes van bekeken. Erg rustige uitleg zodat zelfs ik het snap (een beetje dan)
Zo heb ik er ook eentje, mijn Astromaster heeft 1,5 jaar stil gelegen voordat ik het missende onderdeel gevonden had.
Volgens mij gevonden
Had misschien erbij moeten schrijven: NIET VOOR DE GEVOELIGE KIJKERS
Doe ik met al mijn horloges.
Ja klopt helemaal. Ik woon dan wel in België maar heb nog steeds een Nederlands paspoort.
Heb ik niet
Eerlijkheidshalve niet de eerste keer dat ik een koopje doe. Zal ook altijd wel blijven zoeken
Ondertussen is al afgesproken dat @Tokes naar mijn horloge gaat kijken.
Bedankt voor al jullie aanbevelingen.
Wordt nog vervolgd
Zie je wel? Geweldig hè dit forum! Ik hoor telkens alleen maar goede verhalen over @tokes. Hij gaat vast en zeker( of zoals in België wordt gezegd ‘zeker en vast’ de tappen onder de loupe of microscoop leggen. Dan weet je het echt, en zijn de kosten te overzien! Ik hoor graag hier hoe het verder gaat!
Ja helemaal met je eens
Gewoon geweldig die behulpzaamheid.