Vorig jaar december was ik dol gelukkig met de aankoop van deze Vacheron Constantin uit 1944.
Ik had weer eens geluk gehad op de veiling van Maastricht en voor een zacht prijsje mijn ultieme droom horloge kunnen kopen. Ik was zelfs zo sportief om de veiling te delen met jullie. Er waren er genoeg.
Na een half jaartje begon hij wat te langzaam te tikken en heb ik stiekem eens naar de binnenkant gekeken. De zwaartekracht heeft toen besloten om hem uit mijn hand te laten glijden en met een smak op de grond te gooien.

Iets meer dan een maand geleden heb ik het horloge naar Brocantique gebracht om te herstellen.
Huub vertelde me al dat hij hoopte dat zijn horlogemaker het kon maken, maar hij had zijn bedenkingen. Donderdag krijg ik het verschrikkelijke nieuws dat hij niet meer te maken was door zijn horlogemaker

Gisteren ben ik schoorvoetend het horloge gaan ophalen. Het was wel een vreemd moment, voor mij kocht iemand een mooie Omega Seamaster deVille en achter mij stond iemand een Rolex te passen. Zij hadden feest en ik ging naar een begrafenis.
Huub vertelde mij dat er een paar dingen mis waren maar voornamelijk de balans. Zijn advies was om hem naar Citroen en Schaap of Martens te brengen voor een vrijblijvende offerte door Vacheron Constantin.
De vorige keer vertelde hij dat alleen al 1 beurtje zonder dat er iets vervangen moest worden €1200 zou gaan kosten. Beetje veel geld als je het mij vraagt, ik heb minder voor het horloge betaald.
Thuis aangekomen ben ik zelf maar eens gaan kijken of ik iets kon zien.
Behalve heel veel troep tussen alles in vond ik het wel mee vallen.
De balans ziet er niet zo slecht uit, volgens mijn amateurs mening.
Als ik alles terug plaats wil hij wel draaien maar hij komt niet op gang.
Nu heb ik volgens mij 3 opties.
#1 Is hem verkopen voor onderdelen.
Er zit voor €550 aan goud alleen al aan.
Dit is natuurlijk niet mijn favoriete optie.
#2 Ik betaal een nog onbekend bedrag voor een offerte
van Vacheron Constantins wat waarschijnlijk de
waarde van het horloge gaat overstijgen.
#3 Ik bid dat jullie de juiste oplossing weten en
misschien wel kunnen helpen hem te herstellen
( natuurlijk tegen een riante vergoeding )
Of jullie kennen iemand met verstand en onderdelen
van Vacheron Constantins.
Laat maar eens weten hoe jullie dit zouden oplossen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.