Mijn verhaal om mijzelf voor te stellen

Hallo forumleden,

Graag stel ik mij even voor, na meer dan een jaar mee te kijken en te lezen op dit forum :thinking:. Mijn naam is Tijl en ik woon in Amstelveen.
Mijn interesse voor horloges begon op vroege leeftijd doordat ik als kleine jongen altijd gefacineerd was door een (dames) zakhorloge van mijn moeder. Het uurwerkje kon je goed bekijken door de achterdeksel open te klappen. Dit jeugdsentiment is pas op veel latere leeftijd terug gekomen toen ik spontaan bedacht eens een goed horloge te kopen met een automatisch uurwerk.
Je raadt het mogelijk al, net als vele forumleden ging ik van het ene horloge door naar een volgende. Ik ging mij meer verdiepen in typen, merken en specs, en voor dat ik het wist had ik het horlogevirus te pakken.
Enkele jaren terug kwam ik tijdelijk “in between jobs” te zitten en ben ik eens goed gaan nadenken waar ik blij van wordt. Uiteraard meerdere dingen, maar meer te weten komen over horloges was er ook een van. Ik had net een Tudor Prince Oysterdate jumbo aangeschaft en wilde deze toch wat op laten knappen. Op zoek naar een horlogemaker, kwam ik bij Kalle Slaap terecht. Hij is een ware ambachtsman die het vak van horlogemaker werkelijk nieuw leven in blaast in Nederland. Ik vroeg hem of ik eens mee mocht kijken hoe een uurwerk in elkaar zit. Van het een kwam het ander en voor ik het wist, zat ik in zijn atelier te knutselen aan uurwerkjes.
Opvolgend heb ik de basisopleiding uurwerktechniek gevolgd in Schoonhoven, waarmee ik de techniek van het mechanisch uurwerk heb leren kennen. Toen kwam het moment om keuzes te moeten maken; verder in (het vak van) uurwerktechniek (wat echt veel studie en praktijkuren kost + investering in gereedschap), of weer aan het werk in eigen vakgebied. Vanuit rationele overweging heb ik voor de laatste optie gekozen. Echter de interesse in horloges evenals de techniek, zal mij nooit los laten.
Onderstaand een foto van de Tudor, die overigens fantastisch is gerestaureerd door Kalle Slaap, de “meester” horloge restaurateur en horlogemaker :wink:

61 likes

Tijl, welkom op HF! En een fraaie binnenkomer, die Tudor … :heart_eyes:

1 like

Wat een persoonlijk verhaal. Mag ik vragen wat je nu voor werk doet?

Welkom! :+1:

1 like

Welkom Tijl, prachtige Tudor!:+1::heart_eyes:

1 like

Welkom Tijl, leuk verhaal

1 like

Mijn beste,

Tijl, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Welkom op het forum, Tijl. :slight_smile: Interessant verhaal en een mooi horloge. :+1:

1 like

Welkom en prachtige Tudor.

1 like

Welkom Tijl
Inderdaad een pracht Tudor !
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Ik bemiddel en faciliteer freelance IT’ers voor middelgrote en corporate organisaties :wink:

3 likes

Welkom!

1 like

Welkomđź‘Ť

1 like

Dat is inderdaad heel iets anders, zeg!

1 like

Dat is een mooie binnenkomer ! Welkom.

Groet Niels

1 like

Welkom en bedankt voor je verhaal!!!

1 like

Leuk dat je dit met ons deelt. Dank en van harte welkom!

1 like

image

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Tijl, welkom op HF. Mooi verhaal en een prachtige Tudor. Geniet er van.

1 like