Mijn verrassing vrijdag 28-6

Beste vrienden wees niet bang, dit is tevens een NA maar wel met een verrassingeffect.
Het was vrijdag 7.45 uur, ik werd wakker en zag dat Assie nog naast mij lag te slapen. Ik schrok, maakte haar wakker want ze had zich volgens mij verslapen. Assie (schrok) ook en ging als een gek zich gereed maken om naar werk te gaan.
Ik bleef nog een uurtje liggen, ontbijten enz. Daarna lekker e.e.a op de pc doen.
Het was 11.30 uur, zat helemaal in concentratie achter de PC, staat Assie ineens naast mij dus ik zeg “moet jij niet werken of ben je ziek”. Nee zegt Assie, ben de hele dag vrij maar deed net of ik naar werk ging, heb gewoon dingen buiten de deur gedaan die ik nog moest doen, maar kijk eens goed om je heen. Zie ik ineens ook mijn kameraad en zijn vrouw staan. Stond ik dus gek van te kijken, hij is kolonel bij defensie en altijd in meetings, vergaderingen enz. En we gaan bij elkaar altijd in het weekend op visitie i.v.m zijn werk, snapte er even niets van. Assie zegt, dit is mijn verrassing voor jou waar je dus niets van wist. Oke, top dat mijn maatje er was, dus ik gelijk aan de Gin en hij aan de Duvel. Ik had dus gewoon een joggingbroek en polo aan. Eind van de middag zegt Assie en nu ga jij je netjes aankleden, dus ik ging ervan uit, we gaan met z’n vieren uit eten.
Op het forum zat ik natuurlijk weer te gluren naar horloges, zag een mooi horloge en zei dat tegen Assie. Assie zegt ineens, jij koopt voor jezelf een horloge maar van mij krijg jij dat horloge. Kom ik later nog op terug.
De tijd verstrijkt en om 19.00 uur zegt Assie, kom op we moeten weg. Natuurlijk wist ik dat we dan uit eten zouden gaan met z’n vieren voor mijn verjaardag morgen 1 juli.
Kom ik daar het restaurant binnen, zie ik ineens mijn hele familie zitten, kids met hun vrouw en mijn kleindochter en ook nog eens mijn schoonmoeder van 88 jaar. Mensen mijn bek viel open van verbazing, dit kan toch helemaal niet.
Mijn jongste zoon moest werken bij de brandweer, mijn schoondochter die chef binnenland is als journalist en altijd paraat moet staan en een schoonzoon die personal trainer is en veel klanten heeft waar hij in de avond training aan geeft. Van alles schoot door mijn hoofd, hoe is dit mogelijk. Nou mijn schatje Assie was hier dus al 2 maanden mee bezig en ik zei de gek had dus echt niets door. Thuis aan de Gin, tijdens het eten aan de wijn en een stuk of 6 shotjes ouzo in mijn mik. En nog was ik broodje nuchter, gelukkig. Het is een heel verhaal, maar mag ik dat een verrassing noemen? En dan mijn verjaardagscadeau van Assie, mocht immers het horloge kopen die ik had zien staan op het HF.

Dat is dus mijn NA, had ik in de kop kunnen vermelden maar wilde jullie mijn verrassing/verbazing niet onthouden.

Van ons gewaardeerde HF vriend @Cihanski kon ik zijn Formex X Worn&Wound Essence Sector 39MM Automaat COSC 39mm Overnemen. Mijn vrijdag was helemaal compleet, etentje met de familie (wat praktisch nooit eerder kan) en dan als afmaker natuurlijk de Formex. Mag ik dan weer eens een uitgebreidde NA schrijven, ja toch? Want ik ben een gezegend en gelukkig mens met zo’n familie, kameraad en een topper van een vrouw.

Deze Formex is dus een samenwerking tussen Formex en Worn en Wound. Vandaag kwam Cihan (top gozer) het horloge zelf brengen bij mij.

O ja, de specs:

geen referentie, het is een LE van 50 stuks
Het model is een Formex Essence Sector 39 chronometer COSC
kast is 39mm Stainless steel 316L met titanium grade 2 zelfde als de band met vlindersluiting.
Wijzerplaat is grijs zie de foto’s
Natuurlijk met saffierglas dubbele AR coating net zoals het glas in de case back.
Lug to lug is 45mm
Lug breedte is 20mm
10 ATM
Uurwerk is een Sellita SW200-1 (waar heb ik dat meer gehoord, o ja Squale :wink:)
Gangreserve is 38 uur
Functies: uren, minuten, centrale sec.wijzer (moet je op de foto maar eens goed naar kijken) en op 6 uur de datum, welke ik met mijn kippige oogjes toch niet kan lezen :grin:

Kan nog veel meer schrijven zoals de gepolijste delen, brushed delen van de kast de extra lange sec. wijzer met rode tip.
Maar wil je nog meer weten, heb bij de foto’s ook een QR code waar alles over dit Formex horloge op terug te vinden is.

En dan natuurlijk een paar foto’s, eerste 3 zijn van Cihan. De rest van de huisfotograaf Assie62 :+1:
En zoals zo vaak, foto’s zeggen niet alles, je moet hem om de pols zien maar ik ben er heel erg blij mee :smiley:

Het was een lange NA met een verhaal, hoop dat jullie het niet erg vinden. Ondertussen hebben jullie het toch al gelezen haha.
Maar Ferry is blij en een leuke aanvulling in de collectie :smile:

164 likes

Leuke verrassing en gefeliciteerd natuurlijk

1 like

Je Gaat hard bro🙏

:heavy_check_mark:

Welke gaat het worden morgen?
middag wissel :joy:

1 like

Wat een top verrassing van een topvrouw!

2 likes

Dat is een mooie Ferry :ok_hand:

1 like

Wat een super leuk idee van @Assie62 . En gefeliciteerd met je prachtige uurwerk natuurlijk. Veel draagplezier toegewenst voor jullie beiden.

2 likes

Leuk verhaal weer en wederom een toffe aanwinst.

1 like

Heerlijk enthousiast verhaal Fred. Gefeliciteerd met zo’n lieve vrouw en uiteraard ook met je NA. Duidelijk wat jij morgen op je verjaardag gaat dragen :smile:

1 like

maar natuurlijk :+1:
en langs deze kant dan ook een gelukkige verjaardag :champagne:
en wat het horloge betreft, gadsamme :star_struck: echt een beauty :+1:
draag hem met plezier

1 like

Ha Fred,

Dat zijn leuke verrassingen, gefeliciteerd met je NA en alvast je verjaardag :+1:

Groetjes,
Jorick

1 like

Gefeliciteerd met de NA en alvast gefeliciteerd met jouw verjaardag morgen Fred!

1 like

Prachtig horloge die Formex, jammer dat hij niet 3mm groter is …:+1:

1 like

Mooi horloge en nog mooier verhaal… geniet er van!

1 like

Van harte!

1 like

Mooie verrassing en mooi horloge.
Geniet ervan. Gefeliciteerd

1 like

Zal vanavond even in het blauw kijken en wat sites doorlopen, voor 21.00 besteld morgen in huis :rofl: :rofl:

Zeker Richard, normaal wil ik altijd de controlle hebben. Heeft Assie heel slim aangepakt :wink:

Ja dat kan niet missen he, moet wel het cadeau van Assie zijn :smile:

Je weet dat ik niet de kleinste horloges draag, maar deze staat heel netjes om de pols. Moet wel iedere keer kijken of ik hem nog heb, weegt een drol. Maar vandaag nog de matic van gisteren om de pols, morgen natuurlijk de Formex :wink:

En morgen mag ik lekker kiezen wat ik wil eten, ga ik nog even over nadenken :grin:

4 likes

Mooie verassing Ferry! Van harte gefeliciteerd natuurlijk met je verjaardag maar ook met wederom een top horloge! :ok_hand:
Veel plezier ermee en geniet van de napret :+1:

1 like

Van harte, @fredpanarai1 wat een heerlijk verhaal en lieve verrassing. Lekker (na)genieten met de Formex !

1 like

Aanvulling in de collectie.
Je kan inmiddels je eigen Watch Store beginnen Ferry.
Congratulations :clap::tada: met je Formex.
A ferry nice watch. :rofl:

2 likes

Goed idee Jesus, even zoeken of ik in Schiedam een klein winkeltje kan vinden :rofl:

3 likes