Mijn verstand zegt stop, mijn hart zegt: Welke? [Poll]

22 oktober 2019, mijn hart bonst in mijn keel…
Ik zie voor het eerst de Jaeger-LeCoultre Polaris No Date

Sindsdien is hij in mijn gedachten gebleven en in de loop der jaren, maar mijn passie voor Breitling is altijd te sterk geweest en elke keer heb ik de aankoop van de JLC uitgesteld.

Ik voel me nu klaar om de sprong te wagen, maar er is geen haast en ik wil zeker weten dat ik de juiste keuze maak, allereerst wat betreft de grootte (ik ben gewend aan grotere modellen van 44-46 mm, maar ik heb ook 3-4 modellen van 41 mm), maar ook de kleur van de wijzerplaat

0 stemmers

Uw mening is welkom, en bedankt voor uw hulp :slightly_smiling_face:

6 likes

In jouw geval voor 42mm kiezen. De groene is zo mooi qua kleur dat zou mijn keuze zijn. Wanneer hak je de knoop door?

1 like

Binnenkort hoop ik… :smile:

Hangt ervanaf wat voor kleren je draagt natuurlijk. In mijn geval combineert groen niet echt dus dan draag ik m weinig.

Ik heb daarom de blauwe 40mm gestemd, en deels ook vanwege de merkbeleving. Jlc wil ik wel zien.

Die zwarte kan met alles.

1 like

Vind zowel blauw als groen in 42 prachtig. Alleen zou ik hem zelf als no date willen… vind het dan net wat cleaner en daardoor mooier. Just my two cents :slight_smile:

Succes met de keuze maken :ok_hand:t3:

1 like

Ik heb al groen, blauwe en zwarte horloges, voor mij dat past met alles ofwel zorg ik dat mijn kleren passen met mijn horloge?? :thinking:

:joy:

1 like

Yep, dan zijn ze ook lekker best :ok_hand:

3 likes

No date, in elk geval. Als het datumachtergrond dezelfde kleur als de dial zou hebben, zou ik de datum nog wel mooi vinden.

2 likes

Klopt de foto van die no date wel? Er staat ook helemaal geen JLC op de wijzerplaat.

3 likes

De zwarte, de robuustheid van de wijzers maken het verschil voor mij.

1 like

Bij twijfel zou ik altijd voor de kleinere maten gaan (tot een redelijke grens, natuurlijk). En de blauwe dial is prachtig, dus de 40 mm it is.

2 likes

Eens. 40mm ook voor mij.

1 like

Altijd voor de date gaan!

Beide regelmatig in mijn handen gehad en de no date is het gewoon net niet.

En dat zit hem niet in het gemis van de datum. Maar in de afwerking en dikte, de diepte van de dial is ook totaal anders.

Ook de dikte van de kronen zijn dan meer in verhouding.

Voor deze duiker mag 42. Korte lugs en een Polaris mag gezien zijn dial en historie aanwezig zijn. Is dan nog een zeer nette duiker. :ok_hand:

Top hoor.
Mits de date. :wink:

1 like

Is de temu versie :face_with_peeking_eye:

Ik zou zelf voor de

gaan. Dit lijkt mij de ideale combi van mooie uitvoering en goed draagbare maat. Maar goed, volg je eigen gevoel! Succes met kiezen!

1 like

Ja/nee…niet opgelet, foto van het net :woozy_face:

Ik moet toch nog naar een winkel, mijn pols is 19,5 cm en ik ben bang dat 40 mm nog steeds te klein zal zijn (ook al heb ik een Navi 8 van 41 mm die me perfect past)

1 like

Ja, dan biedt een passessie waarschijnlijk meer duidelijkheid. Veel plezier, alvast!

1 like

Groen, met date. Blauw is er vaak genoeg.

De groene lijkt prachtige reflecties te hebben, maar ik las dat het een “Boetiek-editie” is, dus blijkbaar die is moeilijker te vinden en in het echt te bekijken ? :thinking: