Ik was eigenlijk van plan om een klein verhaal te schrijven over het horloge waar mijn horloge "tik” mee begonnen is. De Victorinox Swiss Army Hunter Mach 3. Ik zag toevallig dit horloge heel veel jaren geleden toevallig in de etalage bij een juwelier in San Diego liggen. Ik had toen nog niets met horloges maar ik raakte gefascineerd door het ontwerp en dan vooral de mix van een analoge wijzerplaat en een digitale klok.
Zonder dat ik het wist had ik toen mijn grail watch gevonden. Het horloge wordt natuurlijk niet meer gemaakt en het heeft wat jaren geduurd voordat ik het online terugvond en heb gekocht. Dat is inmiddels ook al een paar jaar geleden maar het is nog steeds één van mijn troste bezittingen ook al is de lume intussen wel (helaas) uitgewerkt. Wat ik ook echt gewedig aan dit horloge vindt zijn de batterij spaarfunctie en het eiken van de seconde wijzer zodat de analoge en digitale klok gelijk lopen. Geniaal!
Iemand anders heeft een interessant en uitgebreid verhaal geschreven over de hele army hunter range. En i.p.v. van mijn verhaal dacht ik dat wel leuk was om hier te delen met jullie. De vergelijking met een Omega z-33 en X-33 voor de normale man en ook het weetje over Vin Diesel je vindt het allemaal hier: https://www.watchhunter.org/2016/08/watch-dna-victorinox-swiss-army-hunter-watches.html
En ik kan dit verhaal natuurlijk niet afsluiten zonder een plaatje van mijn eigen horloge