Mijn vijfde Rus!

Altijd een beetje een haat-liefde verhouding gehad met Russische horloges. Van de andere vier is er nog maar eentje gebleven, een Vostok Amphibia
En nu deze

Altijd al mooi gevonden, maar nooit de stap genomen om er eentje te kopen.
Gelukkig zijn ze prima te betalen. Heb deze geruild voor een ander horloge van me.
Ga hier nog heel lang plezier van hebben! Afwerking is bijna on-Russisch, echt erg netjes afgewerkt. Kast mooi geborsteld, niet te grof.
Ook chrono start heel soepel!

Qua bandjes vind ik het moeilijk zeg, gisteren een DeBeer omgedaan maar vond ik toch ook niet mooi.
Dus hebben diegene die hier ook een Strela hebben nog tips?

Trouwens een moeilijk fotografeerbaar horloge, bol mineraal glas zonder ontspiegeling.
Heb de Panerai bijna een maand non-stop gedragen maar door deze Strela heeft ie vandaag even rust.
Die patch is van Omega, maar ik vond het er wel bij passen gezien het allebei ruimtehorloges zijn geweest!

De Strela is een van de mooiere Russen (tu)

Meenemen aub tijdens de meeting.

Die van de patch is ook onderweg ? :smiley:

Veel plezier met de Strela.

Was het maar waar Lucien, dat er nog een Speedy onderweg is.
Zal hem uiteraard meenemen naar de meeting!

Ik heb een Strela met zilveren wijzerplaat, en daar zit wel een bruin bandje op, echter iets donkerder dan een De Beer.

Op de jouwe zou ik zo’n zwarte "sportband " opzetten, leder met van die grote ronde gaatjes in.

Het is toch wat he met die Strela’s. Mooie keus alleen dat bandje vind ik helaas minder, maar ja een mooier bandje komte er ongetwijfeld ook nog omheen.

Arjay

Tom,ik heb op de mijne ,met wit zilver wijzerplaat een zwarte lederen band gezet ,vind dit zelf mooi staan,de fotos staan op het forum.
Erg mooi horloge,was mijn 2e keus !!!

Ik wil er ook eentje aanschaffen. Wat is een goeie leverancier hiervoor?

Ik vind zwarte plaat en zwarte plaat zo redelijk saai.
Daarnaast vind ik dit geen verkeerde combinatie, alleen een ‘engels’ bandje op een Russische klok kan natuurlijk niet.
Er komt waarschijnlijk zon bandje op alleen dan in het bruin, wel historisch correct.
een rally band met gaatjes erin vind ik niks. Het is een ruimteklok en geen Mille Miglia :wink:

Copyright Bas

De eerste reissue van de Strela’s van Poljot International hadden een blauwe band van hetzelfde type als deze, die vind ik persoonlijk wel mooi.

Arjay

Inedrdaad een mooi horloge Tom, heb er ook onlangs naar geinformeerd, maar er komt eerst nog andere leuke dingen. Mooi dat je 'm mee neemt naar de meeting.

Gr Ron

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Wat een formidabel horloge. Prachtig design, gedistingeerd en toch een krachtige uitstraling. Esthetisch zeer geslaagd!! En met een andere horlogeband in zicht kan het alleen maar een sierraad voor de pols zijn. Mijn complimenten (tu)
Ik blijf mij overigens verbazen over die prachtige horloges van achter het voormalig ijzeren gordijn. Van de kwaliteit heb ik vrijwel geen verstand, maar het blijven prachtige horloges om te zien.
Veel plezier er verder mee.

Orologio Signaturis Temporis

Dat is het betere Russische werk! Gefeliciteerd, mooi horloge, veel draagplezier.

Groeten Tom V.

Tom, vergeet hem hier niet te posten aub:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50632,50632#msg-50632

bluebreeze Schreef:

Ik wil er ook eentje aanschaffen. Wat is een goeie
leverancier hiervoor?

Vreugd2 mede forumlid

Het Bund bandje is besteld en verwacht deze volgende week binnen.
Zal wel wat foto’s maken dan

Verdorie, zeg! Dat vind ik nou een mooi Russisch horloge, Tom! (tu)
Ik wist trouwens niet dat deze ook een ruimte-verleden heeft. Heb je daar meer info over…? Dat vind ik persoonlijk dan weer net zo interessant als het horloge zelf.

ik heb er eentje besteld bij Vreugd2. Snelheid van reageren op emailberichten perfect.
Nu in blijde verwachting van mijn eerste rus!

Dit is het eerste horloge in open ruimte.
Eerste horloge in de ruimte was een handopwinder van Russische makelij, echter is Gagarin niet buiten de Spoetnik geweest.
Eerst horloge op de maan, is de Speedmaster.
Deze werd vroeger ook alleen gemaakt voor kosmonauten, en niet voor het gewone publiek.
Strela betekent overigens “Pijl”

Ja, dat van Gagarin wist ik. Uiteraard ook van de Speedmaster. Ik wist niet dat dit het eerste horloge was in open ruimte, gedragen tijdens een EVA. Zo leer ik nog eens wat!

Leonov was trouwens de kosmonaut